Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Smerter av kosttilskuddene

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-09, 16:01   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Smerter av kosttilskuddene

Jeg opplever å få intenst vondt i mellomgulvet når jeg tar kosttilskuddene, i området mellom der ribbeina møtes. Det er en mellomting mellom svie, krampe, trykk og intens kvalme, og innimellom er det så ille at jeg begynner å kaldsvette og/eller brekke meg. Jeg tar de med mat, aldri på tom mage, og drikker mye vann. Det kommer alt fra 10min til ca 1t etter inntak. Varer vel i mellom 20 og 30min.
Har tidligere reagert på kost/vitamintilskudd av andre fabrikat på samme måte, men da trodde jeg det var gelatin-filmen på utsiden som var problemet. Disse har jo ikke det. Ble tidligere også utreda for gallestein, da man trodde smertene kunne ha sammenheng med det, men det var ingen antydning til det.
Det er spesielt de tablettene som skal tas morgen og kveld som er problemet, de to andre er ikke like ille.
Er det noen som har erfaring med dette, og hva som kan hjelpe?
Hvis det ikke blir bedre er jeg nødt til å slutte a ta de, evt forsøke med tilsvarende av annen type...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 16:17   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Smerter av kosttilskuddene

Flere som har hatt det problemet. Mange blir bedre av å ta dem sammen med mat, for noen er det en tilvenningssak!

Du kan prøve å søke på problemet eller sende en pm til dr. Torkil!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 16:23   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Smerter av kosttilskuddene

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du kan prøve å søke på problemet eller sende en pm til dr. Torkil!

ja, jeg leste et par-tre av de andre trådene om problemet, men syns ikke jeg fikk noe særlig ut av de... Jeg har jo som sagt lokalisert situasjonen ganske bra, og jeg tar de alltid med mat. Noe annet tror jeg ville tatt livet av meg!
Håpet noen kanskje kunne noe om hvilke virkestoffer i sånne ting man kan reagere på, og om det finnes ting som demper/utjevner disse?
Tidligere merket jeg også at det ble ekstra ille om jeg tok kosttilskudd sammen med mat med mye fiber (knekkebrld e.l), men det er det jo lite av nå.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 17:07   #4
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Smerter av kosttilskuddene

det samme skjedde meg , fikk himla vondt når jeg tok de
så jeg kuttet dem ut...merker ikke noe forskjell,
men jeg har nå aldri i mitt liv tatt noen form for vitaminer okke som

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 10:38   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Smerter av kosttilskuddene

Jeg har nå forsket litt på egenhånd, iog funnet ut at det kun er de tilskuddene som man skal ta to av (morgen og kveld) som gir smertene. De andre er helt ok.
Ser forøvirg at en av ingrediensene i det er Folinsyre, og det tar jeg tilskudd av ellers, så der er jeg dekka. Krom trenger jeg ikke, for har ikke søtsug. Så det blir det andre da evt...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smerter Smultsmurfen Spørsmål og svar 4 06-01-09 10:13
Spm til legen, om diffuse smerter Clarissa Ketolysekuren 17 12-03-08 23:07
Dr. Torkil! Lurer på ketolyse-kosttilskuddene Minima Ketolysekuren 9 25-02-08 22:50
Kosttilskuddene ... janine75 Ketolysekuren 16 06-12-07 21:29
Smerter i mellomgulvet dittdattdott Ketolysekuren 5 12-09-06 00:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no