Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Medisinspørsmål

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-09, 19:36   #1
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Medisinspørsmål

Som noen kanskje har fått med seg, går jeg på Diane pga PCOS, men syns det er et trasi opplegg da jeg føler de ødelegger fryktelig mye av hverdagen min:s

Nå har jeg "friuke", men skal egentlig begynne igjen i morgen..
Men disse ødelegger for det første mye av hverdagen min, samt at de gjør at jeg ikke klarer å gå ned i vekt... Så jeg har rett og slett ikke lyst til å gå på dem mer

Noen som har noe peiling på dette, hvor mye verre vil PCOSen bli om jeg slutter på pillene nå? Satser på å få noe annet fra begynnelsen av mai, da skal jeg til legen igjen..

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 19:43   #2
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Medisinspørsmål...

Både KH restriksjon og trening har gitt gode reslutater på pcos, hva med å prøve et lavkarbokosthold og begynne å trene og se om du kan kutte medisin etterhvert?

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 20:08   #3
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Medisinspørsmål...

Fetpåmidten: Jeg har levd sånn høvelig lavkarbo siden august, men etter at jeg fikk diagnosen i Januar levde jeg på ketolyse de neste 7 ukene, men med svært minimalt resultat. Det var ganske mye styr med ketolysen (manglende støtte fra familie osv), så jeg droppa den. Jeg har trent litt hele tida, ikke så veldig mye, men gått turer og trent litt med wii og sånn... Problemet med medisinen er vel mer at det ødelegger fryktelig mye i hverdagen, jeg har aldri fungert på p-piller, og nå som før er hverdagen veldig tung pga dem...

Har laga flere tråder hvor jeg klaga over disse pillene, og da var det noen som sa jeg kunne jo bare droppe dem, så skulle bare se om noen hadde erfaring/kunnskap om dette å droppe medisiner

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 09:35   #4
Fishi2009
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Norges beste vestkant
Innlegg: 107
Fishi2009 er på en erverdig vei

Sv: Medisinspørsmål

Hei Sesti.

Jeg fikk min PCOS-diagnose høsten 2007, etter en SA. Legene sa egentlig ikke så mye, bare gav meg Diane, og sa at jeg burde gå ned i vekt.

Jeg gikk på Diane i et halvt år. ALDRI MER! Jeg ble helt rar av dem... Forferdelige humørsvingninger og utrolig vonde menssmerter. Det var deilig og slutte med dem Jeg fikk mensen igjen som normalt etter at jeg sluttet, og den har vært relativt normal siden.

I fjor høst begynte jeg på ketolyse, og jeg har gått ned ca 14 kg. Men det har gått sent... Mange ganger har jeg hatt lyst til å gi opp, men jeg har forsøkt å tenke at "så lenge det ikke går oppover, er det bra". Jeg har troen på at kiloene som går sent av, går sent på igjen.

Jeg synes det er trist at du ikke opplever støtte fra familien din til å gå på lavkarbo/ketolyse. Dette fordi det er en masse forskning som underbygger hvor bra det er med denne typen kosthold, for oss jenter med PCOS. Faktisk så ble dette utviklet for oss! Mitt liv har blitt mye bedre etter at jeg begynte med ketolyse. Mindre hårvekst, mindre cyster, mindre smerter; rett og slett større livskvalitet!

Jeg ønsker deg lykke til, Sesti. Håper du kan finne noe som passer for deg

Fishi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 11:05   #5
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Medisinspørsmål

Så trasi at du og har dårlig erfaring med Diane Sigrid_rege..

"Legene sa egentlig ikke så mye, bare gav meg Diane, og sa at jeg burde gå ned i vekt" Den der kjenner jeg til ja, som jeg skulle sagt det selv..

Jeg trives ikke på Diane i det hele tatt, som deg har jeg hatt ekstreme humørsvingninger og det går veldig ut over livskvaliteten.. Syns mensen ble verre på Diane og, den var forholdsvis normal før, eneste var at den kunne komme en dag senere enn den skulle, men ellers var alt normalt. Nå er det også sent, men det funker ikke ordentlig..

Lavkarbo er helt flott, jeg trives godt med det Det virker litt som om hårveksten har blitt bedre, men jeg er ikke sikker. Men humøret har stort sett vært jamt og fint, selv om jeg før jul ikke var på et lavt nok nivå til at vekta gikk ned. Faren min har vært spesielt mye imot ketolysen, han mener bestemt at det er fryktelig farlig, og at jeg heller bør spise vanlig mat, bare litt mindre hver gang, så blir jeg tynn til slutt..

Jeg veier for og imot her jeg sitter, prøver å finne ut om jeg skal droppe pillen i kveld. Vet jo mange har gått på andre medisiner, så kanskje det vil fungere bedre?
Søstra mi går og på Diane, men hun er tynn og har ikke PCOS eller noe. Hun trives veldig godt med dem, men så var hun jo "normal" i utgangspunktet..

Jeg MÅ ned i vekt, det er ingen tvil om det, men jeg tror disse pillene jobber en del mot meg. Det er vanskelig nok å gå ned med PCOS, men trur det er verre med pillene, det er hvertfall min erfaring..

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no