Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Aprilstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-13, 19:21   #26
Skrulla86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 42
Skrulla86 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Heihei!
Jeg startet på ketolyse kuren igår, har prøvd den samme kuren i 2009/2010 og gikk ned 5-6 kg tror jeg.
Etter 2 graviditeter veier jeg 13-18 kg over trivselsvekt, og er blitt overvektig - liker ikke kroppen min lenger.
Vil ned 13-14 kg, tenker at 65 kg er greit når jeg er 1.64 høy

__________________
Skrulla86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 20:52   #27
tht07
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 1
tht07 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hei!

Jeg er ny og begynte i forrige uke, har tatt av ca 2 kilo nå, men det meste er vel vann.. Kjenner på klærne at de strammer mindre rundt magen da, så er ved godt mot
Sliter dog litt med søtsug...spiste nok veldig mye søtt før jeg begynte..
tar vel tid å avvennes

Skal ned ca 15 kilo (babykilo....la på meg en del under siste graviditet.)

__________________


tht07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 22:13   #28
Chiramor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 1
Chiramor er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hei! Jeg er gammelny, gikk ned 40 kg på lavkarbo for 3 år siden.. så kom det en graviditet, å den "ødela" alt! Så nå skal jeg ned 20-30 kg! (gikk hardt utover sjokoladeskåla i 9 mnd!!)

Startet den 7. april, og ser fram til mange måneder sammen med dere, på godt og vondt

Chiramor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 22:16   #29
Balderbrå
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 2
Balderbrå er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Begynte for en drøy uke siden, og har alt gått ned tre kilo (det er nok vann, ja, men det føles veldig bra likevel).

__________________


Balderbrå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 07:41   #30
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Skrulla86, her.

Heihei!
Jeg startet på ketolyse kuren igår, har prøvd den samme kuren i 2009/2010 og gikk ned 5-6 kg tror jeg.
Etter 2 graviditeter veier jeg 13-18 kg over trivselsvekt, og er blitt overvektig - liker ikke kroppen min lenger.
Vil ned 13-14 kg, tenker at 65 kg er greit når jeg er 1.64 høy

Føler jeg er litt i samme båt - minus 2 graviditeter - jeg kan bare skylle på generell latskap.

Planen er å ned til rudnt 65 Kg, tross alt kun 3cm lengre enn deg.

Det er jo ett realistisk mål i hvertfall

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 09:21   #31
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av jansen, her.

Ja nå for tiden så går det i en omelett med 3 egg i, med litt tacokjøtt med cheddar ost, jalapeno tubeost og vanlig norvegia ost til frokost, å til middag så lager jeg meg en ganske stor porsjon med tacosalat, det som er i den er kinakål,løk,paprika,agurk,avocado,kjøttdeig,tacosa us og ost, har ikke regnet på hvor mye det er på hvert osv, men det er jo en sånn grei litt stor porsjon så jeg holder meg mett veldig lenge, å om jeg blir litt sulten på kvelden så lager jeg meg en liten omelett på 2 egg med omtrent samme ingrediensene som den til frokost. Dere kan godt lære meg hva jeg gjør galt, men spiste jo dette en del før å gikk jo ned mye i vekt Pluss jeg drikker ca 3.5 liter vann hver dag

Du spiser en del ost og ost=mye kalorier og samme hvordan man snur og vender på det så teller kaloriene også litt etterhvert. Om du gikk ned på dette tidligere så veier du også nå mindre enn du gjorde da og kroppen trenger mindre drivstoff. Jeg ville kuttet litt ned på osten, ikke droppet den helt, men kuttet ned på den, for med tre sorter ost på omeletten må det da blir en bra dunge?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:38   #32
soriamoria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: vestlandet
Alder: 46
Innlegg: 14
soriamoria er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hei! Jeg er også nygammel her. Gikk på ketolyse for et par år siden med god effekt, men med mye karbohydrater i kosten etter den tid, samt lite trim, har gjort at jeg har rast opp i vekt. Må ned 20 kg i hvert fall

Vekt i dag:93,3 kg
BMI: 33,5
Fikk ikke målt meg dessverre, men skal prøve å gjøre det i morgen.

Delmål 1: 89 kg (viktig å komme seg under 90 så fort som mulig )
Delmål 2: 85 kg
Delmål 3: 80 kg
Delmål 4: 75 kg
Hovedmål: 73 kg (ÅHHHH.... det er en drøm å se det tallet igjen)

Ønsker oss alle lykke til!

soriamoria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 13:52   #33
jansen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: ålesund
Alder: 39
Innlegg: 25
jansen er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Du spiser en del ost og ost=mye kalorier og samme hvordan man snur og vender på det så teller kaloriene også litt etterhvert. Om du gikk ned på dette tidligere så veier du også nå mindre enn du gjorde da og kroppen trenger mindre drivstoff. Jeg ville kuttet litt ned på osten, ikke droppet den helt, men kuttet ned på den, for med tre sorter ost på omeletten må det da blir en bra dunge?

Da skal jeg prøve å kutte ned litt på all den osten, har også laget meg konto på myfitnesspal.com så jeg får 100% kontroll på hvor mye jeg spiser å hva jeg mangler osv, takk for hjelpen

jansen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og mosjon. Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 20:19   #34
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av jansen, her.

Ja nå for tiden så går det i en omelett med 3 egg i, med litt tacokjøtt med cheddar ost, jalapeno tubeost og vanlig norvegia ost til frokost, å til middag så lager jeg meg en ganske stor porsjon med tacosalat, det som er i den er kinakål,løk,paprika,agurk,avocado,kjøttdeig,tacosa us og ost, har ikke regnet på hvor mye det er på hvert osv, men det er jo en sånn grei litt stor porsjon så jeg holder meg mett veldig lenge, å om jeg blir litt sulten på kvelden så lager jeg meg en liten omelett på 2 egg med omtrent samme ingrediensene som den til frokost. Dere kan godt lære meg hva jeg gjør galt, men spiste jo dette en del før å gikk jo ned mye i vekt Pluss jeg drikker ca 3.5 liter vann hver dag

Hmmm. jeg er ikke ekspert men for meg ser det ut som du får i deg lite fett og mye melkefett hvis du forstår hva jeg mener. jeg "stapper" meg mett på proteiner (en k.filet eller to fiskebiter eller svin, biff...) og grønnsaker - ikke bare salat og noe fett. jeg ville også spise mindre frokost og heller noe til lunch. har du prøvd stekte grønnsaker med smør / blomkålmos med kjøtt / lage god og tykk suppe, eller åpne grillsesongen? (da er det lett å lage god og variert middag men uansatt ikke gi opp. det løsner snart lykke til

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 21:41   #35
Skrulla86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 42
Skrulla86 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av mereo, her.

Føler jeg er litt i samme båt - minus 2 graviditeter - jeg kan bare skylle på generell latskap.

Planen er å ned til rudnt 65 Kg, tross alt kun 3cm lengre enn deg.

Det er jo ett realistisk mål i hvertfall

Så "gøy" da! Hvor mange kilo skal du ned? Kanskje vi skal følge hverandre litt?

__________________
Skrulla86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 21:42   #36
Skrulla86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 42
Skrulla86 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Jeg er i ketose...joho Lys/mellom lillafarge på stixen! Fint på 3dje dag da
Skal man alltid teste på kvelden?

__________________
Skrulla86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 07:35   #37
moonsis
Nytt Medlem
 
moonsis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 4
moonsis er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Skrulla86, her.

Jeg er i ketose...joho Lys/mellom lillafarge på stixen! Fint på 3dje dag da
Skal man alltid teste på kvelden?

Dag 12 på generell lavkarbo, og har enda ikke mistet noe vekt. Tvert i mot føler jeg at jeg har fått mer mageflesk enn tidligere. :-(

Justerer kontinuerlig inntak av melkeprodukter, og prøver meg frem med mindre av datt og mer av ditt, uten at det har noen effekt.

Men kommer til å prøve i noen uker til, fantastisk med stabilt blodsukker. :-)

moonsis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 11:13   #38
treningstina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 36
treningstina er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Wooho, jeg veide meg i dag etter 11 dager på ketolyse (men vet ikke helt hvor lenge jeg har vært i ketose), og jeg har gått ned 2,6 kg! Superhappy :-D Håper vekten fortsetter å gå ned som dette!

treningstina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, til å begynne med :-) Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 12:06   #39
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Siden jeg har rotet det til med lavkarbodietten i det siste, så begynner jeg på mandag :) Ønsk meg lykke til :)

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 13:37   #40
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Lykke til startet forrige fredag, og etter litt opp og ned har jeg gått ned 1,2 kg. Minstenotering var 73,8 men ligger nå på 74,3 kg. Må slutte å veie meg hver dag, for ser at vekten hopper opp og ned iløpet av uken.

Trodde jeg skulle rase ned første uken, men er fornøyd trives utrolig godt med kostholdet. Har alltid vært glad i fett og ikke likt brød noe særlig. Føler meg bedre!

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 14:22   #41
treningstina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 36
treningstina er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Tror nok ikke det er noe lurt å veie seg hver dag nei, kan bli litt misvisende tror jeg. Jeg veier meg hver fredag morgen :-)

treningstina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, til å begynne med :-) Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 20:10   #42
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av ludviga, her.

Lykke til startet forrige fredag, og etter litt opp og ned har jeg gått ned 1,2 kg. Minstenotering var 73,8 men ligger nå på 74,3 kg. Må slutte å veie meg hver dag, for ser at vekten hopper opp og ned iløpet av uken.

Trodde jeg skulle rase ned første uken, men er fornøyd trives utrolig godt med kostholdet. Har alltid vært glad i fett og ikke likt brød noe særlig. Føler meg bedre!

Høres bra ut Lykke til videre du også Et lite råd, prøv å ha en veiedag i uken

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 21:12   #43
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Skal, skal skal skal veie meg en dag i uken fra nå av! Gjemmer vekten inn på et annet rom. Og jeg som var så redd for å veie meg da jeg startet, at jeg vurderte å starte uten å ha veid meg. Haha.

Nå sitter jeg på skolen, sent, og jobber med masteroppgaven....begynte å drømme om fløtegratinerte poteter og pommes frites, og tenkte: jaja, det er mye godt på lavkarbo, men jeg kommer nok aldri til å nyte det igjen...trist.....SÅ fant jeg ut at man kan lage lavkarbo-sellerirot-pommes frites!!!! Glede. Skal lage det når jeg kommer hjem. Aldri smakt det. Lager dere noe av det?

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 22:14   #44
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Jippi har passert -4 kg på 2 uker

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 23:43   #45
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av ludviga, her.

Skal, skal skal skal veie meg en dag i uken fra nå av! Gjemmer vekten inn på et annet rom. Og jeg som var så redd for å veie meg da jeg startet, at jeg vurderte å starte uten å ha veid meg. Haha.

Nå sitter jeg på skolen, sent, og jobber med masteroppgaven....begynte å drømme om fløtegratinerte poteter og pommes frites, og tenkte: jaja, det er mye godt på lavkarbo, men jeg kommer nok aldri til å nyte det igjen...trist.....SÅ fant jeg ut at man kan lage lavkarbo-sellerirot-pommes frites!!!! Glede. Skal lage det når jeg kommer hjem. Aldri smakt det. Lager dere noe av det?

Spennende Du får skrive hvordan dette gikk

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 23:50   #46
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Aprilstartere

Sellerirotfries er HERLIG! Og fløtegratinert sellerirot likeså. Try it!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 09:05   #47
Snuskemor
Juniormedlem
 
Snuskemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 45
Snuskemor er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Har gått ned 1,4 kg siden mandag. Hurra!!!

__________________
Har ca min. 20 kg igjen når jeg tester lavkarbo.
Snuskemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 10:46   #48
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Sellerirotfries er HERLIG! Og fløtegratinert sellerirot likeså. Try it!

Hvordan er smaken på selerirot? Så det i butikken i går og vurderte å kjøpe det, men var redd for at smaken ble for sterk.

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 12:32   #49
Skrulla86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 42
Skrulla86 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Igår prøvde jeg å lage sjokoladekaken:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52935

ble kjempe positivt overrasket! Litt mørk og kjedelig for meg selve sjokokakebunnen, men glasuren var sååå god at den passet supert til den mørke kaken.

Anbefales og veldig lite karber

__________________
Skrulla86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 12:58   #50
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Snuskemor, her.

Har gått ned 1,4 kg siden mandag. Hurra!!!

Grattis

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med en tråd for aprilstartere? nokia90 Ketolysekuren 599 30-04-14 18:32
Mars eller aprilstartere 2012? Elewyn Ketolysekuren 143 15-03-13 11:22
Er det noen aprilstartere igjen? sistegang Ketolysekuren 6 02-11-10 11:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no