Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Effekt av å stå på jobb?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-16, 18:21   #1
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Effekt av å stå på jobb?

Dette kan vel ikke regnes som trening som sådan, men alt er vel bedre enn å sitte

Jeg har løftet pulten og bestemt meg for å ikke senke den igjen. Det vil si at jeg står i gjennomsnitt 5-6 timer hver dag (møter ødelegger!).

Jeg skjønner jo at kondisen ikke blir bedre av dette, men hva med kaloriforbruk og fettforbrenning og slike ting, er det noen som har noe erfaring? Er det verdt det, lissom, eller skal jeg bare sette meg igjen?

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 19:04   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Effekt av å stå på jobb?

Jeg merker det mest på kroppsholdningen, føler meg bedre mentalt når jeg står enn når jeg sitter. Tror ikke kalorifordelen er av særlig betydning.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 13:54   #3
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 43
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Effekt av å stå på jobb?

Kanskje det er mulig å måle med pulsbelte/klokke?

Tenker også at holdningen er det du merker det mest på, samt at du blir sterkere i ben og rygg av å stå. Jeg har en jobb der jeg er nødt å sitte en del, og merker godt at dersom jeg må steppe inn for kollegaen min, som har en jobb som er mye mer stående, så blir jeg utrolig sliten i bena av det.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 15:53   #4
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Effekt av å stå på jobb?

Jeg har nå stått mellom 5-7 timer hver dag siden slutten av november. Merker at beina har blitt mye sterkere! I begynnelsen var det litt hardt for hælene, men det går over. Og holdningen, som dere sier. Tenker at jeg fortsetter med dette, alt er vel bedre enn å sitte 8 timer hver dag!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 10:52   #5
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Effekt av å stå på jobb?

Det finnes en app for alt! Appen Stand Up måler kaloriforbruk og omgjør til ca antall km. Dersom jeg står i seks timer, hvilket jeg ofte gjør, tilsvarer det 310 kalorier og 4,8 km. Jeg vet jo at kalorier ikke er så innmari viktig for oss, men det sier jo noe om forbruk. Og dette er helt "gratis" i den forstand at jeg bare gjør det samtidig som jeg jobber, så det binder ikke opp ekstra tid.

Tror jeg fortsetter, jeg!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 02:15   #6
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Effekt av å stå på jobb?

http://www.trening.no/treningstips/s...kaloriforbruk/

Her har de forska litt på det.

De kom frem til at man forbrenner mest kalorier stående.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 08:56   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Effekt av å stå på jobb?

Kalorier er bare et annet ord for energiforbruk, så det har såklart noe å si for deg, selv om du spiser lavkarbo.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 13:33   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Effekt av å stå på jobb?

Helt på siden av spørsmålet ditt, men kanskje stående møter burde innføres på jobben??
http://e24.no/jobb/effektiviserer-ar...oeter/20236402

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 13:44   #9
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Effekt av å stå på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Helt på siden av spørsmålet ditt, men kanskje stående møter burde innføres på jobben??
http://e24.no/jobb/effektiviserer-ar...oeter/20236402

Ingen dum idé! I forrige uke hadde jeg et heldagsmøte, da skyldte jeg på dårlig rygg, og sto hele møtet! Tror mange ble stresset av det, men de burde prøve det selv. Jeg opplever ihvertfall at jeg er mere fokusert og får mer energi enn når jeg sitter hele dagen!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 18:33   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Effekt av å stå på jobb?

:-)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Effekt av karbohydratrestriksjonsdietter andreasoe Ketolysekuren 6 19-06-10 23:18
Effekt? Bubble Spørsmål og svar 18 23-08-09 18:17
Dobbel effekt! PrøveKanin Trening 12 13-02-09 14:31
Effekt av Atkins litajenta Lavkarbo generelt 26 25-01-06 17:25
Hva gir best effekt? Miriam Lavkarbo generelt 9 13-03-05 20:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no