Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Er vi mange med ME her inne?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-12-06, 09:31   #1
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Er vi mange med ME her inne?

Bare lurer på hvor mange vi er her inne som har ME??

For de som har holdt på med lav-karbo en stund, hvordan merker dere forskjellen med og uten lav-karbo i forholdt til ME?

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 10:01   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange med ME her inne?

Jeg vet jo at jeg helt klart ikke tåler hvetemel og sukker. Og da er en jo langt på vei til lavkarbo.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 10:55   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Er vi mange med ME her inne?

Jeg vil ikke si at jeg har ME lenger, for jeg vil helst unngå å identifisere meg med noen form for sykdom...

...men lavkarbo er et steg i riktig retning, og et ledd i det å bli bedre. Allikvel kan jeg ikke si at jeg har merket noen annen forskjell enn at jeg får bedre blodsukkerkontroll. Sånn umiddelbart i alle fall.

Kosttilskudd er viktig derimot. Omega 3, Q10, magnesium, b12 og c-vitamin, bør alle med ME ta.

Den endelige løsningen på å bli kvitt ME ligger nok allikevel ikke i kosthold, men i en fullstendig omstilling av livsstil, både fysisk og psykisk. Det kan ta lang tid å finne ut hva som bidrar til å holde sykdommen ved like.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 10:59   #4
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange med ME her inne?

Jeg har ME.
Har ikke holdt på lenge nok til å uttale meg så mye om forskjeller enda tror jeg.. Ble riktignok ganske umiddelbart bedre når jeg først kom i ketose, men nå er jeg inne i en skikkelig dårlig periode igjen. Så får jeg bare se hvordan det går videre...

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 11:33   #5
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange med ME her inne?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Den endelige løsningen på å bli kvitt ME ligger nok allikevel ikke i kosthold, men i en fullstendig omstilling av livsstil, både fysisk og psykisk. Det kan ta lang tid å finne ut hva som bidrar til å holde sykdommen ved like.

Veldig enig i dette! Bortsett fra at jeg ville kalle det en skade som det tar lang tid å reparere.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 12:14   #6
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Er vi mange med ME her inne?

Uansett. Det er vanskelig å avgjøre hvilken rolle kostholdet spiller i det å bli frisk. Noen vil nok merke umiddelbare forbedringer, mens for resten vil det være gunstig på sikt. Kostholdet alene kan ikke gjøre deg frisk, men at det hjelper på ett eller annet vis er helt garantert. Det gjelder jo alle.

Kanskje litt off topic, men jeg mener det er viktig å komme i gang tidlig med riktig kosthold, kosttilskudd og rensing av kroppen. Deretter må man kombinere dette med en eller annen form for "spirituell veiledning", det være seg samtaleterapi, meditasjon, pusteøvelser eller lignende. Etter hvert vil sykdommen kunne føre til skader på organer, hjertekomplikasjoner, alvorlige mangelsykdommer, mage- og tarmsykdommer osv. Derfor er det viktig med umiddelbare tiltak. De som ikke tar ansvar for seg selv blir ofte værende syke veldig lenge. (Og det er jo litt uheldig, siden de som har ME oftest ikke har så voldsomt mye overskudd.)

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 19:01   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange med ME her inne?

Jeg har sannsynligvis ME, ikke diagnostisert av spesialist ennå. Vært syk i 17 år.

Da jeg begynte på lavkarbo syntes jeg det hjalp veldig mye etter en stund, men det tok litt tid, kanskje et par måneder før det hjalp. Før lavkarbo gikk jeg rundt i evig tåke og var ofte ikke i stand til å stå opp av senga en gang.

Når jeg har skeiet ut over en periode har jeg merket at jeg får det mye dårligere, men det tar lang tid før det slår ut... Da har jeg det helt forferdelig i noen måneder igjen, humøret er på bånn også ...

Jeg har funnet ut at jeg ikke tåler ketose særlig godt, og at jeg kanskje helst bør ligge på litt flere karber. Nå har jeg kuttet ut melkeprodukter, og skal la være å spise salat, smoothie og andre kalde og rå ting på råd fra akupunktøren. Da må jeg finne litt andre alternativer, og det blir litt havregrøt, brun ris og sånt for ikke å bli helt matlei.

Ellers synes jeg det er bra du trekker frem de tingene, themonk

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:15   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange med ME her inne?

Jeg merker kostholdet veldig godt. Jeg blir veldig sliten når jeg spiser feil. Jeg får en voldsom hjertebank, og kjenner at det raser i meg, og blir utrolig sliten. Så for meg er det best å holde blodsukkeret i sjakk for å ha en mindre tings som tapper meg for energi.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 11:50   #9
Tulla :)
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 8
Tulla :) er på en erverdig vei

Sv: Er vi mange med ME her inne?

Dere som har ME her inne (har mistanker om at det er det jeg sliter med), hvordan virker lavkarbokosten på kiloene uten trim? Veldig sjelden at kroppen min har overskudd til noe som helst av trim.. Og jeg vet fra tidligere kurer (Grete Roene bl.a) at kroppen min må ha veldig mye trim for at kiloene skal gå av... Går man ned likevel med lavkarbo?

Tulla :) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LHCF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no