Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

O'du nydelige salmalaks ... Dette må prøves!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-11, 17:26   #1
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

O'du nydelige salmalaks ... Dette må prøves! (Med bilder)

Jeg har nettopp laget noe av det beste jeg har smakt!!! Jeg pleier ikke å være så selvsikker, men dette var rett og slett bare helt nydelig... Jeg fikk tips av ei venninne, og så krydret jeg litt ekstra, og voila... mmmmmm

Her er oppskriften DU MÅ PRØVE!! hehe

Salma Laks (Lion) med creme fraiche!
(Selges i kjøledisken i de fleste butikker. Den er dyr, men absolutt verdt det!!) (Men man kan sikkert lage dette av annen laks også...)

Ok, here we go! Skjær laksen i strimler på 1,5 - 2 cm. Stek dem i litt meierismør uten salt på høy varme i 1 min på hver side. Laksen skal være rosa i midten. Krydre med sitronpepper. Deretter tilsetter du så mye creme fraiche som du ønsker. La det steke på svak varme i 5 minutter. Krydre med karri, og pynt med fersk gressløk. Server gjerne med en grønn, frisk salat. Nyyyt

Håper noen vil ta sjansen på å prøve dette. Ps, det er artig med tilbakemeldinger...

Handleliste:
Salmalaks
Smør
Sitronpepper
Creme fraiche
Karri
Gressløk

Ps, på de bildene, er oppskriften litt anneledes, men ikke mye. Har bare tatt litt fløte i sausen, pluss brukt purreløk og litt gulrot. Og uten gressløk. Ja, og så hadde jeg reker i. Var veldig godt!! Jeg lover!!! hehe...

__________________

Sist redigert av Marella77 : 03-02-12 kl 23:29.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 14:53   #2
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: O´du nydelige salmalaks ... Dette må prøves!

Mulig helgemiddagen ble planlagt nå..
Har laget mye laks med både creme fraiche og philadelphia ost, men jeg har pakket det inn i folie. Dette var annerledes og høres kjempe godt ut! Spennende!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 15:03   #3
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: O´du nydelige salmalaks ... Dette må prøves!

Skal prøves, tusen takk!

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 18:23   #4
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: O'du nydelige salmalaks ... Dette må prøves!

Så artig at dere vil prøve dette Håper dere blir så fornøyde som jeg ble

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 21:24   #5
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: O'du nydelige salmalaks ... Dette må prøves!

Høres nydelig ut. Skal testes !

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 01:30   #6
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: O'du nydelige salmalaks ... Dette må prøves!

Noen som har prøvd?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 21:05   #7
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: O'du nydelige salmalaks ... Dette må prøves!

Hei du...Dette hørtes nydelig ut, og skal helt klart prøves.
Jeg skal gi deg tilbakemelding

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 23:59   #8
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: O'du nydelige salmalaks ... Dette må prøves!

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Hei du...Dette hørtes nydelig ut, og skal helt klart prøves.
Jeg skal gi deg tilbakemelding

Supert Jeg lagde det med grønnsalat, men sikkert godt med brokkoli til!

Ps, nå har jeg akkurat spist blomkål/brokkoli suppe med Salama-laks i... Det var også godt. Bare et tips...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar

Emneord
salma laks.


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nydelige mandelmuffins Nightweaver Bakst 1 18-06-12 00:59
Nydelige bringebærsaftiser marjusen Kake/dessert og snacks 0 28-05-11 17:35
Gratinert avocado! Må prøves! HappyMe Frokost og kveldsmat 5 27-03-11 23:11
Kjøtterrin som MÅ prøves mål:littavetmenneske Lunsj 0 01-04-10 13:48
Nydelige kjøttboller Enid Middag 4 30-10-06 23:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no