Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

For mye Kalsium

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-04, 16:03   #1
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

For mye Kalsium

På siste blodprøve så har jeg for mye kalsium i blodet.

Hva kan være årsaken?

Jeg tar ingen tilskudd av kalsium.

Kalium var helt fin.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 15-03-04, 16:11   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

På siste blodprøve så har jeg for mye kalsium i blodet.
Hva kan være årsaken?

Jeg bare gjetter nå: Kalsium er avhengig av magnesium for å kunne tas opp i benvev og metaboliseres. Kanskje du har for lite magnesium slik at kalsium hoper seg opp? Det skader uansett ikke å ta tilskudd av magnesium, så du kunne jo prøve en periode, for å se om kalsium bedret seg.

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 15-03-04, 16:21   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Begynte med krom og magnesium rett før jeg tok blodprøven, skal snart inn til ny sjekk. Håper det er rettet opp til da.

Magnesium lå rett over minstemål for normalen , Så du har sikkert Rett MHM.

Takk for kjapt svar.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 22-04-04, 10:02   #4
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av MHM

Jeg bare gjetter nå: Kalsium er avhengig av magnesium for å kunne tas opp i benvev og metaboliseres. Kanskje du har for lite magnesium slik at kalsium hoper seg opp? Det skader uansett ikke å ta tilskudd av magnesium, så du kunne jo prøve en periode, for å se om kalsium bedret seg.

Jeg blir bare mer og mer overbevist om at vi nordmenn får i oss for lite magnesium. Mg er jo bra for psyken og for stabilt blodsukker og for lite Mg kan føre til kramper i bena, men at for lite magnesium fører til benskjørhet var nytt for meg. Da trenger vi altså D-vit. Mg og Ca for å unngå osteoporose.
Jeg drikker ikke melk men spiser mye ost og rømme, blomkål og brokkoli så da får jeg sikkert i meg nok kalsium, tror jeg...

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 22-04-04, 14:17   #5
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Da trenger vi altså D-vit. Mg og Ca for å unngå osteoporose.

Ja, vi trenger mer enn bare kalsium for å unngå benskjørhet/osteoporose.
Viktig for å forebygge benskjørhet:
* Kalsium
* Magnesium
* Vitamin D
* Fosfor
* Folsyre
* Vitamin K2 (som dannes av de "snille" tarmbakteriene)
* Fysisk aktivitet
* Å ikke være undervektig
I tillegg så er det en hypotese som sier at for stort inntak av vitamin A kan være negativt for bensubstansen. Så rådet om "Drikk melk for å få sterk benbygning" er EN SMULE forenklet kan man si.....

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 22-04-04, 14:37   #6
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Question

Hvordan er det fosfor og folsyre kommer inn inn i bilde?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 22-04-04, 17:51   #7
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Jeg gikk til en annen naturterapeut en gang som hadde tatt hovedoppgave på magnesium. Hun kunne faktisk ikke fullrose den nok for sin innvirkning på ledd og bensmerter, fibromyalgismerter mm.
Synes det var veldig interessant så jeg har tilføyd magnesium til daglige dose vitaminer.

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no