Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vurderer å starte med ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-09, 20:07   #1
hønselovisa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 28
hønselovisa er på en erverdig vei

Vurderer å starte med ketolyse

Hei!
Jeg har nettopp bestillt meg ketolyseboka og begynner sannsynligvis med ketolysekuren når jeg får den
Har noen spørsmåll angående denne
- Hvor len nge må man være i ketose før man begynner å merke at vekta går ned?
- Hvor langvarig må kuren være?
- Er det ikke farlig å ikke spise karbohydrater? Jeg tenker i forhold til for lavt blodsukker etc? (Vil ikke ha føling slik de med sukkersyke kan få)
- Kan man spise sukkerfri sjokolade (hvilke?) dersom det skulle bli for vanskelig å holde seg unna innimellom?
- Må man veie alt eller kan man ta det litt på feelingen?
- Hva skjer om man overstiger 20 karbohydrater en dag? Blir det da som å "begynne på nytt`?"
- Kan man trene som vanlig når man går på ketolysekuren? Vil det isåfall medføre at man må spise flere karbohydrater? VIl man feks ha noe utbytte av styrketrening om man ikke har noe karbo i kroppen?
- Hvor mye fett skal man spise i forhold til protein?

Setter pris på svar!

hønselovisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 20:13   #2
hønselovisa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 28
hønselovisa er på en erverdig vei

Sv: Vurderer å starte med ketolyse: Tillegsspørsmål

- kan man drikke svart te? Grønn te? Hvit te? Kaffe? på ketolysekuren?

Avhengig..

hønselovisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 23:19   #3
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: Vurderer å starte med ketolyse

Hei. Jeg er ganske ny her selv, så jeg kan ikke svare deg på alt du lurer på...
Jeg begynte å gå ned etter bare ett par dager, gikk ned over en kilo den første uka.
Jeg var litt slapp den første uka, og trente ikke så mye da, men nå i uke tre, så trener jeg nesten mer en før og har kjempe bra med energi. Jeg har slett ikke trengt noe ekstra karbohydrater selv om jeg trener.
Jeg har ikke vært kjempe flink til å mål å veie hva jeg spier, men jeg vet at de anbefaller det. Har nok vært heldig og truffet riktig for meg.
Har ikke prøvd sukkerfri sjokolade, hører du får vondt i magen av den, drakk litt sukkerfri brus i helgen, men det var bare nedtur, så det tror jeg ikke jeg gidder igjen. Har kommet over sukkersavnet ser det ut til.
Håper det hjalp noe...

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 23:43   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Vurderer å starte med ketolyse

Hei,
Noen kommer raskt i ketose andre buker noen dager. Mange går mye ned i vekt første uka mens noen kropper trenger litt tid på å omstille seg. Mye avhenger bl.a. av hvilket kosthold man har hatt og hvor mye overvektig man er.
Hvor langvarig kuren skal være, hmmm… jeg har vært i ketose mer eller mindre 1,5 år nå, har hatt et par korte pauser i forbindelse med jul og påske. Jeg ser det ikke som en kur men kosthold omlegging.
Det er viktig å få i seg nok grønnsaker, når det er sagt så har vel Skalemann færre kh pr dag enn ketolyse. For mange så er det slik at spiser de for lite kh så stopper vektnedgangen.
Ja, man kan spise sukkerfri sjokolade, men inntak av kunstig søtningsmidler kan hindre vektnedgang og være med på å opprettholde søtsuget. I tillegg så er det mange som får vodt i magen av søtningsmidlet maltitol.
Jeg har i utgangspunktet et godt øyemål, så jeg har bare kontrollveid hva grønnsakene veier. …men det anbefales at man veier nøye i begynnelsen til det sitter i fingrene, det er fort gjort å få for lite/mye.
Noen er faktisk i ketose selv når de spiser 40 kh pr dag, dette varierer fra menneske til menneske men 15 for damer da er man sikker på at man kommer i ketose. I tillegg så kommer det jo an på hvor de kh over 20 kommer fra, kommer de fra grønnsaker er det ikke så ille som om det er fra søtsaker.
Mange føler at man blir litt blytunge i beina, derfor anbefales det lett trening til å begynne med. Her finner du trenings delen av forumet, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25
Mener å huske at minst 70 % fett.
Ja, man kan drikke te og kaffe på ketolyse men noen te-sorter og kaffen inneholder kh.
En av de vanligste nybegynnerfeilene er å drikke for lite vann og at man får i seg for lite fett.
Min erfaring er at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så går jeg ikke å fyser på noe søtt.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 15:01   #5
tuppa84
Juniormedlem
 
tuppa84 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 13
tuppa84 er på en erverdig vei

Sv: Vurderer å starte med ketolyse

Har vært i kytose i 2 uker nå men har bare gått ned 100gr. Er d fettinntaket mitt som stopper vekta fra å rase ned? Drikker iallefall 2 liter vann om dagen.. Er nok litt mindre flink med fettet.. Noen tips til hvordan jeg kan få i meg nok fett på en lettvindt og god måte??

__________________


tuppa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolyse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vurderer en pause fra ketolyse, hva gjør jeg nå? wollafruen Lavkarbo generelt 5 18-09-08 22:00
Jeg vurderer ... Fredrikke07 Ketolysekuren 4 16-03-08 12:47
Har fått ketolyse-varer, men drøyer litt med å starte på kuren Melania Ketolysekuren 13 19-05-07 12:17
Vurderer ketolyse, og har et par spørsmål Mamseboms Ketolysekuren 14 09-05-07 17:39
Vurderer å gå over til Ketolyse dietten Fast-i-fisken Ketolysekuren 3 02-07-06 22:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no