Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-11, 14:13   #26
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Mye er nok gjort om man holder seg unna de verste kildene..og er bevisst skjulte kilder i matvarer.. Altså..rent, sunt og fornuftig...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:15   #27
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Ja, jeg er ganske for det du sier der Tror litt av cluet er å fokusere på at de skal ha i seg mye fett. Hvis man passer på det, så tror jeg at det regulerer seg litt selv.

Men er veldig åpen for at det ved spesielle sykdommer som f.eks barne-epilepsi, Autisme og ADHD er bra å kutte enda mer i karbene da..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:24   #28
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg har faktisk fått spørsmål om hvordan jeg kan være sikker på at min lille pode på 8 måneder får det han har behov for når jeg velger å lage maten hans selv i stedet for å kjøpe det på glass...

Ja ikke sant?!


Huffoghuff og jøye seg... Kjenner jeg blir helt matt, jeg.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:32   #29
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Det er ingen tvil om at fullkorn er bedre enn fint lyst mel, men det blir forsatt banket av nullkorn... Hvis svært lite karbo er bra for barn med sykdommer i sentralnervesystemet, er det vel grunn til å tro at det ikke er skadelig for friske barn?

Så nei, basert på tusenvis av år med historikk, det er IKKE farlig med lchf for barn.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 18:21   #30
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det farlig med lchf på barn på lang sikt?

Jeg lar sønnen min få velge hva han vil ha blandt diverse matvarer. Han vil nå aldri ha hverken brød eller knekkebrød, men vil ha med nøtter i barnehagen istedet (han er 5), han spiser flere egg daglig, og han er ellers glad i pølser, ekte smør og kaviar. Han veksler mellom ulike type nøtter. Nøtter har han spist siden han var uredd og stakk de opp i nesa.På barnehagen gis det fisk, grønnsaker og frukt.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 19:53
Er ketolyse farlig for barn og unge? Kiss12 Kostholdsfilosofier 4 12-03-09 21:30
Gravid, hva er farlig, hva er ikke farlig? Forvirra ... KatjaBlå Kosttilskudd 3 25-01-09 00:24
Ketolyse-over kor lang tid?? nattinatt Ketolysekuren 6 14-08-08 00:12
Tickeren er for lang? nita58 Spørsmål og svar 2 01-05-07 09:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no