Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Råd ved trening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-15, 10:13   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Råd ved trening

Har hatt ryggproblemer siste to årene og siste året har jeg mer eller mindre lagt på sofaen. Har spist lavkarbo sånn on/off og har stort sett holdt meg til under 30g. Er godt i gang med trening og turer for jeg har forfalt skikkelig både vektmessig og muskelmessig. De vil ikke operere før jeg har invalidiserende smerter i et år, og det har jeg ikke tenkt å få. Men det jeg lurer på er dette med mat og lavkarbo. Jeg mister fort vekt ved lite karbo. Men jeg klarer ikke trene hvis jeg skal spise så lavt. Ihvertfall ikke nå i starten når jeg er så utrent og alt er så inni granskauen vondt...

Hvor mange karbo ligger dere på og hva spiser dere rett før og etter trening?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 16:05   #2
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Råd ved trening

Når jeg trener skikkelig (dvs tung styrke og/eller kondis og ikke bare rusleturer) 3-4 gang i uka, liker jeg og kroppen min best og ligge på en rundt 50 g kh daglig. Da har jeg det veldig bra og nok energi til å trene slik jeg vil.
Jeg spiser ikke noe spesielt hverken før eller etter trening av den enkle grunn at jeg ser ikke noe behov for det ettersom jeg trener utelukkende for å holde kroppen min i gang (Får problemer med rygg/nakk/ledd når jeg ikke beveger meg nok) og ikke har noe bestemt mål som skal oppnås. Jeg spiser fortsatt etter "spis når du er sulten" prinsippet. Inntar ikke noe særlig rett før trening for da blir jeg lett kvalm og er jeg sulten etterpå spiser jeg som oftest en vanlig middag siden jeg trener på ettermiddagen rett etter jobb.
Noen klarer ikke å trene uten å ha i seg noe rett før trening og andre må ha noe rett etter trening. Det er mange filosofier hva man skal spise og ikke spise før/under/etter trening og mye av det har jo hva man vil oppnå. Bygge muskler f.eks?? Dette vil jo være individuelt og du må nesten prøve deg frem. Uansett, lykke til med trening og husk å ta det med ro i begynnelsen dersom det er lenge siden du har trent

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 19:41   #3
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Råd ved trening

Tusen takk for svar. Det er sykt lenge siden jeg har trent. Men jeg tror jeg vil prøve å legge meg på rundt 50g jeg. Men to siste gangene har jo det gått bedre med tanke på trening og jeg er mye mindre sugen på ting etter jeg har begynt å trene. Så jeg tror jeg må bare prøve meg frem.
Men det jeg tror vil være et vedvarende problem er å spise nok/riktig før trening. Men det kan være for at jeg trener så tidlig på dag, men når jeg starter for fullt alene da vil jeg komme til å trene senere på dag.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fitnessbloggen: Ustabil trening og "core"-trening gamlebyen Trening 0 13-04-12 09:48
Trening og mat etter trening Carmine Trening 12 30-09-11 23:20
Trening Snorkfrøken__ Trening 2 05-05-11 00:24
Trening Newstart Lavkarbo generelt 0 30-04-11 22:10
Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening? wollafruen Trening 6 23-03-11 09:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no