Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vispet fløte m/bringebær som godt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-14, 10:06   #1
blomst1
Gjest
 
Innlegg: n/a

Vispet fløte m/bringebær som godt

Høres det ok ut med 1,5 dl vispet fløte sammen med noen bringebær som en erstatter for noe godt ?

Eller er det for heavy å spise det en gang pr. dag, som et slags måltid ? Det metter godt.

Ellers er egg, rent kjøtt, grønnsaker, fiberrik solsikkebrød og hvite oster med i kostholdet mitt til nå.

Flere tips om enkel hverdagsmat ?

  Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 11:55   #2
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Vispet fløte m/bringebær som godt

Absolutt lov. Bringebær er de av sommerfruktene med minst karbohydrater i, 3g/100g. Jordbær kan også spises, men har dobbelt så mange karber som bringebær, 6-7g/100g, og her snakker vi 8-10 bær per 100g, men selv det ville jeg unnet meg nå om sommeren. Ellers er også honningmelon og cantaloupemelon gode alternativer med færre karber enn jordbær. Vannmelon har vel det samme antall karber som jordbær. Uansett vill jeg nok ikke fått dårlig samvittighet av litt ekstra kald melon og bær med fløte for å kose seg i sommervarmen.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 11:59   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vispet fløte m/bringebær som godt

Jeg ville regnet det som lørdagsgodt og ikke som et hverdagsmåltid, dessuten er det knapt protein i det. Av erfaring er det mange som reagerer på fløte og andre melkeprodukter med å stagnere. Du får prøve deg frem til hva som funker for deg. Funker det, så kos deg, funker det ikke, så hold deg til det på lørdag.

For min del er 1.5dl fløte 1 dl for mye.. Jeg tar 1/2dl fløte og 50g bringebær som dessert etter et måltid med protein og fett.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 12:27   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vispet fløte m/bringebær som godt

Putt oppi cottage cheese eller evt tyrkisk youghurt så blir det mer målitd. Og som imse sier, 1,5 dl er mye. Det er nesten halvparten av dagens karbokvaote på f.eks Ketolyskuren bare i fløte.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 12:59   #5
blomst1
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vispet fløte m/bringebær som godt

Jeg tar imot alle tips med takk.

Bringebær bra.

Ikke for mye fløte, fordi det kan stagnere vektreduksjonen.

Jeg må prøve å få mest mulig informasjon i alle retninger for å se hvordan jeg skal prøve å spise optimalt.

Til nå har det gått fint i forhold til at jeg ikke sulter mellom måltidene, og sukker tenker jeg lite på .

I går kom mannen min hjem fra en reise, og som vanlig hadde han kjøpt med seg litt godis fra taxfree, først og fremst til ungene. Det blir posjonert ut.

Før lurespiste jeg mye av det selv, men nå har jeg overhodet ikke lyst på det. Fordi det ikke frister.

  Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 13:02   #6
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vispet fløte m/bringebær som godt

Så lenge man kan er mett og tilfreds er det ekstremt mye lettere å la snopet ligge, ja

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bringebær? marit1983 Spørsmål og svar 27 22-07-11 20:12
Blåbær, bringebær og fløte? heidia79 Spørsmål og svar 15 26-05-11 20:39
Bringebær? marithja Generell diskusjon 6 21-08-09 13:42
Iskrem av bringebær, egg, vanilje og fløte? elisapisa Ketolysekuren 17 01-04-09 20:05
Nå har jeg akkurat vispet sammen en pannekake-røre... Tidligere bruker Lavkarbo generelt 10 11-03-05 23:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no