Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Gode endokrinologer i Norge?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-10, 16:44   #1
Kortisol
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 16
Kortisol er på en erverdig vei

Gode endokrinologer i Norge?

Heisann,

Jeg er en ung mann på 25 år som har hatt problemer nå i over 2 år og trolig lenger uten at jeg har vært klar over det. Jeg fikk utredning for høye jernlager tidligere, men det viste seg at problemet lå ikke her.

Prøvene mine viser at jeg har høye kortisolnivå og lave testosteronnivå (riktignok innenfor normalen selv om de er på bunn).

Nå har jeg en time hos doktoren min i morgon og jeg regner med at jeg kanskje blir henvist til en endokrinolog i beste fall. Da er jeg interessert i å komme til en som har peiling og er interessert i å hjelpe.

Finnest det noen slike i Norge? Jeg er mobil og kan reise hvor det skulle være for å få hjelp.

Er lei av å høre at jeg bare må hvile og slappe av, når jeg har sovet vekk livet mitt i snart tre år.

På forhånd takk!

Mvh

Peter

Kortisol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 21:49   #2
Ned30kg
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 27
Ned30kg er på en erverdig vei

Sv: Gode endokrinologer i Norge?

Opprinnelig lagt inn av Kortisol, her.

Heisann,

Jeg er en ung mann på 25 år som har hatt problemer nå i over 2 år og trolig lenger uten at jeg har vært klar over det. Jeg fikk utredning for høye jernlager tidligere, men det viste seg at problemet lå ikke her.

Prøvene mine viser at jeg har høye kortisolnivå og lave testosteronnivå (riktignok innenfor normalen selv om de er på bunn).

Nå har jeg en time hos doktoren min i morgon og jeg regner med at jeg kanskje blir henvist til en endokrinolog i beste fall. Da er jeg interessert i å komme til en som har peiling og er interessert i å hjelpe.

Finnest det noen slike i Norge? Jeg er mobil og kan reise hvor det skulle være for å få hjelp.

Er lei av å høre at jeg bare må hvile og slappe av, når jeg har sovet vekk livet mitt i snart tre år.

På forhånd takk!

Mvh

Peter


Pål Holm ved Førde sentralsjukehus. Eg skal til han om en mnd og har hørt fra andre at han er fantastisk!

__________________


Ned30kg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 16:06   #3
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Gode endokrinologer i Norge?

Jeg kan også absolutt anbefale Pål Holm. Han er veldig flink, og en hyggelig mann som tar seg god tid til pasientene sine. Jeg har selv vært hos han to ganger.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 00:09   #4
Khi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 108
Khi er på en erverdig vei

Sv: Gode endokrinologer i Norge?

Dr. Bård Kullseng, St. Olavs Hospital (tidl. Rikshospitalet i Trondheim) Anbefales absolutt.

Khi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert / Generell LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 16:20   #5
Kortisol
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 16
Kortisol er på en erverdig vei

Sv: Gode endokrinologer i Norge?

Heisann,

Gammel tråd dette her, men jeg prøver allikevel

Ved hjelp av artikler på PUBMED fant jeg en behandlingsmetode for lav testosteron som min fastlege gikk med på å la meg prøve. Det var en suksess ved første forsøk, selv om det ikke kurerte alle mine symptomer. Jeg tror imidlertid effekten har avtatt og jeg føler meg ikke helt bra og hun er heller ikke villig til å skrive ut flere resepter av sikkerhetsmessige hensyn.

Av den grunn tenkte jeg at det er på tide jeg kommer meg til en skikkelig endokrinolog ettersom jeg aldri kom så langt.

Hva slags hjelp fikk dere av denne Pål Holm? Hvordan kommer jeg dit? Slik jeg har forstått det, så er det vel ganske tilfeldig hvem jeg havner hos? Akkurat nå bor jeg i Ålesund, så da havner jeg vel på Ålesund sykehus.

Hva med Bård Kullseng? Er det mulig å få time hos han?

Jeg vet at det er enklere i så måte å benytte seg av private endokrinologer, men jeg vet fortsatt ikke om noen som er flinke der.

Tusen takk for alle svar!

Mvh

Kortisol

Kortisol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 16:34   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gode endokrinologer i Norge?

Mange av disse gode sykehus- legene har også privat praksis. Har du googlet dem feks?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 23:38   #7
Kortisol
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 16
Kortisol er på en erverdig vei

Sv: Gode endokrinologer i Norge?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Mange av disse gode sykehus- legene har også privat praksis. Har du googlet dem feks?

Heisann,

Jeg fant ut at denne Pål Holm er ansatt på en privat klinikk så det skal nok ordne seg å få en time.

Jeg er derimot fortsatt interessert i å høre mer konkret hvilke erfaringer eller hva slags behandling brukere her har motatt. PM gjerne om det er bedre

Kortisol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 02:29   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gode endokrinologer i Norge?

Du kan kanskje kontakte en Fedonklinikk (evt Balderklinikken i Oslo, eller Sofie Hexeberg) og høre om de har noen å anbefale? De pleier jo fokusere litt bredere på hormoner enn det allmennlegene ofte gjør.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 19:41   #9
Kortisol
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 16
Kortisol er på en erverdig vei

Sv: Gode endokrinologer i Norge?

Bumper denne!

Har fortsatt mine problemer og benyttet meg av en fastlege i privat sektor her i Oslo, som angivelig skal ha god kunnskap på området og som jeg fikk anbefalt, men han viser seg å være rimelig kunnskapsløs og jeg føler at det er jeg selv som må stille spørsmål og foreslå eventuell behandling. Han skrev for eksempel ut et preparat jeg foreslo, uten å komme med noen gode idèer selv. Videre ser jeg også at han ikke har testet kortisolnivåene mine. Slik skal det ikke være, særlig når man betaler dyrt og reiser langt for å få hjelp.

Nå bor jeg i Oslo og kunne svært gjerne tenke meg å finne en god endokrinolog en gang for alle. Gjerne privat sektor, slik at jeg kan komme raskt.

Pål Holm virker veldig flink og jeg var i kontakt med kontoret hans, men da må jeg reise til Bergen, noe jeg helst skulle ønske å slippe med mitt nåværende budsjett.

Er det noen som vet hvem den flinkeste endokrinologen i Oslo er? Gjerne en som er interessert i å hjelpe og ikke kun interessert i å ta pengene mine.

På forhånd titusenmillioner takk.

Kortisol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 06:56   #10
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Gode endokrinologer i Norge?

Hva med Rikshospitalet ? Endokrinologisk avdeling ?

Jeg går dit, men husker jo ikke navn på legen. Men der er vel noen av de beste . . .

__________________


Kristin_B er best

Sist redigert av Antoinette6 : 06-03-12 kl 20:34.
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 08:42   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Gode endokrinologer i Norge?

Vet det blir en bra en på st olavs. Han begynte videreutdannelsen sin i januar i år og er ferdig endokrinolog om to år. Mener jeg han sa. Han er geniunt interessert i sine medmennesker og er en herlig god mann! Han heter Sundnes.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 09:01   #12
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Gode endokrinologer i Norge?

Jeg har fått anbefalt en god lege:
Dag Schiøtt http://www.helhetsmedisin.no/ftFull.php?sub=54&id_z=45=

Kanskje prøve der?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 09:03   #13
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Gode endokrinologer i Norge?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg har fått anbefalt en god lege:
Dag Schiøtt http://www.helhetsmedisin.no/ftFull.php?sub=54&id_z=45=

Kanskje prøve der?

Forvent lang ventetid for å komme inn.

Og vedkommende er dog ikke endo, men har indremedisin/hormoner/kroniske sykdommer i dette området som hovedinteresse.... Etter mitt skjønn veldig flink, påholden med (unødvendige) resepter, oppdatert på bivirkninger og alternative påvirkningsmåter via kost og helsekost.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarboprodukter i Norge Hillelille Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 07-09-09 19:45
Norge på brødtoppen. Dorothy Generell ernæringsdebatt 6 11-07-06 08:01
Er det lov i Norge? guro Generell diskusjon 7 01-04-06 01:02
Alt for Norge Skorpia Livets lyse side 1 25-04-05 23:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no