Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kroppen min husker startvekta ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-09, 21:38   #1
Fat lemmy
Medlem
 
Fat lemmy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 61
Fat lemmy er på en erverdig vei
Unhappy

Kroppen min husker startvekta ...

Hei jeg tenkte å belyse ett stort problem ( for meg hvertfall )
Jeg startet på ketolyse kuren i fjor høst, og raste ned 20 kg på 4mnd. Men så ble jeg mat lei og bestemte meg for å ta en mnd pause rett før jul. Greit nok det tenkte jeg siden man ikke skal gå på kuren mer en seks mnd i strekk uten å oppsøke lege uansett. Problemet var at jeg etter en mnd ikke klarte å motivere meg til å begynne igjen. Tenkte på hvor lett det hadde vært å gå ned, og på hvor fornøyd jeg var med resultatet, likevell orket jeg ikke tanken på spise lavkarbo. Det var som om kroppen ikke ville på en måte.... Vanskelig å forklare. Husker å ha lest at kroppen husker volumet til en fettcelle og den ønsker å fylle opp den cellen til sitt "normale" dvs sitt gamle volum. Kan ikke huske at jeg noensinne har hatt så dårlig selvkontroll som jeg har hatt di siste 5 mnd. Måtte på en måte ha i meg mengder med usunn mat hele fordømte tiden. Men nå som jeg er tilbake i gamle klær er motivasjonen tilbake. Hvorfor i alle dager er det slik? og hva kan man gjøre for å ungå at det skjer igjen. Tror ikke jeg klarer å leve på ketolysekuren i mange år fremmover. og jeg klarte ikke å gå over til fedon lingnende kost heller, det er virker som det er enten eller med meg.
Er det bare jeg som har opplevd dette?
Setter pris på å få litt respons på dette innlegget

__________________



Det er ingen karbo i kjærlighet
Fat lemmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low on carbs, nothing else. Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 21:49   #2
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Kroppen min husker start vekta ...

Opprinnelig lagt inn av Fat lemmy, her.

Tror ikke jeg klarer å leve på ketolysekuren i mange år fremmover. og jeg klarte ikke å gå over til fedon lingnende kost heller, det er virker som det er enten eller med meg.

Tror, uansett hvor kjipt det høres ut, at det er rett og slett noe du bare må klare. Når du sier at du ikke tror du klarer det, har du på en måte allerede godtatt at du ikke kommer til å klare det, og da forventer du også å ikke klare. Derfor klarer du det heller ikke.

Stort sett alle slankekurer fungerer, dersom det eneste målet er å gå ned i vekt. Problemet er når man kaller det en slankekur, og gjør det til en tidsbegrenset ting. Lavkarbo i en eller annen form, er sannsynligvis den sunneste måten å leve på. Det betyr ikke at når du er ferdig med vektnedgangen kan du aldri mer spise litt chips en lørdagskveld, eller ta en skive til frokost, men at du i hverdagen må kutte ut i hvert fall de raske karbohydratene. Og det er faktisk slik, at alle mennesker må begrense hva de spiser dersom de ikke ønsker å gå opp i vekt. Det kan bare virke som om det er vanskeligere for oss om har vært/er overvektige fordi vi ikke er vant med det.

Jeg har tro på deg, jeg. Og det burde du også ha!

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 21:49   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kroppen min husker start vekta ...

Ja kroppen husker vekta

Fettcellene blir ikke borte, men er nok klare til å fylles opp igjen...

Torkil skriver i boka "Etter slankekuren" at kroppen vil jobbe mot deg 2-3 år etter oppnådd trivsel/ideal-vekt.


Lett skal det ikke være nei

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 22:07   #4
Fat lemmy
Medlem
 
Fat lemmy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 61
Fat lemmy er på en erverdig vei

Sv: Kroppen min husker start vekta ...

Hummmm, ja jeg har kanske liten tro på å klare å holde meg til kuren over tid, men det som var frustrerende var at jeg ikke klarte å komme i gang igjen. Men jeg skylder på ny jobb med mye stress alltid en god unskyldning.
Får prøve å komme meg ned igjen først og så prøve meg på en gradevis nedtrapping over til normalt lavkarbo etterhvert. Kuren funket fantastisk bra på meg hvertfall, det skal den ha. Takk til Torkil

__________________



Det er ingen karbo i kjærlighet
Fat lemmy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low on carbs, nothing else. Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolyse, lavkarbo, vekt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 22:43
Husker du det fantastiske tiåret hvor … Imp Livets lyse side 22 30-01-08 18:34
Maismel? Har kjøpt men husker ikke hvorfor? ehv Spørsmål og svar 6 20-08-07 11:30
Dere husker blødningene jeg hadde? Iset Generell diskusjon 1 19-06-06 13:31
Backup - Du husker vel det HP? guro Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 23-09-04 20:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no