Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

C-vitaminpulver

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-08-11, 22:25   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

C-vitaminpulver

Hei. Et par spørsmål. Er det lov å innføre ascorbinsyre i pulverform, si på 250 g? Og er det en grei løsning å blande det ut i vann og innta med pimpette? Holder det seg lenge da? Og hvor mye skal jeg ta i hvor mye vann?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 15:45   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: C-vitaminpulver

Det får du faktisk kjøpt på apoteket. Jeg har kjøpt det flere ganger og jeg tar et gram daglig. Når jeg husker det..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:59   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: C-vitaminpulver

Å kjøpe det på ebay er mye billigere, skjønner du. Hvordan tar du det da?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 22:32   #4
Lavkarbonoob
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 35
Lavkarbonoob er ny på veien

Sv: C-vitaminpulver

Det er tryggere å handle kosttilskudd på iHerb. Det viktigste er bare at du er nøye med at det du bestiller kommer gjennom tollen.

Lavkarbonoob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat, lavkarbo, paleo Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 23:13   #5
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: C-vitaminpulver

I Sverige pleier jeg kjøpe et rør med 1 grams c vitaminer til kl 12.50 kr

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 00:59   #6
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: C-vitaminpulver

Opprinnelig lagt inn av Lavkarbonoob, her.

Det er tryggere å handle kosttilskudd på iHerb. Det viktigste er bare at du er nøye med at det du bestiller kommer gjennom tollen.

Sist gang jeg bestillte på iHerb, ble pakken min stoppet i tollen og returnert. Sendte mail til tollvesenet og spurte hvorfor, og da var det pga D-vitamin (2000IU) og C-vitamin (1g), som var over de anbefalte dosene i Norge. Jeg syns det var helt på trynet, men hva kan man gjøre...Brukte DHL international.

Bestillte akkurat samme doseringer fra www.shopping4net.com/no, og da kom pakken i posten etter 3 dager.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 02:12   #7
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: C-vitaminpulver

Jeg bestilte rent askorbinsyrepulver fra iHerb, og det kom frem, det
Hvordan det er best å blande det ut, tror jeg du må finne ut av selv. Jeg kan ikke ta så store doser av gangen - det blir altfor surt for magen - så jeg tar heller et par doser spredt utover dagen til mat.

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 08:56   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: C-vitaminpulver

Jeg tror at tabletter over 200mg kan bli stoppet hvis oppdaget i tollen, men pulver ansees som noe annet. Det er lovlig i salg i Norge så det går greit.

Sammen med mat hvordan, Lifejack? Går det an å ha det i en salat med grønnsaker?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 09:46   #9
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: C-vitaminpulver

I mailen jeg fikk fra tollvesenet stod det at C-vitamin i større doser enn 200mg kunne stoppes. Fremdeles selger de 1g-doser reseptfritt på apoteket...

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 21:08   #10
Lavkarbonoob
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 35
Lavkarbonoob er ny på veien

Sv: C-vitaminpulver

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Sist gang jeg bestillte på iHerb, ble pakken min stoppet i tollen og returnert. Sendte mail til tollvesenet og spurte hvorfor, og da var det pga D-vitamin (2000IU) og C-vitamin (1g), som var over de anbefalte dosene i Norge. Jeg syns det var helt på trynet, men hva kan man gjøre...Brukte DHL international.

Bestillte akkurat samme doseringer fra www.shopping4net.com/no, og da kom pakken i posten etter 3 dager.

Da har du nok bare vært uheldig. De ville nok ha stoppet den pakka du bbestillte fra Shopping4net og dersom de hadde åpnet den.

Lavkarbonoob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat, lavkarbo, paleo Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 21:13   #11
Sweetie73
Medlem
 
Sweetie73 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Aust-Agder
Innlegg: 120
Sweetie73 er på en erverdig vei

Sv: C-vitaminpulver

Hei!
Har tyggetabletter (C vitamin) noen ødeleggende effekt på LCHF-diett?

__________________


Sweetie73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 22:23   #12
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: C-vitaminpulver

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg tror at tabletter over 200mg kan bli stoppet hvis oppdaget i tollen, men pulver ansees som noe annet. Det er lovlig i salg i Norge så det går greit.

Sammen med mat hvordan, Lifejack? Går det an å ha det i en salat med grønnsaker?

Vel, det er jo veldig surt, så kommer jo an på om du har lyst til å ha det i salaten. Kan kanskje brukes istedenfor eddik i dressing??? "Til mat" tenkte jeg bare at det kan være lurt å få det i seg samtidig med måltid, men om du velger å putte det i selve maten eller drikke det ved siden av, blir igjen smak og behag. Det er jo noen ting det går fint an å putte det i, slik som smoothies, "sorbet" (type bringebær + søtning i blender) eller den klassiske bringebærisen her inne, og kan også funke i f.eks. yoghurt, men er nok endel retter det ikke blir så godt å putte det i
Men det kan jo hende magen din fint tåler at du drikker det når som helst på dagen, altså

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 22:24   #13
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: C-vitaminpulver

Opprinnelig lagt inn av Lavkarbonoob, her.

Da har du nok bare vært uheldig. De ville nok ha stoppet den pakka du bbestillte fra Shopping4net og dersom de hadde åpnet den.

Det er ikke tilfellet. Shopping4net har lager i Sverige, og man har lov til å ta inn større doser enn 400IU fra EU/EØS, men ikke fra USA

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 23:01   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: C-vitaminpulver

Når de selger pakker med pulver på apotek er det rart det skal bli stoppet i tollen. Jeg har bestilt idag og det er sendt ut allerede , så får vi se.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 09:55   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: C-vitaminpulver

Pakken ble åpnet i tollen men jeg fikk den hjem uten problemer. Det smaker jo som sure sukkertøy! Nam. Jeg slikker på litt pulver i en teskje mens jeg har noe kunstig søtt fra sukketsøtet te eller tyggis i munnen.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no