Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

OE og kreft

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-08, 15:05   #1
Pluto i magen min:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 18
Pluto i magen min:) er på en erverdig vei

OE og kreft

Leste nettopp i VG at rødt kjøtt og behandla kjøtt kan være kreft fremkallende....Trodde kjøtt, fett kjøtt, inkludert rødt skulle kurrere og beskytte mot de fleste sykdommer...forvirra

Pluto i magen min:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 15:09   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: OE og kreft

Tro meg - dette kommer du ALDRI til å slutte å lese i tabloidpressen altså. Det står at kjøtt og mettet fett er usunt hver uke, mens de samtidig (helst Dagbladet) andre dager skriver at det ikke er skadelig allikevel. Man må nesten bare lese litt andre artikler enn de som står i tabloidpressen. Det er det som irriterer meg med kritikere - de baserer som regel kun kritikken sin på tabloide artikler.

Det er jo forresten slett ingen utbredt oppfatning at fett og kjøtt er sunt og kurerer sykdommer? Desverre tror folk flest det er motsatt, men vi vet jo bedre, ikke sant?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 10:06   #3
Pluto i magen min:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 18
Pluto i magen min:) er på en erverdig vei

Sv: OE og kreft

Ja, vi gjør jo d!
Kreft er kanskje min største skrekk (av en eller annen grunn), så er nok litt lett påvirkelig der!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tro meg - dette kommer du ALDRI til å slutte å lese i tabloidpressen altså. Det står at kjøtt og mettet fett er usunt hver uke, mens de samtidig (helst Dagbladet) andre dager skriver at det ikke er skadelig allikevel. Man må nesten bare lese litt andre artikler enn de som står i tabloidpressen. Det er det som irriterer meg med kritikere - de baserer som regel kun kritikken sin på tabloide artikler.

Det er jo forresten slett ingen utbredt oppfatning at fett og kjøtt er sunt og kurerer sykdommer? Desverre tror folk flest det er motsatt, men vi vet jo bedre, ikke sant?

Pluto i magen min:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 17:06   #4
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: OE og kreft

Jeg bare sier SPIS BROKKOLI (her kan du fylle inn hva slags matvare du måtte ønske) MENS DEN FREMDELES ER SUNN! For en eller annen dag kommer det nok en forskningsrapport som sier at man må holde seg langt unna.
Og neste uke kommer det en annen. . .

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 18:26   #5
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: OE og kreft

Opprinnelig lagt inn av Karin, her.

Jeg bare sier SPIS BROKKOLI (her kan du fylle inn hva slags matvare du måtte ønske) MENS DEN FREMDELES ER SUNN! For en eller annen dag kommer det nok en forskningsrapport som sier at man må holde seg langt unna.
Og neste uke kommer det en annen. . .

Ja du sier noe der Ikke rart man blir forvirra...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 00:36   #6
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: OE og kreft

Når man tilbereder kjøtt kan man tilføre kreftfremkallende stoffer. feks om man steker ved høy varme, bruker marineder, etc,

Grilling er dessverre ikke det sunneste. Dampe er best. Steke biffen over lang tid er bra.

Og jeg har akkurat lest at å drikke rødvin sammen med kjøtt beskytter mot slike stoffer, så ta ett glass vin nå og da når man er ferdig med ketolysen...

Jeg nekter å tro at kjøtt er så farlig. Overdrevent og studier som ikke ser på tilberedningsmetoden, eller hva man steker i av fett, tror jeg.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:26   #7
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: OE og kreft

Jeg har nå alltid hørt at høy temperatur i stekepanna slik at maten blir brent, ikke er bra, og at kokt, tørket eller dampet er best. Det har noe med at fettsyrene blir ødelagt ved oppvarming, og at veldig høy temperatur utløser kjemisk baluba.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og kreft mofe Fysisk og mental helse 137 17-06-08 20:46
Kreft av proteiner Gladimat Nyheter / media 4 13-06-07 22:58
Lev! Tankekraft mot kreft - Truls Frogner mofe Andre bøker 2 21-03-06 09:01
Aspartam i lettbrus kan gi deg kreft mofe Fysisk og mental helse 22 07-08-05 21:05
Slik kan du forebygge kreft mofe Generell diskusjon 2 24-01-05 20:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no