Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Superas oppussingsprosjekt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-11-11, 18:12   #201
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis sambo hadde overkjørt meg og valgt kjøkken hadde jeg flytta på dagen! Vi har pussa opp kjøkken to ganger, og stort sett vært på nett, men om vi har vært uenig har det vært mitt forslag som har gått gjennom. Mest fordi det har vært mest gjennomtenkt i forhold til løsning og praktikk. Om han plutselig hadde kommet med noe helt annet skulle det vært godt argumentert for!

Var litt mye som hendte her samtidig. Vi drev med IVF og jeg drev og tok lappen (kjekt i en alder av 35 hehe). Men jeg er ikke misfornøyd med kjøkkenet. Ble bare ikke helt som jeg hadde tenkt

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:45   #202
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har også hvitt kjøkken - og nei, det er ikke særlig praktisk. Samtidig er det jo ganske "safe" ift. at det blir lyst (vi har ikke så store vinduer). Jeg synes også at det blir veldig fort fingermerker på mørke ting og stål, så jeg vet ikke helt om jeg ville hatt mørke skapdører - særlig med tanke på at jeg har to barn som snoker i skapene kontinuerlig Men akkurat BENKEPLATEN - den skulle jeg gjerne hatt mørk og kanskje lett spettet - håpløst om det blir liggende vann og slikt på en trebenk! Jeg tenker at vi kan få oss et stilig kjøkken når ungene er større og det ikke er sånn slitasje på ting hele tiden. Da skal vi jammen kjøpe oss en spiller ny sofa også

Fingermerker på mørke ting? Det finnes matt mørk også. Det trenger ikke å være høyglans bare fordi det er mørkt. Mitt er ganske matt. Det ser litt blankt ut, men det er bare beskyttelsesplasten som var på dørene da kjøkkenet ble levert.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:46   #203
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Heisann! Tror ikke jeg har skrevet noen kommentar her inne tidligere, men jeg har altså fulgt denne tråden helt siden du laget den. Jeg må bare få si at det ser KJEMPEfint ut! Utrolig spennende å se hvordan alt kommer "i hop", som vi sier det her jeg bor

Takk!

Vi sier "ihop" her også. Det er vel et vanlig uttrykk det?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:58   #204
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

Hender han varmer opp noe en gang sånn i ny og ne hehe... Men du skjønner at vi var enige om å gjøre huset sammen mest mulig. Bare det at han fikk vilja si mer enn meg... Jeg sa nemlig fra hvilket kjøkken jeg ønsket så ble han og dama fra Sigdal enig om det vi har nå... Ville ikke kaste bort penger på spotter heller jeg men hvor mangen er det mannen og elektrikkeren ble enig om tru? Sukk... jeg velger mine kamper sier jeg til meg selv men det hjelper lite hehe...

Sånn sett er det greit å være alene. Selv om man skulle trodd faren min var medeier sånn som han legger seg opp i alt. Men han er bare rett og slett kontrollfrik og alt han mener er alltid best. Vi kranglet mye i tenårene... Men etter at jeg flyttet hjemmefra fikk jeg det litt på avstand og klarte å takle ham mye bedre etterpå.

Åh, jeg liker spotter! Elektrikeren kommer tilbake en eller annen gang denne uka, og jeg tror han skal installere spottene da. Det blir åtte spotter i stua, fire på kjøkkenet og tre på badet nede (finbadet). Alle sammen blir LED-spotter.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 19:26   #205
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Fingermerker på mørke ting? Det finnes matt mørk også. Det trenger ikke å være høyglans bare fordi det er mørkt. Mitt er ganske matt. Det ser litt blankt ut, men det er bare beskyttelsesplasten som var på dørene da kjøkkenet ble levert.

Ah, skjønner Da er det nok lettere å holde pent, ja Gøy å få det skikkelig stilig når du (og lommeboken) får bestemme alt fra begynnelsen

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 01:41   #206
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Weee, steinbenkeplatefolkene kommer allerede på fredag og tar nøyaktig oppmåling! Jeg sendte inn bestilling på fredag ettermiddag og de ringte i dag og lurte på om det passet å komme på fredag ca kl 10. Passer fint for meg.

I dag var jeg nordover. Her betyr det å reise til Stavanger/Sandnes-området. Vi kom litt vel sent av gårde fordi jeg jobbet i huset, og så stakk jeg og lillesøster etter at hun var ferdig på jobb og etter at vi hadde laget oss mat... I tillegg måtte vi stoppe for trafikklys på E-39 hele fire ganger på grunn av veiarbeid. Vi var ikke fremme før 18:45...

Jeg var innom Megaflis og lette etter teglstein og limtegl (teglstein som de har kappet til 2 cm tykkelse), men de hadde ikke.

Så skulle vi på Modena, men fant ut at det stengte kl 19:00, så det rakk vi ikke.

Så stakk jeg innom garderobemannen og fant ut at det var veldig rimelige målbestilte skyvedørsgarderober der! Så det blir målbestilt skyvedørsgarderobe i gangen min. Jeg venter med å bestille til jeg har flislagt, men det blir ca 230 cm i bredden og 233 cm i høyden. For skyvedører med aluminiumsramme og helspeildører koster det 15 kr per cm. Så 230 cm koster bare 3450 kr + innmat. Jeg vil ha ganske enkel innmat og går nok for den enkleste pakken til 1999 kr:


Så stakk vi innom IKEA og tasset rundt der i tre timer før vi var siste mann ut 22:15... Jeg kjøpte bare småting, men jeg fikk planlagt litt mer. Jeg hadde bare min lille bil inn og jeg har ikke plass til møbler i den. Hvis det hadde vært fint vær så jeg kunne tatt ned taket, så hadde det gått fint.

Jeg fikk en god idé inne på IKEA. Jeg tror i alle fall at det er en god idé. Jeg har et lite innhukk på 1,2 m med skråtak hvor jeg tenkte å ha PC-pult. Men det er jo så fordømt lite der når jeg tenker meg om... Og så skrått... Innhukket jeg snakker om er til høyre på dette bildet:


PC-skjermen kan jo ikke stå helt bak på pulten en gang. Så da blir det denne skrivepulten:

Uttrekksdelen på skrivepulten kan settes på høyre eller venstre side, så jeg setter på venstre side, og så står utrekksdelen i innhukket mens den faste delen står langs veggen til høyre og ca bort til vinduet. Jeg tror det blir suksess. Jeg tror jeg må borre et hull til kontakter på skrivepulten, men det går fint. Og så tenkte jeg å kjøpe noen små skuffesystem som går under.
To av disse går under uttrekksdelen:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_5989.jpg (48,9 KB, 234 visninger)
__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:02   #207
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Vi har garderobe fra garderobemannen på soverommet og er veldig fornøyd! Bortsett fra at jeg har klart å knekke festet til hengestanga i min del av skapet... En skade de aldri hadde vært borti før! Noen som sa for mye klær?
Vi bestille under en sånn boligmesse og fikk 40% rabatt på hele bestillinga. Så om det ikke haster ville jeg sjekket ut om det er en slik messe i nærheten om ikke lenge. (Gjør din bolig bedre var vi på, de har jo turne om dagen.)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:51   #208
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vi har garderobe fra garderobemannen på soverommet og er veldig fornøyd! Bortsett fra at jeg har klart å knekke festet til hengestanga i min del av skapet... En skade de aldri hadde vært borti før! Noen som sa for mye klær?
Vi bestille under en sånn boligmesse og fikk 40% rabatt på hele bestillinga. Så om det ikke haster ville jeg sjekket ut om det er en slik messe i nærheten om ikke lenge. (Gjør din bolig bedre var vi på, de har jo turne om dagen.)

Takk for tips! Men Sola 24. - 26. febr. eller Kristiansand 02. - 04. mars har jeg ikke tid til å vente på. De var ikke mye i dette området i høstturneen sin. Haugesund 16. - 18. sept. var det nærmeste, og for å komme seg til Haugesund må man ta ferje.

Jeg fant en annen boligmesse. Den var i Stavanger for under to uker siden.

Jeg har også klart å knekke festet til stanga i garderobeskap. I det nåværende garderobeskapet mitt. Lenge lå alt i en haug i bunnen av skapet. Men slike fester finnes vel i byggebutikker, tror du ikke? Jeg har ikke kommet så langt... Jeg glemmer det alltid...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 13:38   #209
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Woohoo, i går var de og målte benkeplaten. Han fortalte at HTH bruker Diapol nå og ikke Bryne Stein som de gjorde før. Det synes jeg er et fint kvalitetsstempel og betryggende å vite. HTH som er seriøse på kjøkken hadde ikke brukt en benkeplateprodusent som ikke hadde vært godkjent. HTH begynte å bruke Diapol rett etter at jeg hadde bestilt kjøkkenet mitt, hehe. Jeg var akkurat for tidlig.

Haha, gikk tilbake til første innlegget og skulle lete etter noe. Mitt eksempel på benkeplate der er den benkeplata jeg valgte faktisk! Starlight black! Woot!


Visualiseringshjelp:
(men overskapene på øya gikk jeg bort fra)


Bryne Stein skulle ha 30.000 for kun den ene benkeplata mi (1,8x1,0) på øya i granitt mens Diapol skal ha 32920 kr for benkeplater i kompositt (10% dyrere enn granitt) til HELE kjøkkenet mitt! Som er øya på 1,85x0,95 m pluss en benkeplate på 1,45 m med to underlimte vasker og med avrenningsfelt slipt inn i benkeplaten og en benkeplate på 2,5 m med nedfellingshull til koketoppen. Altså blir koketoppen plant med benkeplaten. Nice! Og vasken blir avrenningsfelt i benkeplaten som går til hull. Eneste metallet man ser rundt vasken fra litt avstand er krana. Tihi, liker!
Disse vaskene valgte jeg:

(forholdet blir feil, det er to bilder som tydeligvis er resizet slik at de skal være en viss høyde)
Jeg ville heller ha en stor og en liten enn to halvstore. Jeg har en normal 34x40 cm vask nå og kjenner at den er for liten til tider. Den store jeg valgte er 50x40 cm innvendig. Liker! Men samtidig ville jeg også ha to vasker. Det har sine fordeler med to vasker. De hadde en gigantisk en på 70x40 cm som jeg har plass til i vaskeskapet mitt på 80 cm, men jeg ville som sagt ha to vasker.

Diapolmannen var veldig professjonell og målte alle benkeplatene nøyaktig med metall"planker" og hjørnelinjaler som han festet til skrogene med store klemmer. Jeg har et gammelt hus som faktisk har overraskende rette hjørner og vegger (Farfar var visst forferdelig nøye da han bygde huset ), men helt perfekt er det jo ikke. Ett sted så han en uregelmessighet på 0,3 mm. Altså at ytterkanten av skroget var 0,3 mm nærmere andre siden enn inne ved veggen. Han lurte på om han skulle legge inn den uregelmessigheten i benkeplata eller om vi ville fikse det på annet vis. Snekkeren var der da, og vi løsner bare på dekkplaten som er langs der slik at det kommer bort til benkeplata. Han kom også med andre tips, som at han syntes de 20 cm jeg ville ha som overheng på øya var litt for lite og at man helst burde ha 30 cm for at det skulle være plass til beina. Det ble 25 cm.

Jeg fikk beskjed om at der koketoppen skulle være måtte vi kutte av litt av skroget og så tegnet han inn hva som måtte fjernes. Der med vasken er det oppvaskmaskin på den ene siden og vi fikk beskjed om at benkeplata kan ikke hvile på oppvaskmaskinen, men vi trengte bare to små hjørnebeslag festet i dekkplata som plata kan hvile på. Og så på øya har jeg en bærebjelke som vil gå inn i benkeplata og benkeplata går helt til veggen, så den blir vanskelig å montere... Bærebjelken var en gammel uregelmessig stolpe, så vi kledde den med fire planker som jeg skal sparkle, pusse og male. Diapolmannen lurte på om vi kunne fjerne den ene planken slik at det ble mye lettere å montere.

Om to-tre uker blir benkeplata levert og montert. De kommer med to mann, men trengte mer bærehjelp for at arbeidet skal gå lettere og at de ikke skal skrape opp tapet og slikt. I kontrakten stod det at jeg skulle stille med minst to personer. Jeg får vite dato noen dager før de kommer. Og jeg betaler ingenting før den dagen de monterer. Så langt kan jeg absolutt anbefale Diapol altså! Under halvparten, kanskje til og med 1/3 av prisen til norske firmaer og alt virker som om det er på stell. Jeg bestilte forrige helg og så ringte de meg mandag morgen og lurte på om det passet å komme på fredag rundt kl 10. Og de kom ca da også. Fytti så kjapt! Jeg tror IKEA hadde 6 uker leveringstid da jeg snakket med dem.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 07:35   #210
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Så lekkert kjøkkenet ditt blir Supera! Nå er jeg bare sååå misunnelig på den utrolig lekre benkeplaten din. Det er skikkelig solide saker! Der var kjøleskapet ditt også! Nice!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 15:56   #211
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Så lekkert kjøkkenet ditt blir Supera! Nå er jeg bare sååå misunnelig på den utrolig lekre benkeplaten din. Det er skikkelig solide saker! Der var kjøleskapet ditt også! Nice!

Takk, jeg er fornøyd med kjøkkenet selv så langt, heldigvis. Jeg er utrolig glad for at jeg ble tipset om det benkeplatefirmaet jeg bruker. Komposittbenkeplate!

Faren min vurderer å bytte ut benkeplatene på kjøkkenet hans også med stein nå. De har klart å leve med en helt hvit benkeplate i 20 år, men moren min er rimelig lei hvit benkeplate. Snekkeren min syntes også at det var en så god pris at han vurderer det også, hehe. Man kan regne ut hvor mye det vil koste på nettsiden til Diapol. Jeg regnet ut for foreldrene mine og 3100x600mm + 1800x600mm + 1300x600mm i granitt i prisklasse 1 (billigste) + vasker og hull til vasker og koketopp ble 23.000 kr. Faren min tippet på 40.000 kr selv om han visste hva jeg betalte (33.000 kr). Jeg kunne fått det ned i rett under 20.000 kr hvis jeg hadde valgt en annen vask og hatt den overlimt og valgt en annen type kant (jeg valgte helt avrundede) og ikke minst billigere type stein (jeg valgte fra prisklasse 4 av 6).

I dag har elektrikeren vært i huset og lagt varmekabler. I morgen kommer flisleggeren! Spent!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 13:01   #212
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Oi, må oppdatere med masse bilder snart... Huset er ikke heeelt ferdig, men jeg har flyttet inn. Men jeg har ikke Internett enda. Nextgentel kommer 9. februar og legger inn telefonkabel igjen. Den ble nemlig revet av da vi skiftet kledning på huset. Angrer på at jeg ikke bestilte flytting av bredbåndet for leeenge siden. Glemte det helt bort. Og så trengte de over en måned på å komme og legge inn kabelen. Det er bare luftstrekk, så det burde jo ikke være noe pes. Men akk. Og dumme fiberleverandøren la fiberkabelen andre veien der veien delte seg, så jeg har 200 meter bort til fiberen. Så nært, men likevel så langt unna. Men jeg har et håp om at de kan fortsette med kabelen ned veien der jeg bor. Jeg skal høre med naboene mine og håper at de også vil ha fiber.

Det er allerede noen ting jeg angrer på som ikke var helt gjennomtenkt, men i det store og hele så er jeg veldig fornøyd.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 13:16   #213
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Det blir spennende å se bilder! Og kjekt å se deg igjen - lurte litt på hvor du hadde blitt av.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 14:00   #214
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Det er allerede noen ting jeg angrer på som ikke var helt gjennomtenkt, men i det store og hele så er jeg veldig fornøyd.

Siden jeg snart skal begynne på kjøkken og stue renovering er jeg spent. Men velkommen tilbake, med eller uten fiber!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 15:42   #215
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Det blir spennende å se bilder! Og kjekt å se deg igjen - lurte litt på hvor du hadde blitt av.

Først et hardkjør rett før jul for å bli ferdig til å flytte inn før jul og så mye jobbing på jobb (to av åtte stk har fem uker ferie og tre av de ukene overlapper ). Jeg har jobbet 33 timer overtid så langt denne måneden. I tillegg til at jeg ikke har Internett i huset. Bare råttent mobilnett, og det er jo så godt som ikke Internett i det hele tatt. Ikke 3G eller noe sånt her langt ute på landet, kun det vanlige mobilnettet. Godt å høre at jeg var savnet. Jeg har savnet dere også.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 15:45   #216
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Siden jeg snart skal begynne på kjøkken og stue renovering er jeg spent. Men velkommen tilbake, med eller uten fiber!

Jeg har pusset opp hele huset. Maaange valg. Mange valg jeg ikke visste var valg en gang. Bare med kledningen på huset var det jo 10 valg eller noe sånt. Jeg ble utrolig sliten i hodet siden jeg jobbet ca 130% ved siden av. Men dere er kanskje to som kan fordele det litt? (Og krangle om valgene)

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 13:52   #217
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Får vi snart se nye bilder???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 14:24   #218
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Hehehe. Jeg har jobbet litt mye i det siste, og har ikke fått gjort så mye i huset siden jeg flyttet inn lillejulaften... Og så føler jeg at det er såpass ferdig at det ikke er underveis-bilder, men likevel ikke ferdig nok til at det er etterbilder. Men jau, må jo få lagt ut noen bilder snart. Jeg må få laget sånne før-etter-bilder.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 19:14   #219
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Bilder! Bilder!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 19:47   #220
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Klikk for større bilder.



Her ser man "øya" med kjøkkenet i bakgrunnen. Jeg har ikke funnet barstoler enda da... Jeg ville først ha noen i svart skinn med høye rygger, men jeg finner nesten ingen stoler med høye rygger i butikkene nå i det hele tatt! Folk vil visst ha lave rygger på barstolene nå. Begrunnelsen var at de høye ryggene stjeler plass. Jeg har vel egentlig kommet frem til at lav rygg er OK. Hvis man får vondt i ryggen så kan man jo sette seg på en av spisebordsstolene som står en halv meter unna.

Ingen gardiner eller noe sånt enda... Men det kommer...

Jeg har laget meg lampeskjermer da! Fant to billige hvite pendellamper på IKEA og limte på fjær.

Close-up av lampe:

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 23:23   #221
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Så fint du har fått det!!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 01:36   #222
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Takk langaard!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 10:09   #223
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Kule lamper!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 02:21   #224
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Kule lamper!

Hehe, takk! Det er ikke de fineste jeg har sett, men jeg synes de er kuuule! Ikke så mange som har slike lamper, og så tok det bare 10 minutter per lampe og tja 30 kr i fjær fra ebay og noen klatter lim per lampe. Dette er noen superbillige fra IKEA til 55 kr per stk. Så under 100 kr per lampe for disse faktisk! Fornøyd!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 02:28   #225
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Noen flere bilder:

Nr 1: "walk-in" closet på rommet mitt. Den har blitt endret siden da... Jeg trengte litt mer plass i høyden så jeg skippet hyllene på toppet og løftet de øverste garderobestengene til rett under taket. Og så står senga under vinduet til venstre der.

Nr 2: Spisebordet mitt slått ut til full lengde. 2 ileggsplater og 2 klaffer. 4,5 meter og plass til sju-åtte stoler på hver langside! Til vanlig er det ca 2 meter.

Nr 3: Jeg fikk lov til å ta med familiens brettspillsamling! De var bare glad for å bli kvitt dem, men likevel ha dem i nærheten. Har du hørt sånt? Jeg eeelsker brettspill!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_6448.jpg (68,2 KB, 70 visninger)
Filtype: jpg IMG_6452.jpg (103,9 KB, 49 visninger)
Filtype: jpg IMG_6535.jpg (137,9 KB, 47 visninger)
__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no