Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Styrketrening Ala mat og helse

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-04, 21:07   #1
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Styrketrening Ala mat og helse

Jeg prøver å bygge muskler samtidig som jeg går på en lavkarbo diett.
Ikke fordi at jeg vil se ut som et berg, men fordi muskler forbrenner fett og jeg har lite fra naturens side. ER det fler enn jeg som har prøvd treningprinsippene i mat og helse?

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 16-01-04, 23:10   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Har aldri komt så langt... Men de ser veldig bra og fornuftige ut. Tilpasset en lav-karbodiett. Jeg hører så masse om at en ikke kan leve på lite karbo, og trene på et høyt nivå... Men det tror jeg har med måten en trener på... En Protein/fett kropp trenger en annen type trening enn en Karbo-kropp... Tror Jeg!

Hva er dine er faringer da?

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 17-01-04, 21:55   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Mine erfaringer

Opprinnelig lagt inn av HP

Har aldri komt så langt... Men de ser veldig bra og fornuftige ut. Tilpasset en lav-karbodiett. Jeg hører så masse om at en ikke kan leve på lite karbo, og trene på et høyt nivå... Men det tror jeg har med måten en trener på... En Protein/fett kropp trenger en annen type trening enn en Karbo-kropp... Tror Jeg!

Hva er dine er faringer da?

Mitt slanke og trenings opplegg startet 01.01.2002, mål å gå ned 10 kg på ett år. Begynte bare med å redusere inntaket av mat og ikke forandre på hva jeg spiste. Begynte med styrkerening fordi det er en måte å trene på som jeg liker.

Dette gikk jo greit frem til sommerferien, hadde gått ned 7 kg, men ikke rare fremgangen anngående styrke ( vanligvis har man stor fremgang med det samme man begynner å trene) I sommerferien var jeg "flink" trodde jeg, spiste lite feit mat, men mye baguetter og litt øl. Hadde lagt ferien slik at jeg kunne trene hver dag. Resultat: Jeg hadde gått opp 4 kg på tre uker.

Det var rett etter ferien jeg så et oppslag om eat, så jeg begynte på kurset uten å ane hva jeg gikk til.

Etter den første uken i ketose kom resultatene på trening også, det ble en fantastisk fremgang, måtte legge på mer vekter hver uke. Eks knebøy begynte å trene med 50 kg økte til 100 kg. Det er jo bra på noen mnd. Bakside av lår:
fra 2,5 kg til 25kg. Hantelcurl fra 5 kg til 12 kg. Fremgangen var stor så lenge jeg stadig kunne legge på mer vekter, når det ble vanskelig gikk jeg ned på antall rep. Etter enstund ble jeg stående fast på 6 rep og fremgangen stanset. Da jeg lærte om hst prinsippene og tilpasset de til de hormonelle trenings prinsippene som mat og helse står for ble det kjempe fremgang igjen.

Jeg har fått skuldre, antydning til vinge, større armer , gått ned i fett prosent og satt ny pers i benkpress.

Er det rart jeg er fornøyd og anbefaler det til andre?

Og jeg nådde målet med god margin!

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 28-01-04, 16:32   #4
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

[quote=Begod]Her er en link for de som vil ha mest mulig effekt ut av treningen

http://www.eat-web.com/home/default....d=198&usrid=33

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 29-01-04, 10:52   #5
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 57
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Interessant men du klarer nok ikke å sparke meg av gårde til et treningstudio. Min trening om dagen består av å gå og gå og gå pluss masse annen aktivitet. Har en liten en på 10 måneder så treningstudio er uaktuelt for meg. Dessuten så hater jeg fellesgarderobene.

Jeg har gått på eurodiet og således til lege med vekt som måler kroppssamensetningen. Jeg har faktisk enkelte ganger bygd muskelmasse i denne perioden. Har vel gått ned litt i muskelmasse 3-4 av 23 kilo er jo utrolig lite.

Jeg er overasket over formforbedringen min med bare å bevege meg mere i hverdagen og la bilen stå. Har gått en del på treningstudio før men aldri opplevd en sån formforbedring som daglige lange spaserturer har gitt meg.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 14-04-04, 15:39   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

[quote=Begod]

Opprinnelig lagt inn av Begod

Her er en link for de som vil ha mest mulig effekt ut av treningen

http://www.eat-web.com/home/default....d=198&usrid=33

Takk for fin artikkel om trening. Veeeeldig informativ.
Bedre med 3x20 min enn ingen ting og
Kanskje jeg kan klare det.......er igang....

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 14-04-04, 23:15   #7
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg har både lest og lært og forsøkt treningsprinsippene til Kenn Hallstensen i Mat&Helse (flott artikkel det er linket til!), og synes det er SÅÅÅÅÅ riktig og bra! Hipp-hipp-hurra! Har ikke trent styrke nå i vinter fordi jeg har spilt håndball, men nå skal jeg absolutt i gang. Gjennom kink i ryggen i påsken blir jeg minnet på at håndballtrening ikke er grunntrening, og at styrkeøvelser + turer på skogsstier må til.
Jeg SKAL. Kors på halsen og ti kniver i hjertet.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no