Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Diverse oppskrifter på lavkarbo

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-07-06, 17:21   #1
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Diverse oppskrifter på lavkarbo

Fant denne på nettet og det så ganske ok ut.
http://matmons.net/visKategori.asp?meny=26&kategori=135

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 01:52   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo

Oooh der ligger MIN blomkålstappe jo.
Nå lurer jeg fæælt på hvem her inne som heter Thomas Edvardsen. :P

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 19:16   #3
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Iset

Oooh der ligger MIN blomkålstappe jo.
Nå lurer jeg fæælt på hvem her inne som heter Thomas Edvardsen. :P

Er det du som er opphavsdamen? Er den god? Tenkte å prøve den, men har bare ikke kommet så langt ennå...

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 19:57   #4
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo

Thomas Edvardsen er opphavsmannen til denne siden som jeg også synes virker ganske bra. Meningen hans er at folk skal legge inn oppskrifter der som de liker slik at det blir et greit bibliotek etter hvert. Og det uten reklame og kostnader. Sånn sett, så kan hvem som helst ha lagt inn din oppskrift der. Det er ikke sikkert denne Thomas har bidratt med så mange selv. Du får ta det som et kompliment uansett Iset, i hvert fall så lenge det ikke er noen som prøver å tjene penger på andres oppskrifter

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 09:04   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo

Åja er det sånn det fungerer ja? Hehe nei jeg bryr meg ikke om at mine oppskrifter blir lagt ut av andre, jeg legger dem jo ut selv. Syns bare det er en positiv ting at det blir spredd.
Eneste gangen jeg er blitt litt småfurten er da jeg så at en kakeoppskrift jeg har funnet på ble lagt ut på en kakeside med kopibeskyttelse og vist frem som "egen" oppskrift, den er såpass spesiell at jeg vet det er opprinnelig min. Men så vet jeg jo også at man ikke har kopirett på oppskrifter, iallefall ikke så lenge man feks. forandrer litt på ingrediensene. Så jeg bryr meg egentlig ikke så mye. :P

Lurer på om jeg skal legge inn noen oppskrifter der, ganske greit å ha en slik side med masse samlet. Håper mange andre gjør det samme.

Hege: ja den er knallgod! Jeg prøvde ut flere blomkålmos-varianter og syntes alle smakte så kjedelig, før jeg fant på å putte fetaost (som jeg elsker) oppi og da ble det ekstremt mye bedre!!!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 09:21   #6
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo

Må prøves. Jeg er ikke spesielt glad i fetaost, men prøver likevel. Viktig med en "open mind" vet du

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 09:23   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo

Jeg har ei venninne som ikke liker fetaost, og som brukte Philadelphia i mosen heller, det ble kjempegodt det og.
Kan tenke meg det er godt med smakssatte kremoster i den, feks med hvitløk, pepper, pesto (mmmm) eller urter eller lignende. Det må jeg prøve!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 12:24   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo

Jeg bruker cheddar og parmesan i (siden det er det som står i fedon-boka) og den er kjempegod. Bruker den mye til koteletter og annet svinekjøtt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 14:11   #9
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo

jeg bruker krydder eller urte ost.. Aline som kom med den iden.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 01:40   #10
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo

Jeg har prøvd pepperosten. Godt! Har også blandet feta og pepper. Ikke fullt så bra. Neste gang skal jeg prøve philadephia. Da blir den sikkert mer nøytral. Lagde forresten ny porsjon i dag, og tok litt johannesmel i for å få den tykkere. Gikk rett i fryseren, så vet ikke helt hvor vellykket det ble, men var veldig forsiktig med mengden første gangen også da. Rapport kommer senere.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 22:43   #11
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo

I dag prøvde jeg stappa! Kjempedigg. Lagde det med tacokjøttkaker som det ligger oppskrift her på et eller annet sted. Mannen min ble og imponert. Han sa det lukte så godt når han var ute og slo plenen. Det var av kjøttkakene det da..

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 23:04   #12
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo

Har spist blomkålstappe (til et fylt andebryst) i dag, og det er digg.

2 blomkål
1 fedd vitløk
1 teskje knust ingefær
hvit pepper
Cayennepepper
Chili/tomat/paprika-blanding (Santa Maria, med kvern)
1 pakke nesten sprøstekt bacon
Smør
Fløte for å få rett konsistens

Andebrystet skjærer jeg opp og fyller med oliven/cheddar/chorizo/Aubergine/chili kjørt med stavmikser. Holder det sammen med tannpirkere, og steker på svak varme lenge... Ruter opp fett-siden og "sprøsteker" dette mot slutten.

Det blir HELT greit.

Det er middag til 4 personer (minst).

  Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 23:11   #13
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm! Snadder!!!

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 29-07-06, 13:48   #14
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo

Noen som har vært inne på den omtalte siden i ettertid. Jeg ville inn å titte litt i dag, men nå er den borte. Lurte bare på om den bare er nede for en liten stund eller om den har vært borte lenge.
Synd i tilfelle, for ideen var jo ganske god og siden så bra ut. Ikke synd på oss her inne uansett da, for vi har jo veldig fint oppskriftsforum selv.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Angående lavkarbo blandet med vanlig kosthold Kanari Lavkarbo generelt 6 28-03-06 22:15
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 23:30
Utveksle oppskrifter Pontius Oppskrifter 2 16-08-05 00:23
"Oversette" oppskrifter til lavkarbo Marianne Oppskrifter 4 20-10-04 17:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no