Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Det er sopptember og vi må jo starte en sopptråd

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-08, 21:34   #1
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Det er sopptember og vi må jo starte en sopptråd

Det man har foran nesen, det ser man ikke! Skulle jevne sausen med JBK, men den var jo da hjemme. Satt med nesen i noen gamle bøker om sopp, hvor man brukte tørket sopp som fortykningsmiddel. Og det funket!! Brukte tørket traktkantarell, og tre never i kverna til en liter saus. Men det ble mye bedre enn JBK på smak, og helt gratis da. Bare ilagt fjorårets mosjon og svette.
Så nå blir det flere ovale helger framover. Jobben får lide, her skal man ut i skogen og plukke sopp
Til alle somi kke kan det: Kjøp 1/2 kg sjampinjong og del i tynne skiver. Ta en tykk søndagsavis og spre utover spisebordet ditt (beregn å spise på kjøkkenet i 2 uker framover litt avhengig av hvor varmt du har det hjemme) Spre soppen ut over avisene og la den tørke. Du kan kjenne når den er tørr nok. Oppbevares i tette krukker, og kan ligge i et par år. Man kan også tørke i ovn eller egne tørkekasser.
Sjampinjong mel skal kunne brukes i brøddeig, og det skal prøves.
Det er tørket traktkantarell nederst og steinsopp øverst.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg soppmel.jpg (70,4 KB, 12 visninger)
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 22:36   #2
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det er sopptember og vi må jo starte en sopptråd

Har nå planer om å lage soyasaus av sopp!
Den store utfordringen blir å erstatte sirup eller brent sukker med sukkererstatning. Det ene er farge det andre er smak. Noen som har tips?

Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 22:50   #3
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Det er sopptember og vi må jo starte en sopptråd

Jeg har lagt det jeg fant av kantarell i år i fryseren, og så har jeg investert i en pakke med finnbiff, selv om det er alt for dyrt for en studentøkonomi. Noe av det beste jeg vet er stekt finnbiff med kantarell, løk og rømme. Og et par enerbær, da, og kanskje litt snøfrisk. Litt brokkoli ved siden av, og det er et herremåltid! Ikke ofte jeg spiser så fancy, men når jeg har plukket sopp selv, så må jeg jo nyte det ekstra ...

Kjempelurt å bruke tørka sopp som sausjevner. Har ikke plass til å tørke sopp selv, men det selges jo tørket sopp i butikken.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 23:07   #4
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det er sopptember og vi må jo starte en sopptråd

Husker en gang jeg var medlem i et kvinneforum. Vi skulle ha styremøte med påfølgende middag.Vi gikk egentlig landgang i huset mellom avispapir på gulvet med tørket sopp. Det kaller jeg en skikkelig hobby.

Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starte på ED? paprika Eurodiett 6 15-04-08 23:45
Starte med ketolysekuren? Snowreven Ketolysekuren 3 02-03-08 22:38
Hvordan starte? Vivsy Spørsmål og svar 4 31-05-07 10:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no