Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Energi

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-01-05, 14:35   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Energi

Har tidligere skrevet om rydding og energi:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=energi

Når for eksempel bruker energi på å rydde, får man mer energi! Man kan altså til en viss grad skape mer energi for seg selv.

Mofedilla skrev derimot om at energi er noe man ikke kan gi mer av enn man får tilbake. Altså hvis man gir og gir av seg selv, blir man til slutt tom og fysisk og psykisk syk dersom man aldri får noe tilbake.

Er ikke disse to påstandene motsetninger, men heller eksempler på at man har som et friskt menneske en viss mengde energi som man kan velge å bruke på eksempelvis rydding eller andre mennesker som gir tilbake og da får man energi igjen. Bruker man denne energien på negative mennesker som ikke gir av seg selv tilbake eller på negative tanker og/eller aktiviteter (energityver), får man ikke påfyll av ny energi og blir dermed tommere for energi. Bruker man sin energi på positive tanker, aktiviteter og mennesker (energikilder), får man mer energi.

Alle friske mennesker har altså like mengder med energi i utgangspunktet og de som virker som energibunter, har kun brukt sin energi positivt og dermed fått mer tilbake i form av påfyll til sin energi. Er alt bare et valg vi tar da?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 01-01-05, 15:59   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Men det kan vel være forskjell på fysisk og psykisk energi ? Noen ganger er har jeg iallefall stor psykisk styrke og overskudd til å støtte andre, selv om kroppen er fryktelig sliten. Andre ganger har jeg ikke psykisk overskudd, men kan godt trene, rydde, gjøre rent eller gå lang tur uten problem... (da blir den fysiske energien på en måte terapi ..) Jeg forsto Mofe's innlegg slik at hun mente psykisk energi ?



__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-01-05, 16:33   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jeg forsto Mofe's innlegg slik at hun mente psykisk energi ? [img]images/gulesmilier/snill.gif[/img]



__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nøtter! mofe Generell ernæringsdebatt 20 27-05-16 07:41
2 viktige spørsmål HP Fysisk og mental helse 6 14-03-05 10:08
Mer energi, gladere, ryddigere hjerne ! Marianne Fysisk og mental helse 6 20-12-04 02:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no