Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mct på Fedon..

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-06, 21:34   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Mct på Fedon..

Nå som karbene skal opp og metta fett bort og umetta fett ned, kan jeg da fortsette å ta mine daglige 3-4 ss med mct? Mct-en har hatt stor virkning på psoriasisen og leddgikten min så jeg har veldig liten lyst til å slutte med det. Bør jeg gå ned til 1 ss pr dag, kutte helt eller bare fortsette som før? Det er jo så at den olja ikke setter seg på ribbeina så da burde jeg vel kunne fortsette, eller hva?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-08-06, 21:50   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Mct på Fedon..

Nå er ikke Fedon imot mettet fett lenger da,- det er transfettet (han også) advarer mot. Du kan trygt fortsette med MCT olja di.

Fedons siste meningre om fett finner du på www.drlindbergs.no - bl.a. her

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-08-06, 21:54   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Mct på Fedon..

Opprinnelig lagt inn av Nille

Nå er ikke Fedon imot mettet fett lenger da,- det er transfettet (han også) advarer mot. Du kan trygt fortsette med MCT olja di.

Fedons siste meningre om fett finner du på www.drlindbergs.no - bl.a. her

Du kan alt du Nille! Til og med Fedon.. Takk for tips.. Jeg må si jeg stussa litt over at Fedon sa nei til metta fett. Men så så jeg jo også at boka hans er fra 2001.. Det har kommet en ny en vet jeg, men jeg bestilte den gamle fordi de matplanene som står i den er så fine.. Greit i startfasen tenkte jeg.. Så nyboka får jeg kjøpe senere.. Den som heter Fedons metode. Noen som har lest den? Store endringer i forhold til Kost i balanse?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-08-06, 22:35   #4
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Mct på Fedon..

Jeg tittet på Fedons metode, og den skal jeg ha meg
Masse oppskrifter og dagsmeny forslag, og det kan jeg nok trenge hvis jeg ikke skal sprette opp igjen.

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-06, 23:01   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Mct på Fedon..

Jeg skal nok skaffe meg Fedons metode litt seinere.. Akkurat nå er lommeboka og kontoen tom, så jeg får greie meg med gamleboka enn så lenge. Men ser du noen avgjørende nye "funn" i boka så hint meg litt a Melania.. Jeg skal i allefall innom dagboka di for å snuse på mattips.. Når starter du forresten? Jeg starter i morgen etter en halvfedon-helg oppblanda med masse store steg ut i høykarboen.. Sjokkis og brus og litt til.. Skikkelig utsvevende helg med andre ord..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-08-06, 23:23   #6
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Mct på Fedon..

Jeg har ikke helt bestemt når jeg starter.

Akkurat nå er det litt kaos på hjemmefronten, og matstellet er ikke som det burde. Jeg holder meg lavkarbo, men jeg er veldig på trøste-stressespise kjøret. Heldigvis er jeg oppmerksom på dette, og matspisingen klarer ikke å fjerne følelsene. Så i morgentidlig starter jeg dagen med trening og skjerper meg med spisingen.

Tør nok ikke å begynne på Fedon før jeg har litt mer kontroll over matinntaket.

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-06, 23:55   #7
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Mct på Fedon..

Du kan spise mettet fett, men ikke på bekostning av det umettede fettet.
Fedon anbefaler 2-3 gram omega 3 for dagen. Du kan øke dosen pga leddgikten, men da må du ta tilskudd av antioksidanter.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MCT-olje vs kokosolje Begod Kosttilskudd 147 28-04-20 19:01
Vitaminer og Fedon moea Spørsmål og svar 1 28-07-06 00:27
’Helt gresk’ – Fedon Lindberg guro Lavkarbobøker 0 29-09-05 15:19
Fedon snop Helena Lavkarbo generelt 6 13-03-05 13:45
Fedon på Tabloid! friflex Lavkarbo generelt 2 14-02-05 20:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no