Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Nå skal amerikanerne kutte enda mer fett!

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-10, 14:32   #1
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Nå skal amerikanerne kutte enda mer fett!

Ny rapport fra myndighetene sier at fettet må kuttes enda lenger ned. Artikkel i FatHeads blog. Det som er skummelt er jo at mange følger med/etter det som skjer over der. Dette er jo galskap!

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 15:32   #2
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Nå skal amerikanerne kutte enda mer fett!

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Ny rapport fra myndighetene sier at fettet må kuttes enda lenger ned. Artikkel i FatHeads blog. Det som er skummelt er jo at mange følger med/etter det som skjer over der. Dette er jo galskap!

I og med at de spiser så mye karbs, er det nok like greit. Når de begynner å lære de om lavkarb kost blir det noe annet...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:44   #3
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Nå skal amerikanerne kutte enda mer fett!

Det er jo mange lavkarbotilhengere i USA (selv følger jeg jo Atkins som mange der også gjør), men det er selfølgelig også mange mennesker som stoler på myndighetenes kostråd. At en del av de som har utarbeidet rapporten ser ut til å være i korn-lobbyens lomme er kanskje ikke det første vanlige mennesker tenker på. Det kan være vanskelig å finne fram blant alle slags kostråd som sirkulerer rundt i media, derfor syns jeg det er trist når offisielle rapporter er så fullstendig bort i natta.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:59   #4
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Nå skal amerikanerne kutte enda mer fett!

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Det er jo mange lavkarbotilhengere i USA (selv følger jeg jo Atkins som mange der også gjør), men det er selfølgelig også mange mennesker som stoler på myndighetenes kostråd. At en del av de som har utarbeidet rapporten ser ut til å være i korn-lobbyens lomme er kanskje ikke det første vanlige mennesker tenker på. Det kan være vanskelig å finne fram blant alle slags kostråd som sirkulerer rundt i media, derfor syns jeg det er trist når offisielle rapporter er så fullstendig bort i natta.

Ja dette vet jeg, kommer derfra selv... og jeg er enig med deg...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:30   #5
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Nå skal amerikanerne kutte enda mer fett!

Og når man vet at det kan være kommersielle interesser bak rådene som blir gitt til amerikanerne, så kan man jo også lure på om det kan være slik i andre land også. Mener en av kommentarene i FatHeads blog gikk ut på at en finsk offisiell ekspert kom rett fra et lettmargarinfirma. Når man kommer med slike teorier blir de ofte satt merkelappen konspirasjonsteorier på, men noen ganger er det faktisk kommersielle interesser som ligger bak råd som blir gitt, og slike tilknytninger er ikke alltid så lett å få øye på for folk heller. Andre ganger kan det være vanskelig for eksperter som har bygd opp karrieren på et bestemt paradigme og innrømme at de tar feil. Kan liksom ikke forestille meg noen av de norske skifte mening.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!" MinMort Ketolysekuren 64 05-06-10 19:27
Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte? Ferskenbeinet Ketolysekuren 15 23-04-10 20:42
Hvor mye fett skal man ca ha rolly Ketolysekuren 15 22-08-07 21:11
Jeg skal starte har ikke fått boken enda Dolly Ketolysekuren 2 03-03-07 19:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no