Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Godt tips om sjokolade!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-09, 10:01   #1
bringebærsnipp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 11
bringebærsnipp er på en erverdig vei
Smile

Godt tips om sjokolade!

Hei.
Har ikke lest alle trådene her inne enda, men ser at sjokolade er et gjennomgående tema.
Ser det er mye diabetessjokolade og 70 % med sukker som har gått igjen der jeg har lest. Så tenkte å tipse om "min" sjokolade.
PAMIL sjokolade uten melk og uten sukker

Den er laget på naturlig søtstoff, xylitol som er utvunnet av bjørketrær i finnland og er en av de reneste sjokoladene jeg har funnet, og i tillegg smaker den godt. Jeg kaller den hverdagssjokoladen. Kan spise litt av den hver dag og alikevel gå jevnt ned i vekt.
En kopp varm te og noen biter sjokolade hver kveld er hverdagskosen min.

Desverre vet jeg ikke hvor mye karbo det er i den pr 100 gr for det stod ikke noe på pakka.

bringebærsnipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, GI null Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 10:32   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Godt tips om sjokolade!

Heldig du som har funnet en "hverdagssjokolde" som du tåler Selv er jeg altfor glad i sjokolade, er definitivt en av grunnene til at jeg nå prøver å kvitte meg med noen kilo... Holder meg nå helt unna og satser på at det er med på å bryte en lei uvane

Har søkt litt ang Xylitol på forumet og fant dette svaret fra Dr.Torkil

Xylitol opptas i tynntarmen, mellom 25-50% opptas avhengig av mengden man har spist og hvilken annen mat man spiser samtidig. Flere faktorer spiller inn. Fra tynntarmen føres xylitol til leveren med blodet.
I leveren omdannes xylitol til karbohydrat og inngår derfor i glukoseomsetningen. Altså er Xylitol forbudt på ketolysekuren i utgangspunktet. Men så er det jo slik at bare man regner med mengden av xylitol i de daglig karbohydrater, så KAN man jo spise litt av det. I praksis synes jeg man skal unngå det.
Den del av xylitol som ikke tas opp går videre i tarmen og benyttes av tarmfloraen i en gjæringsprosess.
Vennlig Hilsen
Torkil

Så inntil videre holder jeg meg unna

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 16:49   #3
altbeans
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 21
altbeans er ny på veien

Sv: Godt tips om sjokolade!

Man kan jo også lage sin egen sjokolade Jeg bestiller råvarer fra okosjokolade.no og tilsetter stevia eller sukrin. Yaconsiruppen fra økosjokolade er også veldig god Og så kan man tilsette nøtter, bær+++ Jeg prøvde å lage en med peppermynteblader og den ble kjempegod! Smaker nesten som aftereight. Ingefær, chilli, kokos er også fint å ha i. Mange muligheter!


Sist redigert av Gerd : 20-11-09 kl 22:43. Årsak: fjernet lenker
altbeans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderinspirert Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 19:27   #4
Amereta
Medlem
 
Amereta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Amereta er på en erverdig vei

Sv: Godt tips om sjokolade!

Helt enig det beste er å lage sin egen sjokolade. da vet man var man får i seg Jeg bruker også agavesirup i sjokoladen og cocosa - yum

Amereta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 00:24   #5
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Godt tips om sjokolade!

Er det Plamil? Mangler i såfall en l..

http://www.plamilfoods.co.uk/

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 00:49   #6
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Godt tips om sjokolade!

Hmm.. Jeg så noen sjokolader av det merket på Kinsarvik, men tydeligvis ikke sett godt nok på de. Så bare på en at den inneholdt 60% kakao og tenkte det var for lite. Skal sjekke dem ut litt nøyere.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:37   #7
altbeans
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 21
altbeans er ny på veien

Sv: Godt tips om sjokolade!

Cocosa ja Nam. Har du lest Naked Chocolate? Der står det at kakao og kokos er en super kombo. Både næringsmessig og smaksmessig.

altbeans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderinspirert Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:39   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Godt tips om sjokolade!

http://www.plamilfoods.co.uk/chocolate/

Det ser ut til at karbene ligger på 44-50 pr 100g på de jeg så på.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 16:25   #9
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Godt tips om sjokolade!

Jeg sverger til Cavalier sjokoladen. Spiser ikke mye av den, men på Dropsen her i Stavanger har de poser med små biter pakket enkeltvis av enten extra dark, dark eller melkesjokolade.
Disse små bitene gir under 1 karb per stk..

Ulempen er at de er ganske dyre da, men det er kanskje en fordel også slik at vi ikke kjøper så mange

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 16:25   #10
Amereta
Medlem
 
Amereta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Amereta er på en erverdig vei

Sv: Godt tips om sjokolade!

Jeg har ikke prøvd kakao og kokos, men det høres supergodt ut

Amereta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar

Emneord
sjokolade


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Godt tips - ferdigsauser med få karbohydrater linnipinni Lavkarbo generelt 10 21-01-08 18:29
Så fysen på noe godt - tips? Mayella Ketolysekuren 9 22-11-07 21:30
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
Påske godt oppskrifter og tips! Melania Kake/dessert og snacks 15 11-04-06 13:39
Tips om sjokolade guro Kake/dessert og snacks 19 20-12-04 09:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no