Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Uønsket hårvekst

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-09, 14:01   #1
Morgengry
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2005
Alder: 56
Innlegg: 8
Morgengry er på en erverdig vei

Uønsket hårvekst

Hei.
Er det noen som har gode råd mot uønsket hårvekst? Jeg har PCOS og har masse hår i ansikten. Dette er helt forferdelig. Det er lyst så jeg kan ikke ta det med laser. Og det er så mye at jeg orker ikke tanken på elektrolyse. Men hva med Metformin? Noen som vet om det hjelper? Kan klare alt det andre som følger med - men ikke denne hårveksten.

Tusen takk for eventuelle svar.

__________________
Start: 05.01.2009: 107,6 kg
Hovedmål: 80 kg
Drømmemål 75 kg
Morgengry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 19:43   #2
øyertbærto
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 7
øyertbærto er på en erverdig vei

Sv: Uønsket hårvekst

Heisann!
Jeg er også plaget med hårvekst i ansiktet, bare mine er mørke. Må barbere meg hver dag.
Har brukt Metformin i ca 3 år, men det har ikke hjulpet meg, dessverre.
Jeg har prøvd Blend behandling og en type laser-behandling, men det samme er det samme.....

øyertbærto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I tvil......men lavkarbo e bra førr PCOS Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 19:49   #3
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Uønsket hårvekst

Hei - det samme her. bruker også metformin i kombinasjon med lavkarbo. Noe som fungerer ypperlig på vektnedgang. Det å gå ned vil samtidig føre til mindre insulinresistens, og mindre hårvekst. Jeg er tilnærmet normalt nivå på insulinet, men hårveksten, tja, kanskje litt saktere? Jeg barberer meg jeg også, kanskje to ganger i uka. Skikkelig skjegg på haka om jeg ikke barberer.... lekkert!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 14:25   #4
Fatu
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 1
Fatu er på en erverdig vei

Sv: Uønsket hårvekst

Jeg merket ikke noe forskjell på hårveksten etter jeg startet på metaformin, har nå begynt med laserbehandling men syntes ikke jeg merker noe forskjell ennå. Men får behandling ved hudavdelingen ved rikshospitalet så jeg betaler bare vanlig legetime. Jeg måtte fjerne en eggstokk pga pco og etter den opprasjonen så ble det litt bedre, jeg barberer meg nå bare en gang om dagen og ikke 2 som før.

Fatu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: staten Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 15:05   #5
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Uønsket hårvekst

Jeg er ikke så veldig plaget med hårvekst, men har litt som jeg fjerner med epilator.. Mange påstår at hårene må være så lange før man kan ta dem med epilator, men jeg får også tatt de små hårene på overleppen så det blir helt glatt og deilig

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 20:47   #6
renamuel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 46
Innlegg: 2
renamuel er på en erverdig vei

Sv: Uønsket hårvekst

Jeg er veldig plaget av mørk hårvekst under hele haken, her er det snakk om skjegg. Tidligere valgte jeg å barbere - omtrent hver dag. Nå går jeg til hudpleier og tar noe som kalles Epilar. Dette er en kombinasjon av voksing og krem som virker hemmende på hårveksten. Har gjort dette i snart ett år nå (behandling ca. hver 3-4 uke) og ser nå at det faktisk funker. Ulempen er at jeg må la det gro i mellomtiden slik at voksen får tak. Men, jeg har "lært" å leve med det på et vis - passer bare på å ta behandlig rett før jeg skal på noe spesielt. Barbering har blitt bannlyst av min hudpleier da dette trigger hårveksten og hårene blir tykkere. Jeg har enda ikke funnet noen mirakelkur som virker 100% desverre

renamuel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 21:26   #7
snøspurv
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 53
Innlegg: 5
snøspurv er på en erverdig vei

Sv: Uønsket hårvekst

Jeg har, som nevnt i et anna innlegg, dumpa borti å bli brukerrepresentant i et opplæringstilbud for PCO-damer ved sykehuset vårt. Og der er hårvekst et av temaene som skal på dagsorden etter hvert. Da planlegger de å invitere folk som arbeider med hårfjerning (napping/voks/laser osv) og NAV for å fortelle om rettigheter. Skal forsøke å finne ut om vi har noen rettigheter i fhd til det økonomiske aspektet.

snøspurv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hårvekst Jabba Stoffskifte / hormonproblemer 47 18-06-10 14:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no