Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Enda en alkoholtråd

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-13, 10:49   #1
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei
Smile

Enda en alkoholtråd

Jeg har fått med meg at kroppen forbrenner alkohol før den forbrenner mere fett. Hvor lenge er det egentlig alkohol i kroppen? Hadde en bytur for et par dager siden, og er invitert i bursdag i dag men jeg vet faktisk ikke om jeg tør å ta sjangsen på å drikke noe i dag.
Og hva bør man spise dagene etter man har drukket alkohol? Bør man holde seg unna for mye fett da, siden kroppen ikke forbrenner fett?
Og en siste ting, hvordan er det vanlig at vekten oppfører seg dagene etter alkoholinntak? ....bare sånn at jeg ikke får helt panikk av den økte vekten

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 11:41   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Enda en alkoholtråd :)

Kroppen forbrenner ca 0.15 promille i timen. Normal full "Ola normann" har 1.5 i promille. Så alkoholen er stort sett ute av kroppen etter 10 timer.

Spis som vanlig, du, ikke noe å mase med om du ikke drikke hver eneste helg året rundt! Fettforbrenningen settes jo bare på vent i ca 10 timer.

Man går sjelden opp i vekt etter å ha drukket. Mange blir sjokkert over at de faktisk går ned ganske mye. Men det er bare midlertidig. Vekttapet kommer av at man blir dehydrert av alkohol og den eneste vekten man mister, er vannvekt som kommer på igjen etter en dag eller to likevel!

Det "farligste" med alkohol er at det er fort gjort å "glemme" seg og spise ting man egentlig ikke skal, som potetgull eller en kebab på by'n feks.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 16:48   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enda en alkoholtråd

Enig med Kitt! Dessuten har jeg god erfaring med å spise et godt og fett måltid før inntak av alkohol og prøve å holde meg så hydrert hele kvelden som mulig.
Min personlige erfaring er at jeg dagen etter inntak av alkohol går litt ned (på grunn av en viss dehydrering), og dagen etter det gjerne går opp både den kiloen og en til, og så dagen etter det igjen er stabil på utgangspunktet. Antar det er kroppen som pendler vannstanden i kroppen litt før den finner balansen. Annet enn at det bremser fettforbrenningen noe og kan skape litt stress i kroppen, så gjør det i grunn ingen særlig forskjell for vekttapet eller fordrer et annet spisemønster enn normalt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 13:17   #4
sveander
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 36
sveander er ny på veien

Sv: Enda en alkoholtråd

Jeg har et prinsipp. Lavkarbo skal ikke ødelegge gleden med å ta en øl (ja nå Lite -øl) eller tre. Heller ikke vin. Men har opplevd at toleransen for sprit er mye mindre når man går på lavkarbo. Hadde en dyrekjøpt opplevelse før jul med snaps og GT. Har aldri vært så svingstang
Derfor holder jeg meg nå unna sprit.

Men som sagt øl og vin må man unne seg. Selv om forbrenningen settes på vent noen timer.

sveander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det Hexeberg har lært meg om Lavkarbo.Mitt Mantra er at Lavkarbo er ikke slankekur, det er evig endr Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 15:59   #5
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Enda en alkoholtråd

Merker at man blir fortere berusa på lavkarbo. Etter en gastric bypass så blir man fort brisen, og når man i tillegg går på lavkarbo går det enda fortere!
Var på fest 2 helger siden, ett halvt glass vin gjorde meg småsvimmel hehe..
Var ikke god i formen dagen etterpå, glemte å drikke vann underveis. Noe jeg vanligvis er veldig flink til

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 18:24   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enda en alkoholtråd

Det med alkoholtoleransen gikk seg forsåvidt til for mitt vedkommende, nå er det mer det at jeg tåler mindre fordi jeg har skrella av over 20 prosent av kroppsvekta.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 13:57   #7
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Enda en alkoholtråd

Nå står vekta still likevel og eg gir f og i helga blir det ! Alkohol !

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 13:02   #8
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Enda en alkoholtråd

Takk for svar!
Jeg tror helgen i seg selv gikk greit, noen 100 g opp etter en dag, men det er sikkert normalt problemet er bare at jeg har ært så sinnsykt sulten etterpå, som om kroppen trenger å bygge seg opp etter å ha blitt brutt ned av alkoholen

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no