Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Vrir nettjournalister på utsagn?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-11, 11:51   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Vrir nettjournalister på utsagn?

Nå er ikke jeg særlig stor fan av Marion Ravn og ble ikke akkurat noe større fan da jeg leste dette. Marion Ravn raser mot "slankebloggerne".

Her står blant annet på tv2 side:

Sitat:

Det er blitt mer og mer populært med lavkarbodietter de siste årene, men langt ifra alle anbefaler et strengt kostholdsregime.


Idol-dommer Marion Ravn går nå hardt ut mot bloggere som i hovedsak skriver om sunn mat og trening.
– Som bloggleser selv begynner jeg å bli lei av alle disse bloggerne som skriver om hvor lite de spiser og hvor mye de trener. Dette er ikke normalt, og ikke slik hverdagen kan fungere i lengden. Og er du under 16 år skal du ikke tenke på sånne ting i det hele tatt. Jeg er selv opptatt av å spise sunt, men da snakker vi om masse mat, også karbohydrater, skriver hun på egen blogg.

– Ble sur
Marion har som mange andre på hennes alder prøvd ut ulike dietter, men 27-åringen har ingen god erfaring med lavkarbodietten.
– Jeg har som de fleste andre jenter på min alder forsøkt mye rart. Å prøve lavkarbo gjorde meg til en sur kjerring. Det å gå på ti dagers dietter hvor du presser deg selv fungerer heller ikke i lengden. Når jeg ikke fikk i meg nok mat eller riktig mat gikk det utover energinivået mitt og søvnen. Du må faktisk gjøre en livstilsforandring hvis du vil få ordentlige resultater, skriver hun.

Men går du inn på hennes egen blogg det er linket til i denne artikelen, så er ikke godeste Ravn så krass som tv2 vil ha det til, i allefall ikke til lavkarbo som tv2 antyder.

Sitat:

Som bloggleser selv begynner jeg å bli lei av alle disse bloggerne som skriver om hvor lite de spiser og hvor mye de trener. Dette er ikke NORMALT og ikke slik hverdagen kan fungere i lengden. (Og er du under 16 år skal du ikke tenke på sånne ting i det hele tatt!) Jeg er selv opptatt av å spise sunt, men da snakker vi om MASSE mat, også karbohydrater!. Jeg trener også på Elixia... men da snakker vi om gøyale timer som Cardio Combat og styrketimer med PT. Ikke timesvis med kjedelig løping på tredemølle. Spis mat du liker og tren det du synes er gøy! Men jeg mener ikke at man bare skal sitte i sofaen og spise pizza hver dag heller..
Jeg har som de fleste andre jenter på min alder forsøkt mye rart. (Å prøve lavkarbo gjorde meg til en sur kjerring! haha). Det å gå på 10 dagers dietter hvor du presser deg selv fungerer heller ikke i lengden. Når jeg ikke fikk i meg nok mat eller riktig mat gikk det utover energinivået mitt og søvnen.


Du må faktisk gjøre en livstilforandring hvis du vil få ordentlige resultater.


Jeg har de siste ukene begynt å jobbe med Myrevolution- trener, Børge Fagerli. Han har virkelig forandret livstilen min til det bedre. Med et skreddersydd kosthold får jeg masse energi, god søvn og supre resultater! Spiser normal mat, ris, poteter... ikke no ekkel tunfisk og cottage cheece. Men har kuttet ut hvetemel og det merker jeg at magen min er super fornøyd med! Jeg trener også skikkelig styrke med Børge og merker at jeg har blitt sterkere allerede! Det er så mye mer givende å trene når du får ordentlige resultater. Men likevel.. ALT MED MÅTE. Livet er til for å leves, mat til for å spises og jenter skal ha former! Og husk: sjokolade skal konsumeres minst en gang i uken.

Blæææhhh til journalister som skal vri på alt!! Selv om jeg fremdeles ikke er fan av Ravn.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 12:02   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vrir nettjournalister på utsagn??

Altså. Alle VET vel at jorunalister vrir og vender på ting for å lage sensasjon? Om det er Marion Ravn, om det er Fedon Lindberg, om det er Jøran Hjelmeseth eller Statsministeren eller hvem det måtte være. Håper alle vet det hvertfall..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 12:09   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vrir nettjournalister på utsagn??

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Altså. Alle VET vel at jorunalister vrir og vender på ting for å lage sensasjon? Om det er Marion Ravn, om det er Fedon Lindberg, om det er Jøran Hjelmeseth eller Statsministeren eller hvem det måtte være. Håper alle vet det hvertfall..

Joda, vet da det, men når liksom det orginale utsagnet ligger rett ved og man ser tvert at det er vridd på, da er journalisten mindre begavet vil nå jeg påstå.
Det er værre med de gangene man ikke ser hva som er endret...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 12:10   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vrir nettjournalister på utsagn??

Tror man må ta absolutt ALT man leser med en stor klype salt, desverre.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 12:47   #5
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Vrir nettjournalister på utsagn?

Angående metaanalysen som frikjenner mettet fett, er det virkelig lov for en mann i Hjelmesæth sin posisjon å fortsatt hevde at mettet fett er farlig når forskningen faktisk viser det motsatte ?

Burde ikke sånt vært straffbart ?

JEG BARE SPØR...

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 12:57   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vrir nettjournalister på utsagn?

Skriver journalister ordrett det som er sant? Jeg opplever at de vrir og omformer så det høres ut som de vil..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 16:16   #7
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Vrir nettjournalister på utsagn??

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Altså. Alle VET vel at jorunalister vrir og vender på ting for å lage sensasjon? Om det er Marion Ravn, om det er Fedon Lindberg, om det er Jøran Hjelmeseth eller Statsministeren eller hvem det måtte være. Håper alle vet det hvertfall..

Ja. Fordi det er sensasjoner som selger bra.

Løsningen er vel bare å slutte kjøpe skiten.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utsagn fra ernæringsfysiolog ang lavkarbo-dietter Polarlyset Ketolysekuren 22 03-04-09 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no