Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen som har prøvd Alli?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-04-10, 00:27   #1
malin86
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
malin86 er på en erverdig vei
Question

Noen som har prøvd Alli?

Er i utgangspunktet skeptisk til slike slankeprodukter. Men jeg tror jeg vil prøve likevel. Er det noen som har noen ærfaringer de vil dele? Bivirkninger eller lignende? Og om de har tatt selvfølgelig
Jeg er snart 24 år. Er 168cm og veier 96kg. Har altså en BMI på 34..
Veide litt over 103kg i fjor høst

malin86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 00:33   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd Alli?

Scroll helt nederst på denne siden så finner du andre tråder om Alli, har vært en del diskutert ja

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 00:43   #3
malin86
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
malin86 er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd Alli?

Åh! Se der ja! Takker

malin86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 19:06   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd Alli?

Legen jeg var hos her om dagen ba meg fortsette på lavkarbo, men tipset også om Alli og mente at jeg kunne bruke begge deler samtidig hvis det var fedonaktig mat jeg spiste. Jeg tenkte at jeg kunne kanskje prøve dette og kjøpte en eske til 500 kr.

Ved å gå på Alli kan jeg spise ca 80 gram fett om dagen. Alli anbefaler mindre proteiner enn det Fedon gjør, men det hoppet jeg glatt over. Jeg kuttet heller i karbene.. og spiser fett som tidligere..

Så nå har jeg spist Allipillerter i 4 dager.. og har IKKE hatt bommelibommet disse dagene! Denne fettdiareen det snakkes så mye om er komplett fraværende hos meg. Det virker heller som om hele systemet har stoppet opp. Magen begynner bli litt urgisk, så i kveld skal jeg frese i meg massevis av bacon i håp om litt avløsende utløsende virkning i løpet av natta...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 19:48   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd Alli?

Opprinnelig lagt inn av malin86, her.

Bivirkninger eller lignende?

Sånn bortsett fra at den tar knekken på leveren din mener du? http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...r-2883853.html

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 18:41   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd Alli?

Nå har jeg gått på Alli i en uke. Endel kilo har blitt borte siste uka, men det skyldes nok mest sannsynlig den nye vanndrivende medisinen jeg har begynt med.

MEN jeg har merket positive virkninger av Alli også! Nå spiser jeg overhodet ikke slik mat de sier jeg skal spise på Alli; jeg spiser derimot fremdeles lavkarbo, fet og god mat og lite karber.

Denne fettdiareen alle snakker om har jeg overhodet ikke sett noe til. Men det jeg HAR merket er at magen som jeg har vært plaget litt med siden jul er i knallform! Jeg føler meg ikke stappet/stinn eller sprengt lengere og antydningen til magekatarr er blitt helt borte.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 22:31   #7
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Noen som har prøvd Alli?

Så rart, Kanutten! Alle jeg kjenner som har gått på/går på Alli eller Xencial (den reseptbelagte) får evig mye fettdiare... Så de har alle gitt opp, de ble lei av gnagsår i rompa etter alt do-papiret!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 20:59   #8
malin86
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
malin86 er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd Alli?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sånn bortsett fra at den tar knekken på leveren din mener du? http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...r-2883853.html


"I Norge er det rapportert ett tilfelle av leversvikt og ett tilfelle av leverbetennelse i forbindelse med bruk av orlistat, etter at det kom på markedet i 1999, skriver Legemiddelverket. Men de er klare på at selv om disse pasientene brukte orlistat, kan man ikke konkludere med at legemiddelet er årsak til leverskadene."

Siterer fra artikkelen du referer til.
Jeg har lest mye om Alli. Både fra Amerikanske medier og norske. Det er ingen sikkerhet rundt om det er Alli som er årsaken til leversvikten. Vi kan jo ikke vite om disse personene har noen sykdommer fra før.
Jeg startet med Alli i går. Om jeg kommer til å bruke Alli i 6 mnd er usikkert. Jeg tar det litt på sikt. Og har god kommunikasjon med legen min i mellomtiden.

Skal gi beskjed om jeg merker noen store/farlige bivirkninger.

malin86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 19:19   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd Alli?

Jeg går fremdeles på Alli, spiser fremdeles lavkarbo med mye fett og proteiner. Har ennå ikke merket noe til denne fettdiareen, men jeg merker at magen er blitt bedre regulert. Og jeg har atter gått ned litt. Merker ikke nedgangen så mye i kilo, men mer på klærne. Jeg fortalte apoteket som solgte meg Alli at jeg spiser lavkarbo med mye fett samtidig som jeg tar Alli. Først ble de himmelfalne og etterpå ble de forundret. Det er rundt magen jeg har merket størst forskjell med Alli. Tanitavekta sier det samme; innfettprosenten har gått ned. Så for meg fungerer Alli og lavkarbo utmerket sammen!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 19:21   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd Alli?

Her et bilde av forskjellen på innfeite og utfeite..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 19:41   #11
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Noen som har prøvd Alli?

Jeg ser ikke bildet?

Men er du sikker på at det er Alli som funker for deg og ikke bare lavkarbo? Hele poenget med pillen er jo at du skal drite ut alt fettet igjen... Og når du ikke gjør det, tenker jo jeg at pillen ikke funker på deg?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 19:58   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd Alli?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Jeg ser ikke bildet?

Men er du sikker på at det er Alli som funker for deg og ikke bare lavkarbo? Hele poenget med pillen er jo at du skal drite ut alt fettet igjen... Og når du ikke gjør det, tenker jo jeg at pillen ikke funker på deg?


linken til bildet http://www.sportstek.net/images/visceral-fat.jpg://

Jeg har spist lavkarbo i mange år og ikke gått ned noe nevneverdig det siste halvannet året. Så ja, jeg er helt overbevist om at det er Alli som har hjulpet meg. Men kanskje ikke på den måten Alli var ment; lavkalori...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 22:40   #13
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Noen som har prøvd Alli?

Men da er det jo kjempeflott for deg! Deilig å slippe den fett-diare'en...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 10:00   #14
Heimdal
Nytt Medlem
 
Heimdal sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 6
Heimdal er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd Alli?

Jeg har benyttet xenical (tilsvarer to allipiller) i to år og benyttet alli det siste året. Har ikke hatt store problemer med bivirkninger, var litt til og starte med, men du lærer deg bra kosthold. Har også blitt kontrollert hos lege hver 6 mnd og ingen negative effekter, kun litt lavt jern nivå.

negative:
-IKKE spis en 200gr sjokolade plate med alli/xenical alene
-liten porsjon fet mat og alli kan gi problemer, eksempel ostepølse på shell.
-man må passe å ta vitaminer hver dag.
-ikke slipp en smygare.

postive:
-Den virker
-ved riktig sammensatt måltid vil man ikke få problemer med fettdiare.
-personlig føler jeg at man er bedre i magen,(det sklir unna i tarmene)
-Den har ingen innvirkning på kroppen som eksempelvis acomplia har.

Når man har blitt vant til alli kan man forsøke seg litt fram, da jeg gikk på xenical tidligere benytter jeg 2 alli til middag avhengig av hva jeg spiser og en all til lunsj etc. 2 alli(60+60 orlistat) tilsvarer 1 xenical(120 g orlistat)

Heimdal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som har prøvd Alli (slankepille)? paprika Generell ernæringsdebatt 97 20-01-11 14:01
Noen som har prøvd? sara Spørsmål og svar 21 02-10-09 11:53
Noen som har prøvd Acomplia? Tulla 81 Ketolysekuren 7 20-08-09 22:09
Reduxin - er det noen som har prøvd det? paprika Spørsmål og svar 2 10-02-08 17:15
Noen her som har prøvd 5-htp ...? Borealis Kosttilskudd 22 22-03-07 19:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no