Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Glede i hverdagen ♥

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-11, 22:16   #1
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Glede i hverdagen ♥

Nå føler jeg at det er på tide at jeg óg viste min takknemlighet til dette forumet!

Så, en kort oppsummering av min historie (så langt):

Den 30. juli 2010 begynte jeg med Atkins, og veide da 73.9 kilo. Jeg har siden tenårene begynte hatt litt ekstra her og der, og når søsteren min fortalte om at hun hadde begynt med en ny diett, og derpåtil hadde gått ned tre eller fire kilo på bare to uker, fikk jeg óg lyst til å prøve.

Nå, et halvt år senere, veier jeg cirka 70 kilo og har et lavkarbokosthold som er inspirert av Atkins-metoden. Jeg lager middag selv, koser meg med bær og krem noen kvelder, og en gang iblant spiser jeg en Cloetta-sjokolade. Med andre ord så er livet helt supert!

Mange synes kanskje at 3.9 kilo er lite til at jeg har holdt på i et halvt år, men siden jeg ligger innenfor normal BMI, og i tillegg fant ut i høst (altså høsten 2010) at jeg har PCOS, så er lavkarbo mer en livsstil som skal hjelpe med med å holde hormonene - og vekta - i sjakk.

Livet ellers er også på topp for tiden: jeg jobber med forberedelser til noen internasjonale eksamener som jeg skal ta i mai, og i tillegg har jeg avgangseksamener i slutten av mai/begynnelsen av juni. Jeg driver også og ser på forskjellige skoler i England, og håper på å få fullt stipend på en av dem slik at jeg kan begynne med IB (internasjonalt program som varer i to år) til høsten. Det jeg håper å oppnå i løpet av de to årene er å utvikle meg som person, å finne ut hva jeg vil studere på universitet, og ikke minst å få kommet meg litt bort fra familien for å kunne gjøre mine egne valg.

Lavkarbo kommer alltid til å være en del av livet mitt, og det vil si at mange av dere inne her som har blitt "kjent" med meg, også kommer til å være det. Det som er så supert å se er at alle støtter hverandre, har kunnskap som de deler, og ikke minst så dømmes man ikke utifra utseende, men den man er som person!

Tusen takk, alle sammen, for at dere gjør det til en glede - og en ære - å være medlem her inne.

__________________


Sist redigert av Julie : 29-01-11 kl 22:22.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 11:22   #2
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Glede i hverdagen ♥

Herlig innlegg

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 11:49   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Glede i hverdagen ♥

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:06   #4
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Glede i hverdagen ♥

Du er så flink Julie, veldig gøy å følge med på deg. Litt misunnelig på deg som kanskje tar noe skole i utlandet, angrer på at jeg ikke har gjort mer av det selv. Pass deg, ellers kommer jeg å besøker deg i London!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:12   #5
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Glede i hverdagen ♥

Fint innlegg julie-x

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Februar 2009 ♥ nye muligheter ♥ Nynne♥ Eurodiett 25 05-03-09 13:53
Gi hverdagen et LØFT Begod Andre bøker 2 07-12-05 13:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no