Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Aprilstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-13, 00:11   #76
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Jammo, her.

Da har jeg oppdatert Både blogg og signatur

Nå ble den absolutt lett lesbar! Nydelig bilde i headingen! Jeg vil ha vpr og sommer - nåååååå!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 11:33   #77
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Nå ble den absolutt lett lesbar! Nydelig bilde i headingen! Jeg vil ha vpr og sommer - nåååååå!

Tusen takk Ble ganske fornøyde selv Bildet er fra Rosendal Sol ute i dag hos oss, så håper på at den varer litt denne gangen også

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 16:49   #78
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hei . har gått ned 5 kg siden 1. april . hvis det går i denne tempo da klarer jeg å nå målet (delmålet)
ønsker dere en fin dag

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 21:18   #79
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Så bra, nisse! Gratulerer!

Jeg begynner ikke på kuren før 27. april, men jeg blir jo da en aprilstarter for det! Grunnen til at jeg ikke får begynt før er at jeg reiser til Tallinn til helga, og så er det noen jobb- greier torsdag 25. april. Så da gjør jeg unna de tingene først, så er jeg klar lørdag 27. april!

Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 22:55   #80
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Hei hei! Jeg er vel også aprilstarter!

Jeg har gått på både ketolyse og mer generell lavkarbo i et par år tidligere, men har hatt et års pause. Både fordi jeg var litt matlei, og pga. ekstremt mye reising og pendling med jobben. Kosthold skal jo ikke føles som en belastning, men som et godt valg!

Nå er jeg imidlertid utrolig lei karbohydrater, og jeg merket at sukkeravhengigheten var på vei ut av kontroll (dette var grunnen til at jeg begynte på ketolyse første gangen). Kroppen regelrett lengtet etter lavkarbo-kosthold, så nå er jeg igang igjen! Hadde en liten nedtrapping forrige uke, og denne uken er det fullt ut ketolyse (med ketose påvist idag ), og det blir det en stund fremover.

Har egentlig ingen mål om vektnedgang, men regner med det kommer litt siden jeg ikke lenger spiser godteri og potetgull og is og og og.... For ikke å snakke om at jeg såvidt klarer å holde oppe en måltidsfrekvens på mer enn to måltider om dagen nå (noe som er digg, liker å slippe å tenke på all den spisinga).

Ah, lavkarbo er livet, det er så utrolig GODT å være tilbake. Det er dette som er rett for min kropp

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 00:06   #81
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Hei, kanskje litt domt spørsmål. Men jeg har gått på lavkarbo siden mandag nå, og i dag når jeg var på jobb, så var jeg veldig varm uten å ha gjort noe tungt arbeid eller noe slikt. Men jeg var så varm at jeg svettet (litt for mye detaljer kanskje ). Har dere andre opplevd slik? Er dett normalt i lavkarbosietten?

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 12:10   #82
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Jammo, her.

Hei, kanskje litt domt spørsmål. Men jeg har gått på lavkarbo siden mandag nå, og i dag når jeg var på jobb, så var jeg veldig varm uten å ha gjort noe tungt arbeid eller noe slikt. Men jeg var så varm at jeg svettet (litt for mye detaljer kanskje ). Har dere andre opplevd slik? Er dett normalt i lavkarbosietten?

Samme for meg, koker hele tiden, går tur i tynn genser selv om det blåser og regner for å få litt luft. Vet ikke om det er normalt

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 12:11   #83
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Jammo, her.

Hei, kanskje litt domt spørsmål. Men jeg har gått på lavkarbo siden mandag nå, og i dag når jeg var på jobb, så var jeg veldig varm uten å ha gjort noe tungt arbeid eller noe slikt. Men jeg var så varm at jeg svettet (litt for mye detaljer kanskje ). Har dere andre opplevd slik? Er dett normalt i lavkarbosietten?

Opprinnelig lagt inn av missK, her.

Samme for meg, koker hele tiden, går tur i tynn genser selv om det blåser og regner for å få litt luft. Vet ikke om det er normalt

Joda, man blir gjerne varmere på lavkarbo.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 17:27   #84
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Joda, man blir gjerne varmere på lavkarbo.

Da er det ikke noe i veien iallefall Er det slik en legger merke om en er i Ketose?

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 17:28   #85
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Aprilstartere

Jeg har også startet på nytt igjen nå i april. Jeg startet 11.04 og da viste vekten 88,6

Nå en uke senere viste vekten 86.

Dette er veien for meg. Jeg trives så mye bedre på lavkarbo, for da har jeg kontroll på maten, ellers føles det som maten har kontroll på meg. Mitt første delmål er å være under 80 kg til juli. Det skal jeg klare!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 17:30   #86
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Supah, her.

Jeg har også startet på nytt igjen nå i april. Jeg startet 11.04 og da viste vekten 88,6

Nå en uke senere viste vekten 86.

Dette er veien for meg. Jeg trives så mye bedre på lavkarbo, for da har jeg kontroll på maten, ellers føles det som maten har kontroll på meg. Mitt første delmål er å være under 80 kg til juli. Det skal jeg klare!

Kjempebra Stå på videre, dette klarer du nok

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 19:05   #87
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Jammo, her.

Da er det ikke noe i veien iallefall Er det slik en legger merke om en er i Ketose?

Jeg bruker ketosstix for å sjekke om jeg er i ketose, fåes kjøpt på apoteket.

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 19:23   #88
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av missK, her.

Jeg bruker ketosstix for å sjekke om jeg er i ketose, fåes kjøpt på apoteket.

Ok, men legger en merke på kroppen utenom?

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 19:38   #89
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Jammo, her.

Ok, men legger en merke på kroppen utenom?

jeg merker det ikke utenom.

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 19:51   #90
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Da har jeg sluttet å veie meg hver dag, etter det geniale tipset jeg fikk her inne: Start dagen med et stort glass vann, da vil jo vekten uansett vise "feil".

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 19:52   #91
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av ludviga, her.

Da har jeg sluttet å veie meg hver dag, etter det geniale tipset jeg fikk her inne: Start dagen med et stort glass vann, da vil jo vekten uansett vise "feil".

Lurt

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 20:03   #92
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Arwen36, her.

Så bra, nisse! Gratulerer!

Jeg begynner ikke på kuren før 27. april, men jeg blir jo da en aprilstarter for det! Grunnen til at jeg ikke får begynt før er at jeg reiser til Tallinn til helga, og så er det noen jobb- greier torsdag 25. april. Så da gjør jeg unna de tingene først, så er jeg klar lørdag 27. april!

velkommen hit

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 20:07   #93
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Supah, her.

Jeg har også startet på nytt igjen nå i april. Jeg startet 11.04 og da viste vekten 88,6

Nå en uke senere viste vekten 86.

Dette er veien for meg. Jeg trives så mye bedre på lavkarbo, for da har jeg kontroll på maten, ellers føles det som maten har kontroll på meg. Mitt første delmål er å være under 80 kg til juli. Det skal jeg klare!

Dette klarer du fint jeg begynte på 89kg 1.4. Er på 83.6 nå. Men jeg stapper ikke i meg mengder med fettt da.

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 08:30   #94
treningstina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 36
treningstina er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Jeg har fast veiedag på fredag (selv om jeg sniker meg litt på vekten innimellom også...), og i dag viste den 72,5 kg

Da har jeg gått ned 1,2 kg på en uka, og til sammen siden jeg startet opp den 2/4 har jeg gått ned 3,9 kg! Noe jeg er kjempe stolt av og fornøyd med

Nærmer meg forhåpentligvis første delmål som er 70 kg!

treningstina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, til å begynne med :-) Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 12:18   #95
arthas_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 30
arthas_ er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hei.
Første post, tenkte jeg skulle begynne til Mandag for aller første gang, blir spennende, har lest masse masse om dette føre, så håper jeg er godt forberedt. Henger rundt denne tråden sammen med dere andre Aprilstartere

arthas_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 12:26   #96
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av arthas_, her.

Hei.
Første post, tenkte jeg skulle begynne til Mandag for aller første gang, blir spennende, har lest masse masse om dette føre, så håper jeg er godt forberedt. Henger rundt denne tråden sammen med dere andre Aprilstartere

Velkommen skal du være Og lykke til

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 12:27   #97
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Da er min første uke over, og har hatt veiedag.
Begynte på 81,5, nå 79,9 så ned 3,6 kg, så da er det bare resten igjen


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wcRuAzg/]


Sist redigert av missK : 19-04-13 kl 15:34.
missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 12:36   #98
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Gikk på vekta i dag, kunne ikke holde meg til mandag :P Den viste iallefall mindre tall enn på mandag 0,8 kg mindre Fra 95.2 til 94.4 kg.
Men tror jeg kommer til å ha veiedag på mandagene, eller hva syntes dere andre? Veiedag før eller etter helgen?

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 20-04-13, 10:52   #99
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Klarte heller ikke vente til mandag, var sikker på jeg var gått opp!

-1 kg siden mandag! Veier nå 72,8 kg og på 15 dager har jeg gått ned 2,8 kg totalt.
Mandag er den beste veiedagen, for hvis du gjør det før helgen, så vil du 'belønne" deg selv mer...

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-13, 11:20   #100
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av ludviga, her.

Klarte heller ikke vente til mandag, var sikker på jeg var gått opp!

-1 kg siden mandag! Veier nå 72,8 kg og på 15 dager har jeg gått ned 2,8 kg totalt.
Mandag er den beste veiedagen, for hvis du gjør det før helgen, så vil du 'belønne" deg selv mer...

Så flink du har vært Ja, den tanken har jeg ikke kommet på. Kommer nok til å ha veiedagen på mandag Så får se om jeg har gått litt mer ned til mandag

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med en tråd for aprilstartere? nokia90 Ketolysekuren 599 30-04-14 19:32
Mars eller aprilstartere 2012? Elewyn Ketolysekuren 143 15-03-13 12:22
Er det noen aprilstartere igjen? sistegang Ketolysekuren 6 02-11-10 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no