Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er atkins-barene lov på LCHF?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-12, 22:03   #1
Tessa84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 10
Tessa84 er på en erverdig vei

Er atkins-barene lov på LCHF?

Syns den ene sjokoladen er så god. Også er det lavt "net carbs", men skal vi bare telle de eller ta med alle karbene i beregning?

Tessa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Laidback LCHF-isch Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 22:54   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Er atkins barene lov på LCHF?

du kan ta med halvparten av maltitolen siden det er det og ikke 0 som opptaes.
det er lov med maltitol men ikke et godt valg blandt mer lavkarbosøtede ting, som cavalier med stevia, tagatosesjokoladen med tagatesse, og egensmeltet sukkerfri gjirardelli fra iherb.com med sukrinmelis.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 01:59   #3
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Er atkins barene lov på LCHF?

"Net carbs" konseptet til Atkins er bare juks og fanteri (og de har faktisk patent på dette utrykket, og tjener penger på at andre produsenter betaler Atkins for å få bruke det!).. Noen er heldige og tar opp lite maltitol i kroppen, men de fleste har et opptak på rundt 50%. Maltitol har faktisk en GI på 40-50, ikke så langt unna GI'en til sukker.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 20:31   #4
Netti1985
Juniormedlem
 
Netti1985 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 19
Netti1985 er på en erverdig vei

Sv: Er atkins barene lov på LCHF?

tror det er bedre å lage noe selv.... sjokolade eller noe.... jeg tålte atkins barene før, men merket sist nå at jeg blir oppblåst osv... jeg brukte di vist jeg hadde lyst på snop eller hadde mensen uka mi eller når andre spiste fy fy ting,... Men noen som spiser atkins går det greit med, men man må prøve det ut selv og se hvordan kroppen din reagarer... kroppene reagerer forskjelige

__________________
Netti1985 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 20:54   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Er atkins barene lov på LCHF?

http://www.kostdoktorn.se/atkins-gir...h-sagokakorna/

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 14:16   #6
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Re: Er atkins barene lov på LCHF?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

"Net carbs" konseptet til Atkins er bare juks og fanteri (og de har faktisk patent på dette utrykket, og tjener penger på at andre produsenter betaler Atkins for å få bruke det!).. Noen er heldige og tar opp lite maltitol i kroppen, men de fleste har et opptak på rundt 50%. Maltitol har faktisk en GI på 40-50, ikke så langt unna GI'en til sukker.

Skuffet Jeg har faktisk trodd på "net carbs".

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 00:38   #7
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Er atkins-barene lov på LCHF?

For å finne ut sånn ca. hvor mye karbo som egentlig skal regnes med fra Atkinsbarene trekker du antall "dietary fiber" fra "total carbs", og halverer tallet du sitter igjen med. Opptak av sukkeralkoholer varierer jo fra person til person, men tar utgangspunkt i 50% opptak nå. Cookie Dough baren har f.eks. 29g total carbs og 11g fiber, og da 9 gram effektive karbohydrater, selv om det står "3g net carbs" på innpakninga. Det varierer også mellom de forskjellige typene hvor mye sukkeralkoholer de inneholder, så man trenger ikke nødvendigvis kutte de helt ut. Har ikke sammenlignet så mye, men Caramel Chocolate Peanut Nougat inneholder f.eks. "bare" 3,5g effektive karbohydrater, som jo er en del mindre.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål om disse Atkins-barene snuppelure74 Spørsmål og svar 9 21-06-11 16:58
Atkins-barene? akkeber Spørsmål om matvarer og oppskrifter 45 16-03-11 14:28
Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene? Maylinn26 Lavkarbo generelt 19 16-03-11 09:54
Forvirret ang. atkins-barene ... marit 29 Spørsmål og svar 12 13-11-07 00:30
Atkins-barene winter_pixie Induksjonen 1 24-03-06 00:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no