Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Alkohol og vektreduksjon med lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-10, 12:28   #1
gjenil
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 2
gjenil er på en erverdig vei

Alkohol og vektreduksjon med lavkarbo

I flere måneder forsøkte jeg, etter å ha lest to fagbøker innen ketose, å holde meg innenfor 20 g. karbohydrater. Oppnådde ikke det ønskede resultat. Drikker som har en stor alkoholgehalt har også lav karbomengde. Dette gjorde at jeg gjerne tok et glass rødvin om kveldene eller et glass cognac i helgene. Slik jeg forstår Dr. Sofie Hexeberg, som jeg nettopp har "bladd" meg igjennom, så vil levra være opptatt med å kvitte seg med alkoholen og ikke fettreduksjon. Kan dette være årsaken til den lave vektreduksjonen? Om morgenen lager jeg en stor porsjon omelett med mye grønnsaker, kjøtt og fløte eller rømme. Maten inngår som frokost, lunch og litt til kvelds. Har vansker med å få spist hver 3. time så måltidene er nokså store. Skal en også være opptatt av mengde og kalorier? Noen som kan komme med gode tips?gjenil

gjenil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 13:18   #2
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Alkohol og vektreduksjon med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av gjenil, her.

I flere måneder forsøkte jeg, etter å ha lest to fagbøker innen ketose, å holde meg innenfor 20 g. karbohydrater. Oppnådde ikke det ønskede resultat. Drikker som har en stor alkoholgehalt har også lav karbomengde. Dette gjorde at jeg gjerne tok et glass rødvin om kveldene eller et glass cognac i helgene. Slik jeg forstår Dr. Sofie Hexeberg, som jeg nettopp har "bladd" meg igjennom, så vil levra være opptatt med å kvitte seg med alkoholen og ikke fettreduksjon. Kan dette være årsaken til den lave vektreduksjonen? Om morgenen lager jeg en stor porsjon omelett med mye grønnsaker, kjøtt og fløte eller rømme. Maten inngår som frokost, lunch og litt til kvelds. Har vansker med å få spist hver 3. time så måltidene er nokså store. Skal en også være opptatt av mengde og kalorier? Noen som kan komme med gode tips?gjenil

Tja noe av grunnen er nok alkoholen siden den blir prossesert først.
Du trenger absolutt ikke spise hver 3. time, kun hvis du er sulten.
Hovedregelen er å spise når en er sulten, og bare til en er passe mett - bruk litt tid på hvert måltid slik at kroppen rekker å gi beskjed om at det er nok.

Ta en titt på denne tråden - her finner du en rekke gode tips for å komme skikkelig i gang.

Lykke til

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 23:55   #3
annepannekanne
Juniormedlem
 
annepannekanne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 22
annepannekanne er på en erverdig vei
Smile

Sv: Alkohol og vektreduksjon med lavkarbo

http://http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/alkohol-och-vikt

Jeg synes denne lenken var hyggelig lesing

http://lenabeatrice.net/kategori/vin/

denne også hvis du scroller ned til innlegget som heter vin på en onsdag

så mulig at jeg kan skylde min manglende vektnedgang på at kroppen bremser istedet...og bare gi det litt tid, siden platåer er noe som skjer alle.

annepannekanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: likte Fedon godt, men nå er det Atkins! Svar med sitat
Svar

Emneord
alkohol, grønnsaker, måltider


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol, lavkarbo og ketose Aline Lavkarbo generelt 198 21-03-13 12:40
Alkohol og lavkarbo alatariel Spørsmål og svar 9 03-10-10 17:25
Lavkarbo uten ønske om vektreduksjon Hannepaalandet PCOS og karbohydratkontroll 1 29-07-10 00:15
Alkohol og lavkarbo Paris Spørsmål og svar 4 10-06-10 16:06
Alkohol og lavkarbo, nok en gang! Sugarpill Lavkarbo generelt 6 23-08-05 11:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no