Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-13, 12:34   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Har flere ganger sett folk her inne si, at det er de med bivirkninger av metforminen som trenger den mest. Hvorfra kommer det?

Jeg har lite bivirkninger, trappet opp fra 1 til 2 tbl etter 4 dager, og det går bare godt. (Litt småuggen i starten på 1 tbl)

Er det noen her inne som har opplevd (god) effekt av metformin, UTEN å ha hatt masse bivirkninger?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 12:39   #2
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Har flere ganger sett folk her inne si, at det er de med bivirkninger av metforminen som trenger den mest. Hvorfra kommer det?

Jeg har lite bivirkninger, trappet opp fra 1 til 2 tbl etter 4 dager, og det går bare godt. (Litt småuggen i starten på 1 tbl)

Er det noen her inne som har opplevd (god) effekt av metformin, UTEN å ha hatt masse bivirkninger?

Jeg har hatt veldig god effekt av metformin (tror jeg) og jeg hadde lite bivirkninger i begynnelsen. De kom ikke før etter at jeg var oppe i maks dose. Da ble jeg kvaaaaalm. Bare vent og se det an.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 12:41   #3
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Jeg har hatt veldig god effekt av metformin (tror jeg) og jeg hadde lite bivirkninger i begynnelsen. De kom ikke før etter at jeg var oppe i maks dose. Da ble jeg kvaaaaalm. Bare vent og se det an.

Tusen takk for svar, Milena. Hva er din maksdose? Legen har sagt 3 x 500 for meg. Ny time i slutten av mai....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 12:42   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Jeg har hatt veldig god effekt av metformin (tror jeg) og jeg hadde lite bivirkninger i begynnelsen. De kom ikke før etter at jeg var oppe i maks dose. Da ble jeg kvaaaaalm. Bare vent og se det an.

Og, hvilken positive effekter vil du trekke fram?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 12:51   #5
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Tusen takk for svar, Milena. Hva er din maksdose? Legen har sagt 3 x 500 for meg. Ny time i slutten av mai....

Jeg var oppe i 3 x 500 jeg også.

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Og, hvilken positive effekter vil du trekke fram?

Jeg vet ikke. Det jeg vet er at vektnedgangen min var veldig jevn og stor. 45kg på mindre enn ett år. Uten platåer og lignende. Jeg vet at jeg var veldig streng med meg selv. Men, tror nok metforminen hjalp med å holde blodsukkeret jevnt - som igjen gjorde at det var lettere å ikke sprekke og så hjalp det nok med å holde insulinet nede slik at fettet slapp! Og etter en stund var mitt fastende blodsukker nærmere 4.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 12:56   #6
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Tusen takk for svar. Vurderer å trappe opp idag, prøve iallfall. Det er en uke siden jeg tok første tabeletten, og skulle egentlig trappe opp over flere uker. Men jeg opplever jo lite/ingen bivirkninger....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 13:10   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Bare øk dosen, du!
Opplever du svært plagsomme bivirkninger, går du bare et trinn ned igjen på opptrappingsstigen og venter til du er komfortabel med den dosen før du prøver å øke på nytt.
Husk at bivirkningene er færrest om du tar tablettene midt i et måltid!

Jeg var oppe i 3x850mg og vet om de som har tatt 4x 1000mg, så maksdosene er variable.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 13:14   #8
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Jeg prøver - etter tips herfra- å ta tbl INNI måltidene :-)

Men, hvorfra kommer dette med at de med mest bivirkninger trenger metformin mest....? Har ikke funnet noe om dette på noen medisinske nettsider.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 13:16   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Jeg prøver - etter tips herfra- å ta tbl INNI måltidene :-)

Men, hvorfra kommer dette med at de med mest bivirkninger trenger metformin mest....? Har ikke funnet noe om dette på noen medisinske nettsider.

Vel, jeg hørte det først av Photo her inne, men min dia- sykepleier bekreftet at det var hennes oppfatning også. Vet ikke om det finnes noe om det i litteraturen heller!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 14:00   #10
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Hvis jeg husker riktig, så hadde jeg ikke bivirkninger før jeg var oppe i 3x500 mg. Da måtte jeg venne meg litt til det før jeg økte til 4x500 mg. Nå tar jeg 4-5x500 mg - noen dager blir jeg litt kvalm slik at jeg ikke tar den femte tabletten og noen dager glemmer jeg en tablett.

Bivirkningene jeg har hatt er kvalme og dårlig mage. Og hvis jeg skeier ut med for mye stivelse eller sukker, så kommer det opp igjen, så da gjør jeg ikke det

Jeg vil si jeg har hatt god effekt av metformin. Før jeg begynte var det håpløst for meg å gå ned i vekt. Selv på streng lavkarbo greide jeg bare å holde vekta, men ikke gå ned. Nå har jeg gått ned 8 kg. siden oktober. Ja, det kan virke som det går veldig tregt i perioder, men jeg går i hvert fall ned. Og jeg merker godt at blodsukkeret har stabilisert seg.

Lykke til!

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 14:10   #11
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Ja, da kan jeg jo stille mitt spørsmål her til dere kloke damer/menn: jeg har etter at jeg ble "ferdig" med vekttapet gått ned i dose og tar nå 2 x 500 til dagen. Har merket at jeg har slitt mer med sult og at det har vært vanskeligere å holde seg unna ikke-mat. Vet jo at det for det meste har med hodet og motivasjonen å gjøre. Og noen kilo har sneket seg på igjen... Men, kan nedgangen i dose og ha noe med det å gjøre?

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 15:29   #12
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Ja, da kan jeg jo stille mitt spørsmål her til dere kloke damer/menn: jeg har etter at jeg ble "ferdig" med vekttapet gått ned i dose og tar nå 2 x 500 til dagen. Har merket at jeg har slitt mer med sult og at det har vært vanskeligere å holde seg unna ikke-mat. Vet jo at det for det meste har med hodet og motivasjonen å gjøre. Og noen kilo har sneket seg på igjen... Men, kan nedgangen i dose og ha noe med det å gjøre?

Jeg vil tro at det kan ha med dosen å gjøre. Hvis dosen blir så liten at du får mer svingede blodsukker igjen, er det jo stor sannsylighet for at du blir fortere sulten også - og får mer karbo-sug.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 15:52   #13
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Jeg vil tro at det kan ha med dosen å gjøre. Hvis dosen blir så liten at du får mer svingede blodsukker igjen, er det jo stor sannsylighet for at du blir fortere sulten også - og får mer karbo-sug.

Da kjører jeg dosen opp igjen jeg... Skader jo ikke. Trodde liksom at jeg kunne dosere ned og slutte etterhvert. Jeg har jo ikke påvist PCOS men har fått metformin som "hjelpemiddel ved slanking".

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 16:16   #14
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Da kjører jeg dosen opp igjen jeg... Skader jo ikke. Trodde liksom at jeg kunne dosere ned og slutte etterhvert. Jeg har jo ikke påvist PCOS men har fått metformin som "hjelpemiddel ved slanking".

Ja, det er jo bare å prøve - hvis det hjelper, så har du jo løsningen. Jeg har heller ikke fått påvist PCOS, men har fått metformin p.g.a. insulinresistens og nedsatt glukosetoleranse.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 16:27   #15
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bare øk dosen, du!
Opplever du svært plagsomme bivirkninger, går du bare et trinn ned igjen på opptrappingsstigen og venter til du er komfortabel med den dosen før du prøver å øke på nytt.
Husk at bivirkningene er færrest om du tar tablettene midt i et måltid!

Jeg var oppe i 3x850mg og vet om de som har tatt 4x 1000mg, så maksdosene er variable.

Jeg fikk metformin av samme grunn som amritam, men han aldri fått instruksjoner om øking, er det noe alle bør gjøre, Kitt? Jeg har ingen nedgangseffekt,tatt 1 tabelett(850) hele tiden men kroppen min produserer ikke lengre mer insulin enn den behøver sier legen, hun er veldig fornøyd med års resultatet. Hmmm kanskje jeg kunne ha nedgangseffekt av større dose??

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 19:09   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Den første uka merka jeg ikke så mye jeg heller, det tok faktisk litt tid før bivirkningene kom, og da de først kom så kom de til gangs! Mener jeg brukte mange måneder på å komme opp i dosa mi.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vel, jeg hørte det først av Photo her inne, men min dia- sykepleier bekreftet at det var hennes oppfatning også. Vet ikke om det finnes noe om det i litteraturen heller!

Det var legen min som fortalte meg at det var tilfelle. Mener han sa at det har noe å gjøre med at kroppen strever mot det å justere seg ned til et annet nivå i blodsukker og insulin enn hva den er blitt vant til over lengre tid. Jo verre bivirkninger, jo mer har kroppen å jobbe med, og jo "bruk" har man for medisinen - kort forklart.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 19:42   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Jeg fikk metformin av samme grunn som amritam, men han aldri fått instruksjoner om øking, er det noe alle bør gjøre, Kitt? Jeg har ingen nedgangseffekt,tatt 1 tabelett(850) hele tiden men kroppen min produserer ikke lengre mer insulin enn den behøver sier legen, hun er veldig fornøyd med års resultatet. Hmmm kanskje jeg kunne ha nedgangseffekt av større dose??

Er jo ingen ekspert, men tror nok du ville hatt bedre effekt av å ta feks 2x500mg i stede for, med 12 timers mellomrom enn sånn du gjør det nå.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 19:49   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Jeg fikk metformin av samme grunn som amritam, men han aldri fått instruksjoner om øking, er det noe alle bør gjøre, Kitt? Jeg har ingen nedgangseffekt,tatt 1 tabelett(850) hele tiden men kroppen min produserer ikke lengre mer insulin enn den behøver sier legen, hun er veldig fornøyd med års resultatet. Hmmm kanskje jeg kunne ha nedgangseffekt av større dose??

Går ut fra at hun sier dette med bakgrunn i blodprøver? (C-peptid). Kan heller ikke skjønne logikken i én tablett a 850 mg. Jeg tar 3x500, hvilket vel er en ganske standard dose.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 19:54   #19
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Går ut fra at hun sier dette med bakgrunn i blodprøver? (C-peptid). Kan heller ikke skjønne logikken i én tablett a 850 mg. Jeg tar 3x500, hvilket vel er en ganske standard dose.

Jeg stusser også over at hun skal ta det bare en gang om dagen. Det må da være bedre å få fordelt virkningen litt bedre utover dagen og flere måltider?

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 20:29   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Jeg prøver - etter tips herfra- å ta tbl INNI måltidene :-)

Men, hvorfra kommer dette med at de med mest bivirkninger trenger metformin mest....? Har ikke funnet noe om dette på noen medisinske nettsider.

Da jeg begynte på MF ble jeg kjempedårlig, lå på sofaen og skalv og kaldsvettet og måtte bare kutte de ut igjen. Legen min (som er samme som photo sin) sa at da var det enda viktigere at jeg tok de for det var tydelig at jeg trengte de. Han mente også at de kunne brukes som placebomedisin/"sukkerpiller" fordi de som ikke trengte de fikk heller ingen virkning av de.

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Jeg stusser også over at hun skal ta det bare en gang om dagen. Det må da være bedre å få fordelt virkningen litt bedre utover dagen og flere måltider?

Min mor fikk 1x850g av legen, men et år senere fikk hun ny resept med 2x500mg fordi han fant ut at det var dumt å ta alt på en gang. Og vi snakker om en mann som antagelig aldri har innrømmet en feil i sitt liv før

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:11   #21
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Kitt, du er mye mer ekspert enn meg hvertfallHmmm, nå fikk jeg noe å tenke påTarblodprøver hos Alfahelse i Bergen 1 x pr år, er på bakgrunn av det hun(Trude Hetland) sier at kroppen min responderer bra på metforminMen noen nedgangseffekt har jeg altså ikke, legger ikke like fort på meg da., det er da noe det også
Kan jo be om 2x 500 neste gang jeg behøver resept, håper bare jeg kan be resepsjonen om å gi henne beskjed om det/spørre, koster skjorta om jeg må prate med henne

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 23:12   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Tenker du kan be fastlegen din om det også, jeg, om denne er med på dette!

Er jo egentlig bare en liten endring, men kan nok ha en del å si for deg på sikt!
Diabeteslegen min mente det var viktig for meg å ta 3 ganger om dagen den gangen han ville ha meg så stabil som mulig, så det er nok uansett bedre å ta dosen fordelt på flere ganger.
Er det delestrek på de du tar, kan du jo bare dele dosen i 2 allerede nå. Evnt kan du be om et annet merke neste gang, for det er noen med og noen uten delestrek, vet jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 01:10   #23
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Jeg har pcos og fikk metformin samme dag som diagnose ble stilt. Gyn skrev ut med en gang...han satte meg på 850 mg. Begynte på 1 om dagen, skulle øke til to etter et par uker ogs skulle jeg ende opp på 3 stk ifølge han.... Jeg fikk bivirkninger som kvalme, oppkast, diare helt fra starten, gikk så over litt og jeg økte til to. Da ble det enda verre, jeg døydde ofte, og var konstant løs i magen (ikke rart kg raste av). Prøvde å øke til tre stk da det roet seg litt etter mange uker med to... Det gikk ikke, da døydde jeg og var så dårlig at jeg ikke fungerte....Ga opp å ta tre stk og ente opp med en 850 mg morgen og kveld. Nå har jeg nesten ikke bivirkninger lenger, men det satt lenge i. Ikke morro, men det hår hjulpet med vekttap, men kanskje enda viktigere for meg så har jeg fått noe som ligner en syklus og faktisk MED eggløsning

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 01:12   #24
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

FORBASKA ordliste... Skulle såklart stå spydde og ikke døydde ha ha ha

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 01:39   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ingen effekt av metformin uten bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Lavkarboforlivet, her.

FORBASKA ordliste... Skulle såklart stå spydde og ikke døydde ha ha ha

Nei, det bare føles sånn

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin? Photobscura Stoffskifte / hormonproblemer 78 23-04-13 22:05
Metformin og bivirkninger Carisma Stoffskifte / hormonproblemer 25 18-06-11 13:57
Ingen bivirkninger? Gwen Lavkarbo generelt 8 24-04-10 00:54
Omega 3 + sukker = ingen effekt jvb Nyheter / media 10 22-11-09 16:34
Ingen effekt av skaldeman? Kanari Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 07-02-07 12:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no