Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Juniskravletråd for 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-10, 23:19   #51
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Pusemor, her.

Du får i deg ca 5o per dag,men jeg har gått ned etter jeg begynte med det...

Man går ned på Nutrilett (som regel..) men mest muskler. Dessuten går man opp det meste igjen når man begynner å spise mat. Og det må man jo før eller senere... Forøvrig anbefaler IKKE nutrilett her på forumet

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 00:27   #52
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråd for 30+

Nutrilett (og andre lignende kurer) på lavkarbo er nesten det samme som å banne i kirka

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 09:22   #53
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråd for 30+

Koselig å komme inn her å lese igjen. Mye hyggelig som skjer.Graviditet og bryllup.

Jeg har holdt meg litt borte siden jeg fikk gallestein. Ble litt satt ut fordi jeg ikke kan spise noe særlig fett og forumet er jo opp og ned med fettråd og formaninger om å spise mere fett. Kotteletta mi som jeg var så glad i har jeg bare måttet kutte ut. Men jeg tror jeg har funnet andre løsninger for å klare å leve lavkarbo og uten så mye fett. Det er vel slik at hver og en må finne sin vei å gå som fungerer for sin kropp tenker jeg.

Jeg er igang igjen ivertfall og har gått ned noen gramsiden sist jeg veide meg så det er jo positivt.


Sist redigert av Minni1 : 10-06-10 kl 14:50.
Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 12:07   #54
Uma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 9
Uma er på en erverdig vei

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Gratulerer med positiv test, frifuggel :blomst: og med kommende giftemål, Uma :blomst: Det var rask avtale. Bare 1,5 mnd å planlegge alt på. Lykke til!

Vi skal gjøre det lite, bare oss to, hos sorenskriver. Så skal vi en tur til fotograf, og så skal vi avslutte med en kjempe fest på countryfestivalen i seljord, med vassendgutane konsert. Sikkert mange som synes dette er harry, og det er det kanskje. Men vi forlovet oss der i fjor, vi er harry og gjennomførte=) hehe.. så gleder meg masse. Bli helt helt topp og helt helt oss. Måtte bare dele dette, siden det er hemmelig ellers=)

__________________


Uma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 12:28   #55
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Uma, her.

Vi skal gjøre det lite, bare oss to, hos sorenskriver. Så skal vi en tur til fotograf, og så skal vi avslutte med en kjempe fest på countryfestivalen i seljord, med vassendgutane konsert. Sikkert mange som synes dette er harry, og det er det kanskje. Men vi forlovet oss der i fjor, vi er harry og gjennomførte=) hehe.. så gleder meg masse. Bli helt helt topp og helt helt oss. Måtte bare dele dette, siden det er hemmelig ellers=)

Haha!! Vetu, det tror jeg blir (pardon my french) driiitbra! Nå har jeg lite til overs for countryfestivaler, men det høres skikkelig bra ut om dere forlova dere der Det blir noe dere kommer til å huske resten av livet, og en skal gjøre som en sjøl ønsker. Håper dere får en fantastisk fest og et fint lite bryllup!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 12:51   #56
Uma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 9
Uma er på en erverdig vei

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Haha!! Vetu, det tror jeg blir (pardon my french) driiitbra! Nå har jeg lite til overs for countryfestivaler, men det høres skikkelig bra ut om dere forlova dere der Det blir noe dere kommer til å huske resten av livet, og en skal gjøre som en sjøl ønsker. Håper dere får en fantastisk fest og et fint lite bryllup!

ja det blir det tror jeg=)=) blir værtfall garantert mange festglade og skikkelig fest etterpå=)

__________________


Uma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 13:30   #57
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråd for 30+

Oj oj, gratulerer til dei nygravide og Uma som skal gifte seg
Det er så deilig med litt lykke i verden, sjøl om det ikkje er i mitt hus...

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 23:07   #58
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Koselig å komme inn her å lese igjen. Mye hyggelig som skjer.Graviditet og bryllup.

Jeg har holdt meg litt borte siden jeg fikk gallestein. Ble litt satt ut fordi jeg ikke kan spise noe særlig fett og forumet er jo opp og ned med fettråd og formaninger om å spise mere fett. Kotteletta mi som jeg var så glad i har jeg bare måttet kutte ut. Men jeg tror jeg har funnet andre løsninger for å klare å leve lavkarbo og uten så mye fett. Det er vel slik at hver og en må finne sin vei å gå som fungerer for sin kropp tenker jeg.

Jeg er igang igjen ivertfall og har gått ned noen gramsiden sist jeg veide meg så det er jo positivt.

Gallestein er ikke noen spøk nei, det har jeg hatt et par ganger...
For meg endte det opp med en 2x1cm stein som satte seg fast, og jeg fikk gulsot - har aldri hatt så mye farge på kroppen jeg
Men jeg måtte på sykehus og få fisket ut steinen, og jeg forlangte at galleblæra ble fjernet for å minimere risikoen for nye steiner.
Ble operert for nå 4 år siden, og så langt ingen problemer - heller ikke med fett i mer enn "normale" mengder
Lavkarbo har jo mange nivåer på fettmengde, så jeg er sikker på at du finner den optimale kombinasjonen for deg etter litt testing.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 13:33   #59
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Juniskravletråd for 30+

Angående frysing av spekemat, etc. Anbefales ikke å stole på den metoden, frysing tar toxoplasmose (parasitter), men ikke Listeriabakteriene. Så, ikke no' spekemat før etter jul

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..

Sist redigert av frifuggel : 12-06-10 kl 19:45.
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 18:32   #60
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Juniskravletråd for 30+

Heiaa
Gratulere med stor bukse, graviditeter, giftemål og kisskonserter Eg har no kjørt bil i tre daga og kommet meg heim til familyen. Her får eg servert lavkarbomat til middag kvar dag. LUKSUS! På tirsdag skal eg til Italia! Vi skal i bryllup til søskenbarnet mitt. Eg gleda meg masse! Lure på å lære meg et nytt språk. Har fått så masse energi av lavkarbolivet mitt. Har oversudd til så masse meir! Det e sommer. Og livet er hærlig! Ville egentlig bare ønske dokke en strålande dag

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 22:06   #61
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Angående frysing av spekemat, etc. Anbefales ikke å stole på den metoden, frysing tar toxoplasmose (parasitter), men ikke Listeriabakteriene. Så, ikke no' spekemat før etter jul

Takk for oppklaring!! Da blir det ikke noe spekemat før neste år nei...

Potetgull derimot... Har dilla på potetgull, kaviar og melk liksom... I alle dager altså!!

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:29   #62
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Elizabethcita, her.

Takk for oppklaring!! Da blir det ikke noe spekemat før neste år nei...

Potetgull derimot... Har dilla på potetgull, kaviar og melk liksom... I alle dager altså!!

ååh... potetgull.... *savn* spis litt for meg også, vil du?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:53   #63
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

ååh... potetgull.... *savn* spis litt for meg også, vil du?

Det skal jeg gjøre... Håper forøvrig jeg snart får dilla på noe som er litt sunnere liksom...

I morra skal vi på grillparty i menigheten min, og jeg skal friiiiiiste alle sammen med mine deilige lavkarbo-alternativer... Bakt minimais, avokadosalat, fylt kyllingfilet i folie, tzatziki... Mmmmmm!!

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 07:46   #64
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Juniskravletråd for 30+

Potetgull frister ikke, men skikkelig krydrede pølser er digg.. Blir nok å gå endel kroner på Jacobspølser fremover. Nammers.. Med hjemmelaget "potetsalat" av blomkål, rømme, majones, krydder og vårløk. Herregud, må visst ha det til frokost!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 11:32   #65
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Juniskravletråd for 30+

Søndag - deilige søndag......
Sitter her og sløver i sofaen, lurer litt på om jeg skal aktivisere meg selv ute eller inne i dag - for endelig ser det ut som om jeg har fått tilbake noe av energien som forsvant i mai
Har faktisk litt lyst til å utfolde meg på kjøkkenet, for nå når jeg igjen spiser "normal" mat så er det mye som står på ønskelisten
Kan jo forberede en del måltider for uka som kommer, kanskje teste ut den kaken som jeg har tenkt å ta med på jobb på onsdag (har en kjær kollega som bytter jobb og som går på lavkarbo)
Dessuten har jeg jo funnet og lest så mange herlige oppskrifter på forumet at det faktisk klør litt i fingrene - vil prøve dem!!! Alle sammen - NÅ!!!
Tror det blir inne-dag i dag gitt, og det er jo uansett litt overskyet og kald vind ute - ja faktisk så går jeg ut på kjøkkenet med en gang!

Ha en fin dag alle sammen

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 13:19   #66
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Potetgull frister ikke, men skikkelig krydrede pølser er digg.. Blir nok å gå endel kroner på Jacobspølser fremover. Nammers.. Med hjemmelaget "potetsalat" av blomkål, rømme, majones, krydder og vårløk. Herregud, må visst ha det til frokost!

"potetsalat" er jo ikke den verste retten å ha cravings på da

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 23:08   #67
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Juniskravletråd for 30+

Minner meg på at jeg hadde sug etter appelsiner, fra Cervita - det måtte være de og ikke noe annet merke

Søndagen er passert snart og mandag imorgen. Nå går tiden mot sommerferie med stormskitt. Det er vel flere her som skal ha seg litt ferie? Ungene har en uke igjen av både bhg og skole, så vi må høre med noen snille besteforeldre om de kan steppe inn. Selv drar vi til sørlandet medio juli - gleder meg vanvittig til deilig ferie med masse sol Vi lurer også på om vi skal få til en tur til legoland, men vi får se hvordan vi får det til. Hva med dere andre, hvor skal dere?

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 23:58   #68
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Juniskravletråd for 30+

Europarundt-omkring-tur på oss i år , og turen starter om kun 1 1/2 uke

Her er en av de aktuelle rutene vi har sett på;
Sverige - Danmark - Tyskland - Nederland - Belgia - Frankrike - Storbritania - Frankrike - Italia - Sveits - Østerrike - Tyskland - Danmark - hjem

Men vi har egentlig ikke noen fast plan, det eneste som er fastsatt er at vi skal treffe venner i London den 1. juli
Ellers så blir det litt etter dagsformen og hva vi finner på underveis - så får vi se om Europa er like enkel å kjøre rundt i som USA

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 00:01   #69
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Juniskravletråd for 30+

Blir det campingtur? Mange land dere skal gjennom - hvor lenge skal der være på reise? Det der må da minst være 4 uker? 1,5 uke er ikke lang tid, skjønner godt at du gleder deg

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 00:09   #70
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Juniskravletråd for 30+

Da har jeg lagd masse deilig mat til uka som kommer, så nå er jeg passe sliten i både beina og ryggen - tar på å stå oppreist i maaaange timer.

I kjøleskapet finnes det nå;
Fiskekaker
Tekaker
Pizza

I tillegg har jeg bakt muffins (måtte teste en svensk LCHF-oppskriftsbok jeg har) og en nøttebunn som skal brukes til iskake (må bare finne igjen oppskriften på den isen jeg brukte.....)

Må si meg fornøyd med totalen, og de fiskekakene ble bare helt fantastiske - lunch i morgen tenker jeg

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 00:13   #71
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Blir det campingtur? Mange land dere skal gjennom - hvor lenge skal der være på reise? Det der må da minst være 4 uker? 1,5 uke er ikke lang tid, skjønner godt at du gleder deg

Nei ingen campingtur - er ikke campingmennesker vi
Blir nok en del B&B samt vingårder, og har vi funnet en rimelig hotellkjede som vi skal teste ut.
Skal ikke overnatte i de store byene (det er dyrt i sommersesongen det!!!), men heller bo litt i utkanten og så ta dagsturer inn for å se på diverse atraksjoner.
Turen vil nok ta minst 3 uker (litt etter om vi synes dette er kjekt eller ikke), men som sagt; ingen plan.
Så kankje blir det bare 1 uke, kanskje tar vi 4......

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 00:26   #72
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Juniskravletråd for 30+

All respekt til campingfolk, selv hadde jeg ikke holdt ut lenge i en bitteliten metallboks. B&B har vi vært på i Frankrike, superkoselige steder ut på landet. Gled deg.

Kikket forresten på innholdet i de fiskekakene, lurte nemlig på om de kunne lages på ED diett? Men det så ut til å bli litt for mye av proteinmaten? Kanskje om man deler det opp i en liten porsjon? Eller blir fløte for mye fettinnhold på ED? Jaja :sukk:

Nei, nå må jeg hoppe til køys. Sov 3 timer tidligere idag pga hodepinen, så det ble intet trening idag, men nå har jeg kikket på timeplanen for sats imorgen, skal prøve meg på enten kl 19 eller 20.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 07:32   #73
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juniskravletråd for 30+

Jeg liker camping
Dessverre gjør ikke mannen det, og i år han han fått bestemme ferien. Men det blir kjekt uansett. Skal leie hus på feriesenter i Danmark sammen med en annen familie. Reiser i slutten av juli, så har litt over en måned igjen. Men vi har tjuvstartet med en uke i Spania i mai da, så det er ikke synd på oss.

Er litt misunnelig på europaferien, sånne ferier liker jeg! Men vi vil vente til ungene er litt eldre før vi forsøker noe sånt igjen. Nå er det greit å overnatte litt flere netter på ett sted.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 08:24   #74
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Juniskravletråd for 30+

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Europarundt-omkring-tur på oss i år , og turen starter om kun 1 1/2 uke

Her er en av de aktuelle rutene vi har sett på;
Sverige - Danmark - Tyskland - Nederland - Belgia - Frankrike - Storbritania - Frankrike - Italia - Sveits - Østerrike - Tyskland - Danmark - hjem

Men vi har egentlig ikke noen fast plan, det eneste som er fastsatt er at vi skal treffe venner i London den 1. juli
Ellers så blir det litt etter dagsformen og hva vi finner på underveis - så får vi se om Europa er like enkel å kjøre rundt i som USA

Så synd at vi reiser hjem til Norge i sommer, ellers kunne dere stikki innom Waterloo i Belgia og besøkt oss I og med at hovedferien her nede er i august, så blir det nok enklere å kjøre rundt enn en måned seinere. Det jeg har hørt er at USA er bedre å kjøre i, bl.a fordi skiltinga er mye bedre. Men dere har vel GPS

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 08:31   #75
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråd for 30+

Her blir det nok "same as every year" - nemlig tur til svigermor, barna gleder seg vilt til å sjå igjen farmor på landet!!
Trur i alle fall det blir tur til svigermor, litt rart da, siden gemalen og eg skal separerast
Eg håpar eg kan halde meg til kuren, svigermor viser sin kjærleik ved å stappe i oss masse mat, og det er ikkje nødvendigvis lavkarbo, medan gemalen berre vil ha McDonalds på reisa. What's a girl to do.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no