Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Til alle som går på South Beach!

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-08, 14:19   #1
Snillgutt30
Juniormedlem
 
Snillgutt30 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 45
Innlegg: 11
Snillgutt30 er på en erverdig vei

Til alle som går på South Beach!

Hei alle sammen.

Ser at det er lite aktivitet under kategorien for kostholdsfilosofien South Beach. Prøver derfor å få i gang litt mer aktivitet her. Håper du kan bidra til dette. I første omgang ved å skrive i denne tråden.
Hvis du går, har gått eller planlegger å gå på South Beach, håper jeg du kan skrive inn noen ord her.
I første omgang er det fint om du kan skrive inn følgende:

Kostholdsfilosofi: South Beach
Påbegynte: 21/1-08
Fullførte:
Gikk ned kg: 0 så langt
Erfaringer: Har mistet mye av matsuget/sukker suget etter bare 2 dager.
Tips og råd: Viktig å planlegge maten en dag i forveien. For ellers blir det mye salat som man kan gå lei.

Håper du kan ta deg tid til å skrive noen ord.

__________________
Snillgutt.



Snillgutt30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/Generellt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 09:33   #2
Bigmamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 56
Innlegg: 25
Bigmamma er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Til alle som går på South Beach!

Kostholdsfilosofi: South Beach
Påbegynte: Starter 28 januar 2008
- skal ned ca 20 kg
Fullførte:
Gikk ned kg:
Erfaringer: Har kun erfaring fra Nutrilett i 1994 - gikk ned 26 kg på 1 år - så dette blir spennende
Tips og råd: Tar mer enn gjerne i mot tips og råd - vil bruke forumet aktivt.

Bigmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 14:52   #3
Bigmamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 56
Innlegg: 25
Bigmamma er på en erverdig vei
Red face

Sv: Til alle som går på South Beach!

Nei her er det stille gitt.
Er det virkelig så få som bruker SB

Hadde virkelig håpet på å kunne utveksle erfaringer med personer som har gått på SB en periode - og som har erfaringer både negative og positive.
Det er det som inspirerer i hverdagen.
Vel jeg får bare holde ut og håpe flere kommer til

Bigmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 15:27   #4
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Til alle som går på South Beach!

Jeg er her jeg også, men merker at det blir mer og mer egenkomponert for hver dag. Men visse prinsipper holder jeg på, som ekle tomatjuicen før frokost. (aner ikke hvorfor, siden jeg synes den er vond )


Påbegynte: begynte (på'n igjen) 6. januar. Vil ned 6-8 kg
Fullførte:
Gikk ned kg:
Erfaringer:
Gjorde dette våren 2006 også, og gikk da ned 6 kg , og holdt meg der til jeg ble gravid og så utrolig fysen på brød. Nå går jeg ikke like kjapt ned, kanskje fordi jeg tenker for mye selv.
Tips og råd:
LapTopLunchboks! Utrolig morsomt å lage lunsj til den!

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 21:42   #5
Mari82
Nytt Medlem
 
Mari82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Innlegg: 3
Mari82 er på en erverdig vei
Cool

Sv: Til alle som går på South Beach!

Skal starte på den den 10 februar, bare vente til etter en del feiringer...

__________________





Mari82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/eget syn Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 16:17   #6
Heydi
Seniormedlem
 
Heydi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Midt i Østfold
Alder: 43
Innlegg: 1.350
Heydi er et fyrlysHeydi er et fyrlysHeydi er et fyrlysHeydi er et fyrlysHeydi er et fyrlysHeydi er et fyrlys

Sv: Til alle som går på South Beach!

Lurer litt på denne selv, har bestilt en bok om SB dietten. Må lese litt når boken kommer, så artig hvis det blir flere aktive.

Heydi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 13:03   #7
Mari82
Nytt Medlem
 
Mari82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Innlegg: 3
Mari82 er på en erverdig vei

Sv: Til alle som går på South Beach!

Da har jeg fått boken, og er klar til å starte etter helgen. Tenkte jeg skulle kjøpe inn varer til de første dagene på lørdag Ble litt skuffet når jeg så jeg måtte kutte ut min kjære kaffe med kofeinfri kaffe Men det skal vel gå, håper jeg. Også lurte jeg på en ting, kan man kutte ut desserene? Er ikke så stor på dessert, har det noe å si?

Gleder meg til å begynne nå, spent på resultatene

__________________





Mari82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/eget syn Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 18:17   #8
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Til alle som går på South Beach!

For å si det slik, jeg drikker kaffe tre ganger om dagen og spiser dessert innimellom. Det har funket likevel.

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 11:00   #9
Mari82
Nytt Medlem
 
Mari82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Innlegg: 3
Mari82 er på en erverdig vei

Sv: Til alle som går på South Beach!

Første dag på SB Startet med en koffeinfri kaffe og det var ikke så galt, skal straks spise frokost. Egg og bacon hehe Høres ikke så galt ut

__________________





Mari82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/eget syn Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 16:45   #10
Snillgutt30
Juniormedlem
 
Snillgutt30 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 45
Innlegg: 11
Snillgutt30 er på en erverdig vei

Sv: Til alle som går på South Beach!

Hei alle sammen.
Hyggelig å se at det har blitt en del aktivitet på denne siden.
Jeg for min del er nå i 2. uke av fase 2, men desverre har jeg ikke klart å være så flink under den andre fasen.
Men har skjerpet meg fra idag av.
Og til Maria82: Hvis du ikke liker desser og vil kutte det ut, så er det helt greit. slik jeg har forstått så er meningen med Desser at folk ikke skal bli fristet til å spise usunne desserer, at de har lagt ved oppskrifter til sunne desserer.
Håper å se mer aktivitet her.
Snakkes folkens!

__________________
Snillgutt.



Snillgutt30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/Generellt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 20:48   #11
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Til alle som går på South Beach!

Opprinnelig lagt inn av Snillgutt30, her.

Jeg for min del er nå i 2. uke av fase 2, men desverre har jeg ikke klart å være så flink under den andre fasen.

Kjenner meg så sinnsykt igjen! Har så lett for å skli ut så snart man får mer frihet. Det står det vel om i boka også? I dag skle jeg ut med litt restemarsipankake på jobb. Men jeg går på igjen i morgen, med intensjon om å spise kun det jeg skal.

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 12:07   #12
Snillgutt30
Juniormedlem
 
Snillgutt30 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 45
Innlegg: 11
Snillgutt30 er på en erverdig vei

Sv: Til alle som går på South Beach!

Fint å høre at det er flere enn meg som har den samme erfaringen med å ikke klare å følge dietten.
Jeg for min del prøver så goft jeg kan, men det er ikke lett.
Har nå bestemt meg for å doble lengden for fase 2. dvs til 4 uker.
Noen som har erfaringer med det?

__________________
Snillgutt.



Snillgutt30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/Generellt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 22:12   #13
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Til alle som går på South Beach!

Jeg ble i fase 1 i nesten 4 uker og fase 1 1/2 i to uker. Nå er jeg vel i 1 3/4... Jeg dirver med opptrapping (når jeg da ikke hører marsipankaker rope navnet mitt ) Er det ikke meningen man skal holde seg i fase 2 til man er nær idealvekten da?

Har nå roa ned på nøttespisinga, som ga meg en OPPGANG på 1,5 kg forrige uke. Nå er det vekk, pluss 700 gram til.

Har kjøpt kokeboka SB Cookbook - quick and easy et eller annet. Masse godt, og alt går fort å lage (max 30 min i følge forsiden), bare jeg lærer meg amerikanske mål. Gleder meg til å prøve den ut i praksis.

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 19:54   #14
Budeia
Medlem
 
Budeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 171
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Til alle som går på South Beach!

Hei folkens! Ny her, og rota meg inn hit etter at jeg leste om Soth beach dietten.
Har bestilt boka, og har planer om å gi det et forsøk.
Hadde vært fint å dele erfaringer. Starter når boka kommer og jeg får lest meg opp litt.
Jeg er en typsik hvitt brød og sukkerslave, så jeg håper at jeg skal klare det her!

Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 20:01   #15
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Til alle som går på South Beach!

Opprinnelig lagt inn av Budeia, her.

Jeg er en typsik hvitt brød og sukkerslave, så jeg håper at jeg skal klare det her!

Lykke til! De første par dagene var litt tunge for meg, men det går over! Gled deg til den gode maten!

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 20:01   #16
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Til alle som går på South Beach!

Opprinnelig lagt inn av Budeia, her.

Jeg er en typsik hvitt brød og sukkerslave, så jeg håper at jeg skal klare det her!

Lykke til! De første par dagene var litt tunge for meg, også sukkerslave, men det går over! Gled deg til den gode maten!

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 12:35   #17
Pastajunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 37
Innlegg: 14
Pastajunkie er på en erverdig vei

Sv: Til alle som går på South Beach!

jøss her har det vært stille lenge!!
Roper; HAAAALLLOOO ER DET IGJEN NOEN HER?? =)

Jeg går nå på SB dietten. Er på dag 4 i fase 1! Ble litt skremt av du som gikk opp av nøtte spisinga?! Er du her? hvor mye spiste du og hvor ofte? Er liksom det jeg gleder meg til i løpet av dagen- de 20 peanøttene med skall som jeg kan kose meg med på kvelden og være stolt over at jeg klarte enda en dag!

Har ikke fått ordnet nye batterier i vekta enda så vet ikke om jeg har gått ned noe. Målet er å gå ned 8kg før midten av juni. Veier nå 68kg så målet er 60kg. Er 171 høy. =)

La på meg 30 kg da jeg gikk gravid.. Har gått ned mye av det uten noen spesiell diett, men nå merker jeg at det står helt stille og til og med går en kg opp innimellom. Skrekk og gru!

så denne dietten SKAL OG MÅ gjennomføres før sommeren! Flere her inne på SBdietten nå`? så kan vi gjøre denne tråden aktiv og støtte hverandre! Snillgutt er du her? hvordan går det med deG?

Pastajunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 21:00   #18
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Til alle som går på South Beach!

Roper; HAAAALLLOOO ER DET IGJEN NOEN HER?? =)

Jeg er her! Men siden det skjer lite her, er jeg rundtomkring andre steder her inne også

Jeg går nå på SB dietten. Er på dag 4 i fase 1! Ble litt skremt av du som gikk opp av nøtte spisinga?! Er du her? hvor mye spiste du og hvor ofte? Er liksom det jeg gleder meg til i løpet av dagen- de 20 peanøttene med skall som jeg kan kose meg med på kvelden og være stolt over at jeg klarte enda en dag!

Jeg tok litt av på den nøttespisinga, det ble liksom flere store never med nøtter hver dag... Det ble i overkant, kan du si.

så denne dietten SKAL OG MÅ gjennomføres før sommeren! Flere her inne på SBdietten nå`? så kan vi gjøre denne tråden aktiv og støtte hverandre! Snillgutt er du her? hvordan går det med deG?

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 17:04   #19
Pastajunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 37
Innlegg: 14
Pastajunkie er på en erverdig vei

Sv: Til alle som går på South Beach!

hei igjen
Så koselig å høre fra noen! Jeg tar 10-20 peanøtter med skall på kvelden, men tok ikke i går siden vi var borte på besøkhos ei eldre dame og jeg syns jeg måtte ta èn kakebit. Ble heller ingen leett is på meg i går da. Men idag veide jeg meg- har gått ned 1,6kg på 4 dager! =) STOLT hvor ellers her inne henger du da? er det noe mer liv andre steder her inne?

Pastajunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 20:02   #20
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Til alle som går på South Beach!

Det blir litt på de generelle temaene og litt på Fedon, men ketolyse og skaldeman blir litt for langt unna det jeg tror på... Egen journal har jeg ikke fått ut fingeren på ennå. *treig*

1,6 på 4 dager! Kjempebra! Hold ut det er ikke mange dagene til du kan spise *litt* "melmat" igjen! Det blir mindre og mindre viktig med "melmat" jo lenger ut i kickstartperioden du kommer.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 13:55   #21
uhan
Juniormedlem
 
uhan sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Hordaland
Alder: 65
Innlegg: 29
uhan er ny på veien

Sv: Til alle som går på South Beach!

Heisann alle sammen. Jeg er nå ferdig med fase 1 - de første 2 ukene. Jeg har holdt meg ganske strikt til dagsplanen - med en del ombytting på dagene - samt begynt å gå tur. Ca 45 min 2.hver dag. Jeg har til nå tatt av 6 kg.
Det fine med denne kuren er at kroppen blir vendt av med å produsere for mye insulin - noe som var årsaken til at jeg ikke sluttet å legge på meg, eller at ingen vanlig slankekur virket. (legens kommentar)
Har ikke noe søtsug, men alltid litt skrekk i forkant av måltidene - om jeg kommer til å bli mett :-) men dette har gått over all forventning.
skriver mer senere når jeg er kommet skikkelig i gang med fase 2.
Ps.. jeg har ikke spist noe mellom måltidene eller drukket noe annet enn vann og koffeinfri kaffe - noe jeg ikke skjønner helt vitsen med ;-/

__________________






Sist redigert av uhan : 06-05-08 kl 09:02.
uhan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 14:18   #22
Subiaco
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 3
Subiaco er på en erverdig vei

Sv: Til alle som går på South Beach!

Hvorfor må man drikke koffeinfri kaffe? Jeg har nettopp begynt i fase1, dette blir spennende

Subiaco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 13:49   #23
Snillgutt30
Juniormedlem
 
Snillgutt30 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 45
Innlegg: 11
Snillgutt30 er på en erverdig vei

Sv: Til alle som går på South Beach!

Hei alle sammen.
Har ikke vært her inne på en stund nå, men ser at det har vært litt aktivitet siden sist. Det er alltid hyggelig, spesielt hyggelig er det med nye medlemmer som skriver her inne.
Jeg for egen del har klart å holde de få kiloene jeg gikk ned, men desverre ikke vært så flink til å følge opp etter at jeg var ferdig med fase 1 og 2.
Men må nok skjerpe meg nå. Tror jeg kommer til å gå tilbake til fase 2 i 2 uker, for å se hvordan det fungerer.
Takk til Pastajunkie, for inlegget og for at hun spurte etter meg. ;-)
Snakkes.

__________________
Snillgutt.



Snillgutt30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/Generellt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:24   #24
uhan
Juniormedlem
 
uhan sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Hordaland
Alder: 65
Innlegg: 29
uhan er ny på veien

Sv: Til alle som går på South Beach!

Heisann..:-) Startet 21.04.08 og har til nå gått i fase 2. Raste ned 6kg de første 14 dagene. Har videre gått ned 7kg. Det har vel ikke gått så fort men jevnt og trutt. Jeg intervall trener ( gå/jogg) tre ganger i uken. Prøver å spise variert, men det blir nok mye salat, ja. Skal prøve å skrive noen ord litt oftere. :-)

__________________





uhan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 09:58   #25
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Til alle som går på South Beach!

ja, da skal jeg gjøre min plikt å få noe på gang her inne....men nå er jo tråden gammel da,så kanskje det er noen som har falt fra eller kommet til?

anyway:

Kostholdsfilosofi: South Beach
Påbegynte: 06.09.08

Fullførte:
Gikk ned kg: igår sto vekta på 67.8
Erfaringer:
Tips og råd: jeg kommer i de første 2 ukene å kjøre rent, rent og atter rent. Ikke mye hybelkaniner her å finne

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no