Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kjører dere pauser etter 6 mnd på Ketolyse?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-09, 10:35   #1
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Kjører dere pauser etter 6 mnd på Ketolyse?

Jeg bare lurer på om alle kjører pause etter 6 mnd på Ketolyse, erfaringer rundt dette??

Vet jo at Torkil anbefaler pause da... Har bare gått på Ketolysekuren i 3 mnd, så har enda god tid. Men lurer mye på hvordan jeg skal leve da, det blir helt klart lavkarbo, men må vel spise på en litt annen måte enn nå siden jeg ikke kommer til å være i Ketose da... Men dette fins det jo bøker om osv... '

Ønsker alle en finfin dag og en fortsatt god ferie!

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 10:43   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kjører dere pauser etter 6 mnd på Ketolyse??

Tror de færreste tar seg pause med vilje. Vet om flere som har spist ketont i flere år.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 10:45   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kjører dere pauser etter 6 mnd på Ketolyse??

Oppdaget at jeg har vært på ketolyse 6 mnd nå ( og 2 uker ), og jeg kan ikke tenke meg å ta pause
har noen sprekk-helger i nye og ne, det for holde

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 16:05   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjører dere pauser etter 6 mnd på Ketolyse??

Etter ca et halvt år var det jul og jeg hadde fryktelig lyst på et par karbobomber.
Etter det har jeg stort sett vært i ketose, selv om jeg ikke tar det så nøye nå.
Kostholdet er bare så behagelig at jeg ikke "klarer" å øke karbene opp på Lindbergnivå (dit jeg hadde tenkt å komme meg etter ketolysen).

Så jeg har hatt småpauser (jul, påske og en konfirmasjon pluss noen spredte middager hvor jeg har spist alt vi har bestillt) men siden jeg føler meg såpass bra på dette kostholdet, så blir jeg nok værendes her .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 09:57   #5
Livlys
Juniormedlem
 
Livlys sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 33
Livlys er ny på veien

Sv: Kjører dere pauser etter 6 mnd på Ketolyse?

Jeg og min man har gått på Ketolyse (ca 15 karber til dagen) siden februar, altså 6 mnd. Vi trives med det. I sommer, juli og halve august, er det ferie tid og vi farter mye rundt med campingvognen, så vi bestemte oss for å ta pause i sommer. Vi har vært på campingtur nesten hele juli og vi har problemer med å ta de store utskeielsene, det føles liksom ikke helt riktig. Vi skeier ut med rød og gul paprika, mama lupas tortillas, jordbær, fersken og lavkarbo brød. Vi får ikke panikk når det er mais og gulrøtter i salaten vi bestiller. Vi spiser is når vi vil, har spist 2 softice til nå. Vi føler vi skeier skikkelig ut og koser oss. Var i ketose selv etter 10 dager på camping. Det ser ut til at vi nå har klart å legge om livsstilen og matvaner. Hurra.

__________________
Livlys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Lavkarbo Ketose Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 13:59   #6
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Kjører dere pauser etter 6 mnd på Ketolyse?

Det er vel ikke noe i veien for å fortsette etter 6 mnd, dersom du fremdeles har det bra og har vektnedgang.

Men hvis vekta står helt stille i noen uker, er det et tegn på at en pause kan være lurt.

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 17:12   #7
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kjører dere pauser etter 6 mnd på Ketolyse?

Nei. Har ikke fulgt noen spesiell kur, bortsett fra en aldri så liten fettfestival

Men hvorfor ta pause fra en perfekt livsstil? Har heller ikke lest noe annet sted at det har noe for seg å ta pause. Og hva innebærer pause, egentlig? Høykarbo? Aldri mer!


Sist redigert av Chunky : 28-07-09 kl 17:21.
  Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 18:19   #8
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Kjører dere pauser etter 6 mnd på Ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Nei. Har ikke fulgt noen spesiell kur, bortsett fra en aldri så liten fettfestival

Men hvorfor ta pause fra en perfekt livsstil? Har heller ikke lest noe annet sted at det har noe for seg å ta pause. Og hva innebærer pause, egentlig? Høykarbo? Aldri mer!


Jeg sier meg enig med Chunky.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 18:35   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kjører dere pauser etter 6 mnd på Ketolyse?

Jeg har holdt på i 9 mnd og har heller ikke tatt pause!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Erfaringer med planlagte pauser fra kuren? Karbomor Ketolysekuren 11 17-05-09 20:01
Opp i vekt etter ketolyse Sofie29 Ketolysekuren 14 27-01-09 08:59
OE etter ketolyse? Linn H Optimal Ernæring 5 01-10-07 10:33
Ketolyse - når etter fødsel? timich Ketolysekuren 1 20-05-07 20:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no