Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Ekte cupcake - kake i en kopp (med bilder)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-12, 13:39   #1
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Ekte cupcake - kake i en kopp (med bilder)

Enkelt og greit kake som lages i en kopp...
Dette er kjempemorsomt å lage sammen med ungene. De får hver sin kopp og lager sin egen kake.
Her kan hver og en bestemme smak selv.

Oppskrift

1 stor ts mykt smør
1/2 - 1 ts sukrin
1/2 egg
1 ts rømme
noen dråper vaniljeekstrakt
2 ts kokosnøtt mel (evt mandelmel)
1 knivsodd bakepulver
Smakstilsetning - kanel, kakao, bær, kardemomme, sjokolade, lakris...
Finn en passende kopp.
Oppskriften passer en vanlig kaffekopp - til et krus ville jeg kanskje doblet oppskriften...
Rør smør og sukker hvitt. Tilsett egg, rømme og vaniljeekstrakt.
Rør inn mel og bakepulver.
Tilsett smak etter hva du liker - her er det bare fantasien som setter grenser - kanel, kardemomme, kakao, bær, sjokolade, lakris...
Du kan selvsagt lage kaken som den er også, og få en variant med vaniljesmak.

Du kan også lage kaken uten egg - da blir de litt mer smuldrete i konsistensen, men like gode...


Sett koppen i mikrobølgeovnen. Sett på full styrke i ca 1 min og 20 sek (Her må du prøve deg litt frem, siden det er stor forskjell på mikrobølgeovnene)
Vær forsiktig når du tar kaken ut av ovnen - den er skikkelig varm!
La den avkjøles noe, og spis. Gjerne med litt pisket krem, tyrkisk yoghurt eller iskrem...

Se bloggen min for flere bilder...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Cupcake1.jpg (949,6 KB, 117 visninger)
Filtype: jpg Cupcake_liten.jpg (190,9 KB, 83 visninger)
__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 02:02   #2
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ekte Cup Cake - Kake i en kopp (med bilder)

Menn såg veldig godt ut!

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 12:53   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Ekte Cup Cake - Kake i en kopp (med bilder)

Denne måtte jeg teste på mannen i dag (og meg selv da ).
Ble veldig god - og super konsistens
Vi er nok litt mer søthungrige her i huset, så vi strødde litt sukrin+ på toppen, og da ble den helt etter vår gane.
Tusen takk for nok en flott oppskrift

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:47   #4
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Ekte Cup Cake - Kake i en kopp (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Denne måtte jeg teste på mannen i dag (og meg selv da ).
Ble veldig god - og super konsistens
Vi er nok litt mer søthungrige her i huset, så vi strødde litt sukrin+ på toppen, og da ble den helt etter vår gane.
Tusen takk for nok en flott oppskrift

Så flott at den falt i smak Dietta
Denne kaken er nesten litt FOR enkel å lage, når en er sugen på noe godt

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 02:20   #5
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Ekte Cup Cake - Kake i en kopp (med bilder)

Synes den er kjempegod og SÅ enkel å lage

Noen som vet noe om hvor mange karber den inneholder?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 13:58   #6
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Ekte Cup Cake - Kake i en kopp (med bilder)

Ser veldig godt ut, men "mikrobølgeovnen" har ikke inntatt kjøkkene vårt.. Så får evt prøve i ildsfast form i stekeovn om jeg får ånden over meg.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 16:35   #7
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Ekte Cup Cake - Kake i en kopp (med bilder)

Den må prøves,ser veldig godt ut,og lager på noen sekunder

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 23:58   #8
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Ekte Cup Cake - Kake i en kopp (med bilder)

Farlig god og enkel. Er veldig usikker på hvor mye karber og kalorier disse små inneholder. Om det er noe man bør spise sjeldnest mulig, eller kan kose seg med sånn innimellom

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 18:41   #9
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Ekte Cup Cake - Kake i en kopp (med bilder)

Dette var nammenam, jeg brukte ikke egg og syns konsistensen var helt perfekt selv om. Jeg hadde heller ikke rømme, men brukte tyrkisk yoghurt i stedet (brukte 3 ts for å gjøre opp for egget) og det gikk helt fint. Kesam Vanilje ble brukt som topping når jeg spiste det.

Dette var perfekt for vi hadde familie besøk i dag og mamma hadde lagd og kjøpt ting jeg ikke kunne spise for det meste. Den ene kaken hun hadde lagd som jeg kunne spise, er blitt altfor søt for meg. Denne kaken ble rett og slett redningen på dagen for meg, så takker for det!

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 20:58   #10
Karrbis
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Langt unna
Innlegg: 168
Karrbis er ny på veien

Sv: Ekte Cup Cake - Kake i en kopp (med bilder)

Denne var kjempegod og enkel å lage
De andre i familien syntes det smakte for mye kokos Jeg kjente ikke det i det hele tatt.. Enda jeg er veldig glad i kokos.

Karrbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 04:19   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ekte Cup Cake - Kake i en kopp (med bilder)

Den var helt lik mock danish

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 12:27   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ekte cupcake - kake i en kopp (med bilder)

Jeg synes ikke den smaker likt mock Danish, pga kokosmelet... Uansett genial oppskrft for oss som har dverghøner= de legger egg på ca 30g

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar

Emneord
cupcakes, kake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp Cyan Kake/dessert og snacks 69 26-07-15 20:19
Påskegul kake - Suksessterte (med bilder) Mat for sjelen Bakst 25 28-03-15 12:56
Regnes en kopp kakao som utskeielse? eggedoziz Generell diskusjon 12 29-09-11 19:48
Taco i kopp! SunnhetMedSirrup Middag 17 19-10-09 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no