Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Styrketrening og lavkarbo

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-09-11, 09:23   #101
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av danielve, her.

Rart det. Har ikke noe problem å komme i 200g protein (uten at jeg tar ekstra proteiner). Betyr det at jeg bare bygger muskler hele tiden?

Hvordan i alle dager klarer du det? Skulle så gjerne, jeg elsker jo kjøtt, men 200g om dagen fra ekte mat er drøyt mye mat! Storfékjøtt er en av de mest proteinrike råvarene der ute, og for å få 200g proteiner fra det må en spise ca 0.8kg kjøtt. Eller 1.6kg egg (ca 30 stk).

Bare en liten apropo.. Disse tåpelige kampanjene til Tine for tida sier jo at melk er naturlig rikt på protein. Ahem, 3.3g per 100g. Jommen sa jeg smør! Det vil si at en må drikke 6L melk om dagen for å nå 200g proteiner, og da får man med seg 285g sukker (laktose og glukose, begge svært enkle sukkerformer). Hurra for melk, helst skummet!

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 14:41   #102
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Drikker ikke melk, bruker alprosoya usøtet til kakao og i dessert. Ellers spiser jeg f.eks. 4 egg med bacon til frokost, pluss en stor kopp kakao som sagt med alpro og stevia og cocosa eller fløte. Til lunsj ofte salat med kylling eller skinke eller syekt kjøttdeig. Søm mellommåltid gjerne stekt cambert eller noe sånt (ca 200g) eller ferdigstekt kyllinglår (stort sett 2) før treningen og en god porsjon kokt fisk eller kjøtt igjen. I tillegg masse grønnsaker. Om kvelden enten enda en kopp kakao eller CC med bringebær eller bringebær med fløte. Ikke noe problem med rundt 200 og da er jeg stort sett på 30 kh og 2600 kcal. Trener mye og hardt. Og har normalvekt.

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 08:44   #103
lillekri
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 107
lillekri er ny på veien

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Må bare spørre.. Hvor lenge og hvor strickt var du på lavkarbo da du prøvde dette?

..

..

En ting jeg vet sikkert er at en må ha i seg nok protein når en driver med styrketrening. Anbefalingene varierer, men 2-3g per kg kroppsvekt er normalt for styrkeatleter (mens minimum 1g er anbefalt for alle).

...


Høy-karbo: 1 år. Lchf: mer enn 3 år, med og uten carb-dager, med og uten carb etter trening.

Min erfaring er at høyt proteininntak alene har null effekt ved styrketrening.

Høyt karb inntak har stor effekt, enten man eter protein eller ikke, basert på min erfaring.

lillekri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paelo'ish lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:10   #104
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av lillekri, her.

Høy-karbo: 1 år. Lchf: mer enn 3 år, med og uten carb-dager, med og uten carb etter trening.

Min erfaring er at høyt proteininntak alene har null effekt ved styrketrening.

Høyt karb inntak har stor effekt, enten man eter protein eller ikke, basert på min erfaring.

Nå skal jeg være pedantisk igjen som jeg så ofte er, og påpeke at "din erfaring" har fint lite å si i den virkelige verden. Vitenskap til side, en trenger bare sette "din erfaring" opp mot hver eneste proffesjonelle styrkeatlet eller kroppsbygger gjennom hele historien for å skjønne at utsagnet ditt er feil. Et høyt proteininntak (2-3g per kg kroppsvekt) er alfa-omega når man trener på høyt nivå.

Høyt inntak av karbo har ingen effekt utover å pøse på med insulin så man kan "loade" musklene etter trening. Glucose er "høyoktandrivstoff" og kroppen er en gammel familiebil. Du kan yte litt mer på maks-styrketrening, men det er ikke bra for "motoren". I tillegg er insulin et svært anabolt hormon (men mest for fettet), og dette medfører at det blir mindre plass til viktigere anabole hormoner som testosteron og veksthormon, eller at kroppen må øke på med de katabole hormonene som kortisol for å bevare balansen mellom oppbygging og nedbryting.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 01:57   #105
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Høyt proteininntak er helt nødvendig om man skal bli sterk. Om 2-3g pr kg kroppsvekt er nødvendig vet jeg ærlig talt ikke, men mye kjøtt, fisk, fugl og egg må man hvertfall ha

  Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 09:31   #106
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Jeg trener en del styrketrening og har merket utrolig fremgang de siste 2.5 mnd. Jeg tar nå 100kg i beinpress, 4 sett på 12 rep. Begynte vel på 50-60kg. Jeg har ikke vært så flink med å få i meg mat etter trening, trener stort sett fra 18 til 20 og liker ikke å spise så sent. Spiser middag kl 17 stort sett. Men jeg lurer på om jeg bør få i meg litt proteiner etter trening. Trener 2-3 styrke økter i uka.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 15:11   #107
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Shrinking Line, her.

Jeg trener en del styrketrening og har merket utrolig fremgang de siste 2.5 mnd. Jeg tar nå 100kg i beinpress, 4 sett på 12 rep. Begynte vel på 50-60kg. Jeg har ikke vært så flink med å få i meg mat etter trening, trener stort sett fra 18 til 20 og liker ikke å spise så sent. Spiser middag kl 17 stort sett. Men jeg lurer på om jeg bør få i meg litt proteiner etter trening. Trener 2-3 styrke økter i uka.


Hvis du ikke går rundt sliten og daff hele tiden og samtidig går ned i vekt behøver du ikke tenke på mer proteiner enda.

Du får nok energi ut fra det du spiser(tyder det meste på da), ketonene bidrar sterkt her.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 12:32   #108
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Da venter jeg med det. Takker for svar.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 14:20   #109
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Jeg hadde tenkt litt på proteiner likevel. Om enn bare en liten dose BCAA rett etter trening.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 23:17   #110
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Jeg tenkte egentlig mer i form av å spise et egg eller noe.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 23:27   #111
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Shrinking Line, her.

Jeg tenkte egentlig mer i form av å spise et egg eller noe.

Så lenge du spiser nok og bra nok resten av døgnet så trenger du ikke ta spesielle hensyn etter trening.

  Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 16:27   #112
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Jeg har en følelse av at jeg spiser litt lite, men jeg driver med å rette på saken. Har økt lunsj mengden, da middagen alltid er liten siden den er ca en time før trening.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 22:41   #113
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Styrketrening og lavkarbo

denne artikkelen synes jeg var informativ og enkel med linker til beskrivelse av hver øvelse (ikke alle navn på øvelser som er lett å huske eller vite hvordan man skal utføre korrekt)http://www.iform.no/pub/art.php?id=532

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 22:45   #114
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Hvordan i alle dager klarer du det? Skulle så gjerne, jeg elsker jo kjøtt, men 200g om dagen fra ekte mat er drøyt mye mat! Storfékjøtt er en av de mest proteinrike råvarene der ute, og for å få 200g proteiner fra det må en spise ca 0.8kg kjøtt. Eller 1.6kg egg (ca 30 stk).

Bare en liten apropo.. Disse tåpelige kampanjene til Tine for tida sier jo at melk er naturlig rikt på protein. Ahem, 3.3g per 100g. Jommen sa jeg smør! Det vil si at en må drikke 6L melk om dagen for å nå 200g proteiner, og da får man med seg 285g sukker (laktose og glukose, begge svært enkle sukkerformer). Hurra for melk, helst skummet!

jeg kommer også lett oppimot 200gram proteiner om dagen..og det uten at det ( volum) utgjør størsteparten av makronæringsstoffene i ett måltid..
jeg lager mine egne beef jerky..og det er en massiv energibombe med masse proteiner i lite format.. 500gram rått kjøtt tilsvarer omtrendt 125 gram tørka kjøtt
samt at jeg bruker en del eggehvitter i smoothies, panne-retter, desserter etc..

__________________




Loppas Journal

Sist redigert av Nordmørsloppa : 14-04-12 kl 23:06.
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 22:56   #115
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

jeg kommer også lett oppimot 200gram proteiner om dagen..og det uten at det ( volum) utgjør størsteparten av makronæringsstoffene i ett måltid..
jeg lager mine egne beef jerky..og det er en massiv energibombe med masse proteiner i lite format.. 500gram tørka kjøtt tilsvarer omtrendt 125 gram tørka kjøtt
samt at jeg bruker en del eggehvitter i smoothies, panne-retter, desserter etc..

Og jeg spiser masse tørrfisk

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 14:16   #116
lillekri
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 107
lillekri er ny på veien

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Nå skal jeg være pedantisk

Lol. Takk for forsøket, selv om du kanskje feilet

fant en side idag som er delvis enig med deg:
http://www.second-opinions.co.uk/mod...or-muscle.html

30 gram pr måltid er det kroppen klarer å utnytte til økt proteinsyntese. Hvis vi ganger med 3 får vi sånn ca 1g pr kg kroppsvekt for en normal voksen mann. Hvis man er en enorm bodybuilder som trener i timesvis hver dag, kan vi se for oss ett noe høyere tall.

(Dette betyr ikke at jeg mener denne effekten kan sammenlignes med karb>insulin>IGF1 effekten.)


Sist redigert av lillekri : 24-04-12 kl 18:29.
lillekri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paelo'ish lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 11:19   #117
Zylvanity
Nytt Medlem
 
Zylvanity sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Moss
Innlegg: 3
Zylvanity er på en erverdig vei

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Dette var veldig interessant. Har en samboer som trener mye og sliter med å gå opp i muskelvekst. Men har har statens ernæringslære brent fast i huet og da...

Hahaha... Ja, det er det vel noen og enhver som har, særlig dersom en stoler på staten. Det er trist, trist, trist at staten villeder så mange.

__________________

...Zylv@nity...
Zylvanity er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Ketolyse og sunn fornuft :smile: Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 19:18   #118
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Styrketrening og lavkarbo

Noen som har noe formening om hvor ofte man bør trene styrke for å oppretholde muskelvolum og styrke?

Har vert sengeliggende forrige uke, og er enda ikke helt frisk(influensa) og er redd for å miste muskelmasse. Kanskje tullete å bekymre seg for det...men jeg gjør nå det likevel

jeg forstår jo at jeg ikke bør trene når jeg er syk, og hører etter kroppens signaler. Kommer ikke til å trene med syk kropp.

og ellers også, når jeg har kommet opp i den størrelsen jeg vil, muskelmessig, hvor ofte kan jeg minimum trene for å opprettholde størrelsen?

Nå trener jeg fullkroppsprogram 3xuka. Løfter tugt, og ofte til fail. 10reps med 3 sett pr øvelse.

Har fått tydelig forbedret muskel deff på bare 15 styrkeøkter( 5uker styrketrening)

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 19:49   #119
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Om du trener styrke 1 gang i uka opprettholder du styrken din, for å bli sterkere må du trene mer enn 1 gang i uka.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 20:20   #120
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Om du trener styrke 1 gang i uka opprettholder du styrken din, for å bli sterkere må du trene mer enn 1 gang i uka.

Samt at du spiser nok, og riktig, trener riktig og hviler nok.

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 20:22   #121
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Re: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

Noen som har noe formening om hvor ofte man bør trene styrke for å oppretholde muskelvolum og styrke?

Har vert sengeliggende forrige uke, og er enda ikke helt frisk(influensa) og er redd for å miste muskelmasse. Kanskje tullete å bekymre seg for det...men jeg gjør nå det likevel

jeg forstår jo at jeg ikke bør trene når jeg er syk, og hører etter kroppens signaler. Kommer ikke til å trene med syk kropp.

og ellers også, når jeg har kommet opp i den størrelsen jeg vil, muskelmessig, hvor ofte kan jeg minimum trene for å opprettholde størrelsen?

Nå trener jeg fullkroppsprogram 3xuka. Løfter tugt, og ofte til fail. 10reps med 3 sett pr øvelse.

Har fått tydelig forbedret muskel deff på bare 15 styrkeøkter( 5uker styrketrening)

En ting er ihvertfall klinkende klart: Ikke tung trening på syk kropp. Det gjør bare at sykdommen henger lengre i.

OG: en muskelgruppe er ikke fuldt restituert før den har fått minst en ukes trening, så bare ta det rolig, du krymper ikke av msukeltap på ei uke.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 12:11   #122
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Ok, da er resultatene for treningen her etter 3 1/2 måned. Dette har skjedd samtidig som jeg har gått ned 26,9kg.

1RM for benpress har gått opp fra 173,3 til 200
1RM for rygg har gått opp fra 54,5 til 56,2 - her må det jobbes mer
1RM for pectorals har gått opp fra 40,0 til 53,3 - dette tallet må jeg sjekke, syns det høres mye ut

Vo2 max har gått opp fra 16 til 25,4 - vet at dette er fortsatt lavt, men det er jo en forbedring

Jeg er jo ikke en ekspert, men syns det høres bra ut. Tar gjerne imot kommentarer og forslag. Treningsprogrammet blir selvfølgelig lagt opp i forhold til de nye resultatene.

__________________

Sist redigert av milena : 01-08-12 kl 16:42. Årsak: Fikk endelig de nøyaktige tallene
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 18:23   #123
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Ok, da er resultatene for treningen her etter 3 1/2 måned. Dette har skjedd samtidig som jeg har gått ned 26,9kg.

1RM for benpress har gått opp fra 173,3 til 200
1RM for rygg har gått opp fra 43,6 til 45 - her må det jobbes mer
1RM for pectorals har gått opp fra 41,9 til 55,9 - dette tallet må jeg sjekke, syns det høres mye ut

Vo2 max har gått opp fra 16 til 25,4 - vet at dette er fortsatt lavt, men det er jo en forbedring

Jeg er jo ikke en ekspert, men syns det høres bra ut. Tar gjerne imot kommentarer og forslag. Treningsprogrammet blir selvfølgelig lagt opp i forhold til de nye resultatene.

Ja, pointet mitt var ikke å skryte , selv om jeg er veldig stolt. Jeg bare ville gi ett eksempel på at lchf fungerer utmerket med styrketrening! Og jeg tror at treningen har reddet meg fra å tape muskelmasse, noe som jeg var redd for.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 22:39   #124
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Styrketrening og johannesurt anbefales ikke Huff den legger demper på all virksomhet,i sinn og kropp.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 00:34   #125
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Noen betraktninger bare.
Styrketrening på lavkarbo er fullstendig uforandret ift høykarbo for meg. Skjønner faktisk ikke hva som er greia fordi det er absolutt ikke noen forskjell for meg om jeg går lavkarbo eller høykarbo når jeg trener styrke. Null, nuks nada forskjell. Har hverken mer eller mindre energi og yteevne de to sammenliknet.

Har dere som har trent styrke (og vært veltrent aka ikke overvektig) merket noen revolusjonerende forskjeller på lavkarbo vs høykarbo?

Må bare innrømme at nope, for å trene styrke så vil du ikke oppleve noen revolusjonerende fremgang rent energimessig på lavkarbo kontra å ete som før hvis jeg blir bedt om å kommentere min egen erfaring.

Men at en som er overvektig og spiser lavkarbo, går ned i vekt, får motivasjon, inspirasjon til å trene styrke og har mer fremgang nå enn før kan jeg forstå. Men at det er lavkarboen sin ære? Tvilsomt synes jeg, det er nok noe mer enn bare det, mye mer. Men det er heller ikke de jeg spør tror jeg. SÅ i en blogg på fitnessforum om ei som gikk fra "fat to fit". Ut fra hva jeg tolker så spiser hun temmelig lavkarbo, iallefall karbohydratredusert og minst mulig prosessert mat. Så at akkurat den veien er optimal, det er jeg overbevist om. Men dessverre lite om de som er fit på "vanlig norsk kost" og som legger om til lavkarbo for å få økte prestasjoner.

Er det noen her inne som er godt trent, slank og har vært i "begge leire" ift styrketrening som opplever det samme?

Dette er ikke ment som å være uhøflig overfor de som nå er gått fra 30kg+ til akkurat passe samtidig som de er blitt sterkere, langt i fra. Ønsker like mye erfaringer om det er noen som går på lavkarbo og som har klarer bygge muskelmasse fra slank/veltrent-kategorien til fitness/bodypump-kategorien?

Kanskje er spørsmålet irrelevant også, men selv føler jeg at konsekvensene av lavkarbo er som før på styrketrening, mens på sykkel utgjør det himmel og helvete ift energi og yteevne (for meg i negativ forstand)


Sist redigert av ToreH : 19-10-12 kl 00:41.
  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barriere for styrketrening Sirius Trening 8 11-12-08 15:39
Styrketrening i ketose ... Cherie Trening 3 15-02-08 17:56
Styrketrening 0,1 tonn Trening 4 22-01-08 05:09
Lavkarbo og styrketrening nellie Lavkarbo generelt 7 15-08-07 23:56
Styrketrening - restitusjon Fedonisten Trening 10 07-09-04 22:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no