Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Diane (p-pillen)

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-07, 21:12   #1
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Diane (p-pillen)

http://www.op.no/nyheter/article3079270.ece

Dette skremte meg. En 17 år gammel jente som har fått blodpropp i begge lunger. I papirutgaven står det mye mer enn i den korte artikkelen. Blant annet at Diane er farligere enn andre p-piller. Jeg bruker Diane, og har gjort det i mange år.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:33   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Diane (p-pillen)

Jeg bruker Diane, har gjort det i mange år, og kommer til å fortsette...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:35   #3
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Diane (p-pillen)

Ja, jeg kommer vel også til å fortsette. Men har fått beskjed om at når jeg blir 40, så må jeg over på hormonspiral.

Og jeg som hadde diagnose farlig høyt blodtrykk for en tid tilbake (pga pcos) og gikk samtidig på Diane. Owhææ!

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:35   #4
Toyo
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 202
Toyo er en juvelToyo er en juvelToyo er en juvel

Sv: Diane (p-pillen)

Skjønner at du ble skremt. Jeg har selv brukt Diane i flere år, men nå er det noen år siden. Jeg fikk det for uren hud og for å bedre hormonbalansen min og det fungerte supert. Egentlig er jo ikke dette en p-pille, men det har prevensjonsdelen som en "bivirkning". Og trenger man noe for både uren hud, mye hårvekst f.eks og prevensjon samtidig, så er det jo et naturlig valg.

Jeg tenkte ikke over faren for blodpropp etc, siden det er noe man kan få av alle p-piller. Det har jo vært oppslag i media om Marvelon, Yasmin etc. Det er bivirkninger med alle medisiner, mye som kan være farlig og sånt. Så, hva man skal gjøre? Jeg hadde nok fortsatt på de.

Sa de hvor mye farligere den var andre p-piller og hvorfor?

Toyo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt år og nye muligheter!:D Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:38   #5
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Diane (p-pillen)

Diane er farligere fordi det er mer østrogen i disse pillene, i forhold til vanlige p-piller.

__________________



Sist redigert av Tussa : 24-10-07 kl 21:54. Årsak: skrivefeil
Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:50   #6
Toyo
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 202
Toyo er en juvelToyo er en juvelToyo er en juvel

Sv: Diane (p-pillen)

Ja, det stemmer det. Jeg hadde(har?) nemlig en overvekt av mannlige kjønnshormon, så den balanserte det mer.

Har man en familie hvor mange har hatt blodpropp og sånt, så er det jo veldig obs obs. Da anbefales jo ikke p-piller. Og det er jo vanskelig å gardere seg mot alt, selv om man det er tatt undersøkelser og alt på forhånd. Noen blir alltid rammet, men det er jo ikke mange i det store og hele. Men, ja..sånne oppslag er absolutt ikke noe man vil ha!

Toyo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt år og nye muligheter!:D Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 22:01   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Diane (p-pillen)

Det er alltid slikt at vi blir redde når slikt blir slått opp i media, men det er bivirkninger med alle medikamenter, og noen få får de alvorlige bivirkningene. Dette er jo det første tilfellet vi hører om, så det er ikke noe vanlig...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 22:39   #8
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Diane (p-pillen)

Enda et tilfelle av blodpropp:

http://tb.no/article/20071102/NYHETE...5/1011/NYHETER

Blir redd jeg. Kanskje jeg tar overgang til hormonspiral før planen.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no