Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trening og slanking

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-15, 10:44   #1
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Trening og slanking

Hei
Påsken er overstått, mange starter da på en slankekur for å komme i form til sommeren.
Når man vil ned i vekt må man spise mindre enn man forbrenner, man kan da enten spise mindre eller forbrenne mer eller kombinere disse to tiltak.
Det har de senere år blitt klart at trening alene er en svært vanskelig måte å slanke seg på !
og å blott spise mindre er vanskelig for de fleste fordi sulten er en mektig motstander.
.
Det har i flere tiår vært kjent at personer som går tur 30 min daglig halverer sin risiko for utvikling av hjerte- og karsykdom. De som ikke beveger seg i det hele tatt, men sitter i bilen til jobb, bak en pc på jobb, i bilen hjem og bak TV resten av dagen er i høyrisiko for utvikling av hjerte- og karsykdom. Nå viser undersøkelser at de som trener veldig hardt har lige høy risiko for hjerte- og karsykdom som de som ikke trener i det hele tatt.
Da er det jo godt å vite at ketolysekuren gjør at sulten blir borte og kuren fordrer blott moderat, fysisk aktivitet. God slankevår.
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 16:01   #2
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening og slanking

Nå bør man skille mellom "veldig hard trening" og å rusle en tur en halvtime om dagen. Det er et ganske stort område mellom de to ytterpunktene "sitte stille" og "trene tre timer om dagen". Og det er ikke bare ketolysekuren man kan kombinere med moderat fysisk aktivitet, hva man nå selv legger i det.

Sorry, men dette her fremsto veldig "Husk Ketolysekuren etter påske folkens, den er bra!". Når det kommer fra mannen bak kuren minner det veldig om reklame.

Og jeg forventer at en lege faktisk ikke forenkler sammenheng mellom trening og hjerte/kar-sykdom sånn, den studien der viste vel ikke at vi som holder oss i form uten å trene som en toppidrettsutøvere, er i noen risikogruppe. Og det er en rekke dietter som kan kombineres med moderat trening og gi gode resultater.

Denne typen forenkling er det man gang på gang beskylder f.eks. Vektklubb, som også tjener penger på å forenkle og vinkle til fordel for eget produkt, og jeg forventer virkelig at en lege, spesielt en lege som har en merkvare til salgs, ikke gjør det.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 13:08   #3
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Trening og slanking

Jeg syns Torkil har noen gode poeng her.
For de som skal slanke seg mer enn 5 kilo, er hva du spiser mye viktigere enn hva slags trening/hvor ofte/vekter eller ikke osv.

Er det ikke noe sånt som 85% maten og 15% trening, når det kommer å "forbrenne kalorier" ?
Dette er det ikke alle som vet

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-05-16, 16:06   #4
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening og slanking

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

Jeg syns Torkil har noen gode poeng her.
For de som skal slanke seg mer enn 5 kilo, er hva du spiser mye viktigere enn hva slags trening/hvor ofte/vekter eller ikke osv.

Er det ikke noe sånt som 85% maten og 15% trening, når det kommer å "forbrenne kalorier" ?
Dette er det ikke alle som vet

Jeg vet ikke helt hvorfor denne gamle og inaktive tråden ble dratt opp, men at trening ikke betyr mest for vekttap er riktig. Akkurat hvor mange prosentandel kost og trening utgjør er det ikke noe fasitsvar på, og avhenger jo for eksempel av ens livsstil totalt sett.

Poenget mitt i denne tråden var dog fremstillingen av trening og sammenhengen med hjertesykdom, etc, og hvordan dette ble forenklet, av en lege.

Om trening ikke er det viktigste for vekttap, så er ikke vekttap viktigste årsaken til å trene/holde seg i aktivitet heller. Å fokusere på trening kun som et middel for å gå ned i vekt er uheldig, at LCHF har blitt reklamert for som "dietter der man ikke trenger trene" er også uheldig.

Det skader heller ikke å ha noen gode vaner når det kommer til fysisk aktivitet på plass hvis man satser på å komme seg så langt at man har fem kilo eller mindre å gå ned. Når det kommer til trening og vekt, er det et effektivt hjelpemiddel for å holde vekten, og trening kan også hjelpe en endre form på kroppen, slik at ens "nye" kropp ikke bare ser ut som en mindre versjon av ens gamle.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 10:10   #5
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Trening og slanking

Er det feil å skrive i en tråd fra i fjor?
Det er ikke veldig mye aktivitet her på lavkarboforumet..

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening? wollafruen Trening 6 23-03-11 09:35
Akupunktur for slanking Alva87 Generell diskusjon 2 23-04-10 16:36
Slanking Snart gift Ketolysekuren 1 05-04-10 21:43
Slanking gilbertine Ketolysekuren 11 24-04-07 22:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no