Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-11, 16:09   #1
Qwerty66
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 3
Qwerty66 er på en erverdig vei

Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

Hei alle sammen,

Jeg har prøvd å finne svar på det jeg lurer på i forumet uten hell.

Jeg lurer på hvilke lavkarboprodukter som finnes i vanlige butikker. Da mener jeg ikke f. eks egg og bacon, men spesiallagde lavkarbo/"lavkarbo"-produkter. Jeg setter stor pris på alle tips, også om "lavkarbo"-produkter som ikke egentlig har et spesielt lavt innhold av karbohydrater.

Qwerty66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 16:20   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker

Opprinnelig lagt inn av Qwerty66, her.

Hei alle sammen,

Jeg har prøvd å finne svar på det jeg lurer på i forumet uten hell.

Jeg lurer på hvilke lavkarboprodukter som finnes i vanlige butikker. Da mener jeg ikke f. eks egg og bacon, men spesiallagde lavkarbo/"lavkarbo"-produkter. Jeg setter stor pris på alle tips, også om "lavkarbo"-produkter som ikke egentlig har et spesielt lavt innhold av karbohydrater.

Hm, dette temaet er nok tatt opp før. Min erfaring er at spesielt Meny og Ica har i større grad fått inn sånt som sukrin, mandelmel, fiberhusk og johannesbrødkjernemel. Dette er allikvel butikk-avhengig...

Det å ramse opp ALL lavkarbomat man får i mange butikker blir helt håpløst da dette er MYE! Min anbefaling er at du går deg en tur selv - slik de fleste her har gjort - og leser på innholdsfortegnelsene.
Lavkarbo-produkter som ikke egentlig har et spesielt lavt innhold av karbohydrater - hva mener du med det? Vanligvis er jo ikke dette da et lavkarboprodukt, men alt man bare skal bruke i svært liten mengde er jo lavkarboprodukt sånn sett, sånn som feks hvitløk.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 16:56   #3
Qwerty66
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 3
Qwerty66 er på en erverdig vei

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker

Takk for svar. For å presisere litt: Det jeg er ute etter er ikke alle produkter med lavt karbohydratinnhold, men produkter som markedsfører seg som lavkarbo. Altså: med "lavkarbo"-produkter mener jeg da produkter som markedsfører seg som sådan, uten å nødvendigvis ha spesielt lavt karboinnhold.

Qwerty66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 17:11   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker

Opprinnelig lagt inn av Qwerty66, her.

Takk for svar. For å presisere litt: Det jeg er ute etter er ikke alle produkter med lavt karbohydratinnhold, men produkter som markedsfører seg som lavkarbo. Altså: med "lavkarbo"-produkter mener jeg da produkter som markedsfører seg som sådan, uten å nødvendigvis ha spesielt lavt karboinnhold.

Det eneste jeg kommer på, er Møllerens lavkarbobrød

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 17:14   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker

Opprinnelig lagt inn av Qwerty66, her.

Takk for svar. For å presisere litt: Det jeg er ute etter er ikke alle produkter med lavt karbohydratinnhold, men produkter som markedsfører seg som lavkarbo. Altså: med "lavkarbo"-produkter mener jeg da produkter som markedsfører seg som sådan, uten å nødvendigvis ha spesielt lavt karboinnhold.

Ehm - jeg forstår faktisk ikke bakgrunnen for spørsmålet ditt jeg Kan du komme med et eksempel?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 18:31   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet. Det finnes ikke spesielt mye merket med lavkarbo på dagligvaren. Jeg vet om fedon lindberg sine produkter( brød, müsli og bars) og atkins( bars som regel). Og nå kom den bakemiksen fra møllerens med litt vel mye karber for oss på ketogent.

Ellers spiser vi vanlig mat, vi bare utelater stivelse og sukker fra kosten.

Det eneste jeg kjøper på helsekost er fiberhusk og johannesbrødkjernemel, en gang i året. Noen dagligvarer har dette, men ikke her i trysil.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 18:46   #7
Falco
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 34
Falco er på en erverdig vei

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

Du finner nok ikke så mange lavkarbo produkter i butikkene, utenom den nye Møllerens Lavkarbobrød. Da må du nok til nettbutikkene. Det finnes nå etterhvert noen nettbutikker som selger lavkarbomat i Norge.

Falco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:22   #8
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

På min nærbutikk - EuroSpar - har de fiberhusk, sukrin og sukrinmelis. Det fant jeg ut i går! Nå savner jeg bare tyrkisk yoghurt, må visst godsnakke litt med dem om det.. ;-)

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:24   #9
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

Tja, på min nærbutikk er det noen Fedonprodukter og et nytt brød som heter Mindre Karbohydrater eller noe slikt.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:26   #10
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

Det hender jeg bruker jyttemel, Line Holdal (Lilalife) bruker litt av det i sine oppskrifter. Det er et glutenfritt produkt, og det har de også på den nærbutikken min. Spesielt lavkarbo er det ikke, men et par spiseskjeer i maten går greit.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:36   #11
Qwerty66
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 3
Qwerty66 er på en erverdig vei

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

Takk for alle svar. Har dere noen tips til netbutikkker som selger lavkarbomat?

Qwerty66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:44   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

www.lavkarbo-torget.no

Men har du så innamari bruk for ting som ikke selges i dagligvaren? Er det noe spesielt du er ute etter? Dersom det er noe spesielt, så kanskje vi kan hjelpe deg.

Butikkene har som regel sukkerfri gelè, den kan brukes på lavkarbo. Kan lages til gele eller fromasj. Ofte finner man sukkerfritt syltetøy som kan brukes i begrensede mengder, lerum og nora har hver sin variant uten sukker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 11:03   #13
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

Tror aldri jeg har sett noe veldig nyttig i dagligvarehandel merket "lavkarbo" - det eneste jeg kommer på er den monster-energidrikken som skryter på seg å være "lo-carb", og den har bare et noe lavere sukkerinnhold enn de andre.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 18:52   #14
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

Man kan bestille sukrin + div annet (bl.a. brødblanding) fra Funksjonell mat. Det koster endel mindre enn i butikkene, spesielt sammenligna med prisene i helsekostbutikkene.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 19:29   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Man kan bestille sukrin + div annet (bl.a. brødblanding) fra Funksjonell mat. Det koster endel mindre enn i butikkene, spesielt sammenligna med prisene i helsekostbutikkene.

Ja, men de tar en vannvittig porto, så det blir vel ikke så mye billigere vel? Sist jeg sjekket tok de 100kr i porto for EN pose sukrin.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 19:54   #16
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

Hei
Min lokale Spar-butikk har en egen lavkarbo hylle med bl.a. følgende varer:
Fiber Fin, JBK (johannesbrødkjernemel), fiberhusk, cocosa – begge varianter, mandelmel, sukrin, sukrinmelis, boks m/ lavkarbo brødmix (fra funksjonell mat)
I tillegg fører de ett par Atkins barer


Sist redigert av arnakristin : 12-10-11 kl 21:27.
arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 19:59   #17
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

Her hvor jeg bor, har de ikkeno i dagligvarebutikk, kun rema som har cloetta og sukkerfritt sjokolade.
Har saumfart MENY og det er IKKENO der omtrent, kansje småposer med fiberhusk.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:31   #18
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

Tror en tråd som dette dessverre ikke er så nyttig, siden det varierer fra butikk til butikk (lokalt) og ikke fra kjede til kjede slik jeg trodde før....

P.s. (!) Remabutikken min tok plutselig inn sjokolade fra sukkerfritt til en bra pris, og etter at lageret var tømt, så fylte de ikke på. Jeg spurte betjeningen titt og ofte når jeg handlet annen mat der, om hvorfor de hadde "glemt" den sjokoladen. Og nå tar de inn jevnt og trutt! Og det blir fort tomt (ikke pga meg!). Så det hjelper å gjøre butikken oppmerksom på populære "nisjevarer"

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 22:24   #19
marionilona
Medlem
 
marionilona sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 124
marionilona er på en erverdig vei

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

Opprinnelig lagt inn av Qwerty66, her.

Takk for alle svar. Har dere noen tips til netbutikkker som selger lavkarbomat?

www.allergimat.no

__________________
Besøk min blogg.

1. delmål: - 5 kg. CHECK!
2. delmål: Bmi på 24 (normalvekt).
marionilona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 23:05   #20
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke lavkarboprodukter får man i vanlige butikker?

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Man kan bestille sukrin + div annet (bl.a. brødblanding) fra Funksjonell mat. Det koster endel mindre enn i butikkene, spesielt sammenligna med prisene i helsekostbutikkene.

Sunkost her har identiske priser, på feks tagatesse og sukrin, med funksjonell mat. i tillegg so slepp en frakt.
Tagatesse er vel det einaste eg kjøper på helsekost. Ellers spiser eg vanlig mat frå butikk.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
lavkarboprodukter


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Butikker i Bergen? Gange Spørsmål og svar 9 06-04-10 22:01
hvilke butikker har sjokolader fra cachet, og virginias? Calvin Spørsmål og svar 0 12-04-08 15:18
Tips og råd, utenom det vanlige ... lokkebiff Generell diskusjon 81 29-01-08 11:44
Ketolyseprodukter I 150 Meny-butikker? Torkil Ketolysekuren 32 03-05-07 20:36
Tolv vanlige slankefeil Huldr Lavkarbo generelt 17 27-04-06 12:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no