Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Styrketrening og lavkarbo

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-13, 14:00   #126
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Jeg har levd sunn/lavkarb i veldig mange år og trente opp til 13 timer pr uke. Kcal innholdet pr dag har ligget på ca 1200 kcal i alle disse årene. Jeg begynner nå å lure på om jeg har levd på for lite kcal faktisk.. Det siste året har vekten vært relativt den samme ¨men muskelmassen har nok økt litt.. Jeg har da trent hardt! Jeg begynner å lure på om jeg faktisk trenger å få i meg mer mat for øke forbrenningen igjen?
Jeg har også levd etter "deffe" prinsipper da jeg har jobbet i studio men selv dette har kun minimaleffekt på meg og i disse periodene har jeg IKKE økt i vekt men heller ikke gått noe ned. Mulig jeg bør sjekke fett%? Det kan jo hende jeg har bygget muskelr?
Hva tror dere?

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:08   #127
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Larkollen, her.

Jeg har levd sunn/lavkarb i veldig mange år og trente opp til 13 timer pr uke. Kcal innholdet pr dag har ligget på ca 1200 kcal i alle disse årene. Jeg begynner nå å lure på om jeg har levd på for lite kcal faktisk.. Det siste året har vekten vært relativt den samme ¨men muskelmassen har nok økt litt.. Jeg har da trent hardt! Jeg begynner å lure på om jeg faktisk trenger å få i meg mer mat for øke forbrenningen igjen?
Jeg har også levd etter "deffe" prinsipper da jeg har jobbet i studio men selv dette har kun minimaleffekt på meg og i disse periodene har jeg IKKE økt i vekt men heller ikke gått noe ned. Mulig jeg bør sjekke fett%? Det kan jo hende jeg har bygget muskelr?
Hva tror dere?

Det er ikke en vurderingssak engang. Flere år på 1200 kalorier? Huff.. Spis mer..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:36   #128
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er ikke en vurderingssak engang. Flere år på 1200 kalorier? Huff.. Spis mer..

Signerer Nellie! Du spiser alt for lite

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 17:25   #129
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Styrketrening og lavkarbo

jeg ligger lengre under, men formen er på topp så jeg klager ikke

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 17:34   #130
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

jeg ligger lengre under, men formen er på topp så jeg klager ikke

Det får gå på din egen regning. Her er det snakk om flere år, på opptil 13 timer trening i uka og det har ingenting for seg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 17:44   #131
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Styrketrening og lavkarbo

nei det er sant

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 22:57   #132
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Styrketrening og lavkarbo

http://tv.nrk.no/serie/schrodingers-...112/30-08-2012

Å spise lite kan ha mange gunstige virkninger, også derfor mange har god effekt av periodevis faste.

Nå skal ikke jeg si at 1200kcal pr dag med mye trening sikrer god fremgang og god helse. Noen vil jo helt klart si at du må ta feil, at det ikke går an å innta så lite energi og samtidig være så aktiv, med mindre man er rundt 15kg og ferdig utvokst kanskje Hvilestoffskiftet er vel høyere enn 1200 skulle jeg tro... Er det termodynamikkens første lov?

Kanskje du omformer solenergi Eller kanskje du genererer positiv energi? Eller vent, det bryter jo med en av lovene, energi kan ikke oppstå. Kanskje du er en biologisk og fysiologisk anomali? Kanskje lærebøkene ikke vet alt?

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 16:56   #133
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Jeg ser at denne tråden er veldig gammel, men velger likevel å se om jeg kan få noen svar ved å poste her

Jeg har gått ned mye ved ketose, men nå ser jeg behovet for å stramme opp kroppen adskillig. Jeg har ikke som utgangspunkt å ville bygge muskler, men å ville få vekk magebumpen som formet seg etter to graviditeter samt å få strammet opp de fleste andre områder på kroppen. 40-årskrisa i full utfoldelse

Jeg forstår av denne tråden at jeg ikke behøver å bekymre meg for ketose og styrketrening. Men jeg lurer likevel på om det kanskje er lurt å legge til litt mer karber i kostholdet hvis jeg skal trene jevnlig? Jeg vil nok trene mest styrke ettersom jeg går mye turer, og ikke kan løpe fordi jeg har skranglete ankler. En dag i uka vil brukes til litt mer kardio i form av en times saltrening (hvis jeg får det til). Noen sier at man bør legge til mer karber og proteiner rett etter trening, mens andre sier at så lenge man fettforbrenner, er det fett og proteiner man må legge til rett etter trening. Jeg kjenner at jeg er litt forvirra inni hodet mitt nå

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 20:34   #134
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Jeg fungerer bedre effektmessig når jeg trener styrke med litt mer karbo i systemet. Samtidig har jeg hatt desidert best effekt på vektnedgang, fettmessig, når jeg har trent på tom mage tidlig på morgenen. Ikke like mye futt i treningen sånn opplevelsesmessig, men jeg opplever at dette bidrar til at kroppen brenner fett bedre.

Jeg fokuserer også på å få trent intensivt nok, slik at den hormonelle påvirkningen optimaliseres. Sjekk vedlagte link for artikkel fra Mercola, hvor det gjennomgås en del om trening, magefett, kosthold etc. Det er også en del linker i artikkelen til andre artikler om bl.a trening.

http://fitness.mercola.com/sites/fit...belly-fat.aspx

I tillegg tror jeg at en individuell tilpasning uansett er viktig for å nå målene sine mest mulig effektivt. Vi er jo alle forskjellige, samtidig er det nok noen generelle råd som kan passe flere.

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 20-05-14, 07:27   #135
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Tusen takk for svar. Artikkelen skal leses nøye Jeg kommer uansett ikke til å trene voldsomt hardt, men som mange andre har jeg ikke tålmodighet hva resultater angår, så en teknikk og kostholdssammensetning som gjør at jeg kan se resultater fortere enn før (hvilket vil si faktisk se resultater), er nok en motivator av de store

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 18:21   #136
agsdfa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Innlegg: 1
agsdfa er på en erverdig vei
Lightbulb

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Tren til operasangeren har sluknet!

agsdfa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mc donalds! Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 15:04   #137
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Her er Norges sterkeste dame og med unntak av 2-3 poteter til middagen er da hennes dagsmeny ren og skjær lavkarbo:

http://www.tv2.no/2015/01/10/nyheter...gwoman/6433770

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 15:12   #138
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Og banan. Og ris eller nudler. Og rosiner. Hun spiser etter biorytmiske prinsipper. Veldig fint spisemønster i forhold til styrketrening Proteiner og fett på dagen, karbohydrater på kveldstid og etter trening.

Cell max, som hun inntar etter trening, inneholder 65 gram karbohydrat per dose.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 15:29   #139
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Og banan. Og ris eller nudler. Og rosiner. Hun spiser etter biorytmiske prinsipper. Veldig fint spisemønster i forhold til styrketrening Proteiner og fett på dagen, karbohydrater på kveldstid og etter trening.

Cell max, som hun inntar etter trening, inneholder 65 gram karbohydrat per dose.

Lavkarbo går jo opp til ca 150 karber så da er det vel opp til hver enkelt hva man fyller disse karbene med. Noen spiser brokkoli, andre spiser nudler og bananer.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 15:32   #140
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Lavkarbo går jo opp til ca 150 karber så da er det vel opp til hver enkelt hva man fyller disse karbene med. Noen spiser brokkoli, andre spiser nudler og bananer.

Oi, spist lavkarbo hele tiden jeg da jo.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 15:38   #141
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Hun spiser forøvrig også frukt utover dagen. Hmm


1 banan: ca 20
Cell max: ca 65
2 normale poteter: ca 30
Diverse lavkarbogrønnsaker: 10
Masse blåbær og bringebær: minimum 10
+ nudler/ris og frukt utover dagen?

Kan vel si hun kommer greit over den grensa på 150 gram per dag.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 15:39   #142
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Lavkarbo går jo opp til ca 150 karber så da er det vel opp til hver enkelt hva man fyller disse karbene med. Noen spiser brokkoli, andre spiser nudler og bananer.

Greit nok det, men når de to dosene Cell Max som hun tar gir totalt 130 gram karbohydrater, og hun i tillegg spiser ris, nudler, poteter og frukt så overstiger dette 150 gram og vel så det. Hun spiser ikke Lavkarbo.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 15:46   #143
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Hun tar bare en dose cell max. 2 scoops = 65 gram karbohydrat. Det er rent "sukker". Men uansett er det et ganske typisk "karbohydrater må til for å bli sterk" kosthold. Og ikke lavkarbo.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 15:49   #144
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Greit nok det, men når de to dosene Cell Max som hun tar gir totalt 130 gram karbohydrater, og hun i tillegg spiser ris, nudler, poteter og frukt så overstiger dette 150 gram og vel så det. Hun spiser ikke Lavkarbo.

Jeg har ikke lest eller sett hva hun sier. Jeg bare reagerte på at banan og nudler o.l. blir ansett som fy selv om man holder seg under grensen. Poden min har gått en tid og trent styrke. Da primært for å holde kroppen i sjakk grunnet ms. Treneren hans (som er bodybuilder) gav ham en prosentliste over proteiner/fett/karber. Jeg så jo med en gang at dette var lavkarbo (under 150 karber), men fikk hakeslepp da jeg så at karbene kunne han bruke som han ville så lenge han ikke overskred det tillatte. Jeg diskuterte heftig om det da siden jeg mente han burde spise mest mulig grønt. Men nei da, så lenge han ikke har problemer med blodsukkeret så spiller det ikke så stor rolle hvor karbene kommer fra. Han som sa dette har vært verdensmester i handbak et par ganger. Så styrke kan han selv om jeg er uenig med ham om karbene.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 15:51   #145
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Ah, ok, Nellie. Men, uansett ikke lavkarbo


Sist redigert av Cyan : 11-01-15 kl 16:19.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 15:54   #146
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har ikke lest eller sett hva hun sier. Jeg bare reagerte på at banan og nudler o.l. blir ansett som fy selv om man holder seg under grensen. Poden min har gått en tid og trent styrke. Da primært for å holde kroppen i sjakk grunnet ms. Treneren hans (som er bodybuilder) gav ham en prosentliste over proteiner/fett/karber. Jeg så jo med en gang at dette var lavkarbo (under 150 karber), men fikk hakeslepp da jeg så at karbene kunne han bruke som han ville så lenge han ikke overskred det tillatte. Jeg diskuterte heftig om det da siden jeg mente han burde spise mest mulig grønt. Men nei da, så lenge han ikke har problemer med blodsukkeret så spiller det ikke så stor rolle hvor karbene kommer fra. Han som sa dette har vært verdensmester i handbak et par ganger. Så styrke kan han selv om jeg er uenig med ham om karbene.

Det der blir en helt annen diskusjon. Hadde du lest artikkelen og menyen hadde du sett rimelig kjapt at det ikke var lavkarbo

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 15:56   #147
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ah, ok. Men, uansett ikke lavkarbo

Lavkarbo har ikke bare med antall karber å gjøre, men fordelingen av kcal med tanke på fett, proteiner og karber. Kanskje denne damen kommer laaangt under karbgrensa prosentmessig sett? Og det er jo prosentene som egentlig avgjør. Hvis noen spiser 50 gram fett/proteiner/fett hver dag vil jeg ikke kalle det direkte for lavkarbo selv om karbgrensa er omtrent ketose.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 16:00   #148
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Jeg tror ikke jeg sa noe som helst om at karbohydratene kom fra feil kilder. Sa at hun i tillegg til et par poteter til middag (som var den karbohydratkilden som ble nevnt), får hun i seg et betydelig antall flere karbohydrater, igjennom andre kilder.

Om det å helle innpå 65 gram karbohydrat i form av dextrose (Cell max) er bedre enn å f.eks spise 65 karbohydrater verdt trege karbohydrater fra masse grønnsaker osv, tror jeg kan diskuteres. Men det er veldig flott for rask restitusjon da. Sier de som mener man må ty til karbohydrater for å restituere. For restitusjonens del er det bedre med dette som er lett tilgjengelig, men for andre kan det være helt katastrofe.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 16:06   #149
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Men kjære deg da, Kanutten, jeg kan lavkarbo. Det var du som kom med disse 150 grammene, og da påpeker vi bare at hun spiser mer enn 150 gram. Som Nellie sier, så spiser hun biorytmisk, altså spiser hun karbohydratene på kvelden, protein og fett på morgen og formiddag. Biorytmisk spisemønster kan være både Lavkarbo og ikke, i dette tilfelle ikke.


Nå fins det jo forsåvidt ingen offisiell definisjon på Lavkarbo, så man står i prinsippet fri til å lage sine egne definisjoner. Men jeg personlig syns at denne er fin, som sier mindre enn 130 gram og/eller mindre 26 energiprosent karbohydrater.

http://www.fedon.no/Hva+er+egentlig+...b7C_wlbY32.ips


Sist redigert av Cyan : 11-01-15 kl 16:13.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 16:43   #150
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hun spiser forøvrig også frukt utover dagen. Hmm


1 banan: ca 20
Cell max: ca 65
2 normale poteter: ca 30
Diverse lavkarbogrønnsaker: 10
Masse blåbær og bringebær: minimum 10
+ nudler/ris og frukt utover dagen?

Kan vel si hun kommer greit over den grensa på 150 gram per dag.

Ok - jeg leste litt fort! *hendene i været* Men dama har nok et godt gjennomtenkt kosthold i forhold til all treningen sin.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barriere for styrketrening Sirius Trening 8 11-12-08 15:39
Styrketrening i ketose ... Cherie Trening 3 15-02-08 17:56
Styrketrening 0,1 tonn Trening 4 22-01-08 05:09
Lavkarbo og styrketrening nellie Lavkarbo generelt 7 15-08-07 23:56
Styrketrening - restitusjon Fedonisten Trening 10 07-09-04 22:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no