Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Desember/januarstarter-tråden!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-11, 09:16   #351
Hasselnøtt
Medlem
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bygd i Buskerud
Innlegg: 116
Hasselnøtt er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

jippi.....jeg har falt ut av ketosen ...allerede....

Noen som vet noe om det? takknemlig for hjelp.

God morgen Hope10

Vet ikke så mye om det, men synes det høres utrolig rart ut at det skjer KUN pga osten? Jeg har spist så utrolig mye rart i 6 uker (inkl. MASSE ost, gele, ostekake, grønnsaker OVER jorden osv), og drukket hvitvin/rødvin. Kun 1 gang falt ut av ketosen - og det var siste natt. Regner med at det er pga rødvinen som jeg drakk i går kveld Du burde jo ikke falle ut pga litt ost? Ingenting annet du har gjort/spist som du kommer på?

__________________



MIN JOURNAL...
Hasselnøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse... Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 09:53   #352
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

God morgen Hope10

Vet ikke så mye om det, men synes det høres utrolig rart ut at det skjer KUN pga osten? Jeg har spist så utrolig mye rart i 6 uker (inkl. MASSE ost, gele, ostekake, grønnsaker OVER jorden osv), og drukket hvitvin/rødvin. Kun 1 gang falt ut av ketosen - og det var siste natt. Regner med at det er pga rødvinen som jeg drakk i går kveld Du burde jo ikke falle ut pga litt ost? Ingenting annet du har gjort/spist som du kommer på?

Nei jeg har ikke spist noe annet, ikke for mye elelr for lite i forhod til alle de andre dagene, alt som var anderledes igår var:

-jeg spiste kun 2 måltider pga at jeg hadde 2 lange møter på dagen, men var ikke sulten før på ettermiddagen heller, så satt ikke å kjente at jeg var sulten
-spiste ikke litt, men ENDEL ost mens jeg ventet på at kyllingfiletene skulle bli ferdige stekte
-kom på en ting til, krydret kyllingfiletene, med paprika, sitronpepper, og hvitløkspulver, har før bare brukt salt, har det noe å si?

resten av dagen var som vanlig,til frokost hadde jeg en omelett,med 2skiver noregia, og snackpaprika biter og bogskinke i, stekt i smør, til kveldsmat hadde jeg 10 rosenkål, og 2 kyllingfileter, med smør til, å så spiste jeg jo endel norvegia mens jeg ventet på den middagen, utenom dette drakk jeg bare masse vann...det var alt igår...
så eneste som er anderledes fra andre dager er at det er mye ost, aldri spist det de andre dagene, å at jeg kun hadde 2 måltider, pleier ha 3-4.

__________________



Sist redigert av hope10 : 11-01-11 kl 10:39.
hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:15   #353
ikea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 46
ikea er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av aragorn, her.

Hvor kjøpte du alt dette? Finnes det en nettbutikk? Kunne godt tenkt med Pizzadeig og pitabrød miks.

http://www26.netrition.com/low_carb_products_page.html

Hvis du handler for under 200 kr så slipper du toll, jeg handlet for 197 kr, og så kom frakten på 300 kr. Det er jo billig i forhold til hva man måtte betalt i norge uansett

ikea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:30   #354
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Nei jeg har ikke spist noe annet, ikke for mye elelr for lite i forhod til alle de andre dagene, alt som var anderledes igår var:

-jeg spiste kun 2 måltider pga at jeg hadde 2 lange møter på dagen, men var ikke sulten før på ettermiddagen heller, så satt ikke å kjente at jeg var sulten
-spiste ikke litt, men ENDEL ost mens jeg ventet på at kyllingfiletene skulle bli ferdige stekte
-kom på en ting til, krydret kyllingfiletene, med paprika, sitronpepper, og hvitløkspulver, har før bare brukt salt, har det noe å si?

resten av dagen var som vanlig,til frokost hadde jeg en omelett,med 2skiver noregia, og snackpaprika biter og bogskinke i, stekt i smør, til kveldsmat hadde jeg 10 rosenkål, og 2 kyllingfileter, med smør til, å så spiste jeg jo endel norvegia mens jeg ventet på den middagen, utenom dette drakk jeg bare masse vann...det var alt igår...
så eneste som er anderledes fra andre dager er at det er mye ost, aldri spist det de andre dagene, å at jeg kun hadde 2 måltider, pleier ha 3-4.


Noen personer (meg selv innkludert) kan under gitte omstendigheter omdanne melkeprotein til sukker, svært fort.
Norwegia er reint melkeprotein, med litt fett. Bytt den med Græddost, så er du berga.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:31   #355
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Noen personer (meg selv innkludert) kan under gitte omstendigheter omdanne melkeprotein til sukker, svært fort.
Norwegia er reint melkeprotein, med litt fett. Bytt den med Græddost, så er du berga.

TUSEN TAKK

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 12:03   #356
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Jeg lurer pånoe, går man opp igjen litt når man venter på mensen??

Det er veldig vanlig å gå opp en vannkilo eller to når man venter mensen

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

jippi.....jeg har falt ut av ketosen ...allerede....
Noen som vet noe om det? takknemlig for hjelp.

Veldig mange får ikke utslag på ketosestixen under mensen. Det trenger ikke bety at du IKKE er i ketose, men av en eller annen grunn blir resultatet forvrengt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 12:38   #357
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Så mange flinke det er her inne veldig takknemlig for alle svar her har ikke fått mensen enda,men venter på den nå ja, iløpet av maks en uke, er litt ute av kurs for øyeblikket..

men fikk også vite at resultatet på sticksen var best 2 timer etter siste måltid om kvelden, så skal sjekke ikveld, var bar ejeg som ikke klarte å ente siden jeg plutselig fikk oppgang, da testet jeg med det samme

Håper jeg fremdeles er der uansett så må jeg jo bare fortsette med det samme, men om jeg hadde gjort noe galt, ville jeg utelatt det i min videre kostplan

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 12:55   #358
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Nei jeg har ikke spist noe annet, ikke for mye elelr for lite i forhod til alle de andre dagene, alt som var anderledes igår var:

-jeg spiste kun 2 måltider pga at jeg hadde 2 lange møter på dagen, men var ikke sulten før på ettermiddagen heller, så satt ikke å kjente at jeg var sulten
-spiste ikke litt, men ENDEL ost mens jeg ventet på at kyllingfiletene skulle bli ferdige stekte
-kom på en ting til, krydret kyllingfiletene, med paprika, sitronpepper, og hvitløkspulver, har før bare brukt salt, har det noe å si?

resten av dagen var som vanlig,til frokost hadde jeg en omelett,med 2skiver noregia, og snackpaprika biter og bogskinke i, stekt i smør, til kveldsmat hadde jeg 10 rosenkål, og 2 kyllingfileter, med smør til, å så spiste jeg jo endel norvegia mens jeg ventet på den middagen, utenom dette drakk jeg bare masse vann...det var alt igår...
så eneste som er anderledes fra andre dager er at det er mye ost, aldri spist det de andre dagene, å at jeg kun hadde 2 måltider, pleier ha 3-4.

HEi!

Jeg har falt ut av ketose innimellom, og jeg er sikker på at det har med å gjøre at jeg har spist for lite ila en dag, for jeg er på reisefot ifbm jobb. For noen dager siden skjedde det, og da kjørte jeg på med masse fett, og da koblet jeg meg på igjen. Idag har jeg slitt med å få tak i fett, og dermed gir det ikke utslag. Etter kontortid skal jeg springe for å få tak i noe ¨fylle på med, og regner da med å være på plass igjen i kveld.

Lykke til!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:47   #359
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Ketose er vel egentlig kroppens forsvar mot sult og fasteperioder, så for meg høres det merkelig ut om du går ut av ketose ved å ikke spise...

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:54   #360
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Venus Willendorf, her.

Ketose er vel egentlig kroppens forsvar mot sult og fasteperioder, så for meg høres det merkelig ut om du går ut av ketose ved å ikke spise...

Nja, det er vel sparebluss. For å danne ketoner må jo kroppen brenne noe. Og hvis den sparer og ikke forbrenner vil den heller ikke danne ketoner.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:07   #361
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nja, det er vel sparebluss. For å danne ketoner må jo kroppen brenne noe. Og hvis den sparer og ikke forbrenner vil den heller ikke danne ketoner.

Hjernen trenger glucose for å fungere, og er kroppens #1 vitale kroppsdel som den beskytter over alt annet. Når kroppens glucoselagre i muskler og lever er oppbrukt så må den bryte ned fettet (triglyserider) og hente ut det som er lagret der, uavhengig av om du spiser eller ikke.

Kroppen brenner hele tiden, selv under sparebluss. Det er ikke slik at du ikke går ned i vekt om du ikke spiser, bare se på anorektikere. Spareblusset er kun et tiltak fra kroppens side, ikke en total omgjøring av de naturlige lovene.

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:11   #362
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Venus Willendorf, her.

Det er ikke slik at du ikke går ned i vekt om du ikke spiser,

Vel, jeg og flere med meg har erfaring med det stikk motsatte. Selv har jeg klart å legge på meg flere kilo ved å ikke spise, og jeg kan forsikre deg om at hjernen bare fungerer på et minimum i slike perioder, noe som kan tyde på at den ikke henter ut det den trenger.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:19   #363
ikea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 46
ikea er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hei alle sammen!

Nå begynner jeg å bli så innmari lei alt med egg altså, omelett,eggerøre,kokt og stekt! Idag er det bakingens dag for å prøve å finne noen alternativer, hvertfall til frokost. Skal på ost og kjeks kveld,så har baket lavkarbo kjeks, smakte kjempe godt. Miksa og triksa litt med den selv fra en jeg fant på forumet. Her er min oppskrift:
- 50 g soyaprotein
- 3 egg
- 6 grovhakkede mandler
- litt kokos ( ca 3 ss)
- klype salt
- 1 ss kokosmelk.
Smøres tynt utover på plate med bakepapir, stå på 170 gr i 15 min. Jeg tok de ut etter 15 min, og la de over på rist, og så stekte jeg ytterlige 3-4 minutter. De ble sprøe, og med philadelphia ost smakte de supert! Skal også prøve Nannahs knekkebrød i kveld!

ikea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:27   #364
ikea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 46
ikea er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Og 50 g smeltet smør!

ikea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:31   #365
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

På sikt vil du gå ned i vekt ved å ikke spise. Det er totalt og ubestridelig at det over lengre tid ikke går an å legge på seg (fett) uten å spise, selv om det kan hende man dør først om man tar det til ekstremen. For hvor skulle den ekstra vekten komme fra? Jeg sier det igjen, bare se på anorektikerne. Du blir bare ikke feitere av å sulte ihjel.

Jeg tviler ikke på at kroppen tar opp det den kan og tviholder på det dersom den tror den ikke får mer mat på en stund. Jeg har selv erfaring med sparebluss. Men det er begrenset hvor lenge kroppen kan spare.

Og det er jo forskjell på hvorvidt man får utslag på stix/har keto-ånde eller whatever, og om man faktisk fremdeles er i ketose. Kroppen bruker energi hele tiden bare for å holde seg selv i live, og om den ikke får noe nytt inn så er den helt nødt til å bruke det den har.

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:34   #366
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Venus Willendorf, her.

hvor skulle den ekstra vekten komme fra?

Hovedsaklig vann

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:35   #367
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Legg merke til min "fett" i parentes

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:24   #368
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!


Må bare presisere at jeg ikke sier at det er verken effektivt eller sunt å ikke spise, og vil absolutt ikke anbefale noen å la være å spise


Bare så det er klart ^^

Jeg bare mener at dersom man er i ketose, og så ikke spiser på en stund, så er man fremdeles i ketose selv om nedgangen kanskje blir langsommere.

__________________


Sist redigert av Venus Willendorf : 11-01-11 kl 16:27.
Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:49   #369
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Det er så vanskelig

Kjæresten min vil på peppes og så vil han ha grøt, og jeg sier at jeg ikke har lyst og ikke har lyst på, så blir han irritert på meg.. Jeg hadde masse forslag (riktignok litt uvanlige forslag, til oss å være) til hva vi kunne lage med hva vi har (vi glemte å stikke innom butikken pga en merkelig lyd i bilen), men det endte med at han tok litt brødmat med en sur mine.

Greia er at jeg har en unnvikende personlighetsforstyrelse (han vet ikke om den heller, annet enn at han vet jeg har problemer med visse ting), så jeg er feks ekstremt opptatt av å ikke bli kritisert og derfor veldig privat med slike ting som at jeg slanker meg og hvordan jeg gjør det (ketolyse er jo en relativt omstridt kur, så jeg vet ikke hvordan han ville tenke om det). Så selv om jeg har veldig lyst til at han skal vite, så er det absolutt umulig for meg å få ut ordene. Jeg har vurdert å feks la boksen med ketolysestix stå fremme på badet så han ser dem, for det ville jo vært et ganske tydelig hint. Men jeg tviler nesten på at han hadde lagt merke til dem Eventuelt kunne han spurt "hva er dette", og da ville jeg vært like langt

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:52   #370
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Er det ikke bedre å la boka ligge framme da? Og hva hvis han finner ut at du har holdt på med dette lenge uten å fortelle det, ville han ikke føle at du gikk bak ryggen hans og i værste fall ikke stolte på han?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:54   #371
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Venus Willendorf, her.

Hjernen trenger glucose for å fungere, og er kroppens #1 vitale kroppsdel som den beskytter over alt annet. Når kroppens glucoselagre i muskler og lever er oppbrukt så må den bryte ned fettet (triglyserider) og hente ut det som er lagret der, uavhengig av om du spiser eller ikke.

Kroppen brenner hele tiden, selv under sparebluss. Det er ikke slik at du ikke går ned i vekt om du ikke spiser, bare se på anorektikere. Spareblusset er kun et tiltak fra kroppens side, ikke en total omgjøring av de naturlige lovene.


Vet ikke om dette er en henvisning til mitt innlegg, men jeg har nok vært temmelig uklar i meldingen min om inntrykket er at jeg kommuniserer at jeg ikke spiser...? Tvert imot, jeg spiser, men altfor uregelmessig og feil ifht dimensjoneringen av måltidet (altså altfor lite fett). Etter en veldig "innhenting" på fettsiden viste det seg at stixen igjen ga utslag, og tilfeldigvis(?) skjedde det samme på denne jobbturen, der de uryddige måltidene gjentok seg. Blir isåfall spennende å se om måltidet jeg har hatt nå, der jeg har økt inntaket av fett veldig, klarer å kompensere igjen og dermed gi utslag. Jeg har vært yhyre forsiktig med karbs, men dersom jeg får for lite fett vil jeg jo anta at de få karbene raskt er i overtall.

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:56   #372
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien
Smile

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir, her.

Vet ikke om dette er en henvisning til mitt innlegg, men jeg har nok vært temmelig uklar i meldingen min om inntrykket er at jeg kommuniserer at jeg ikke spiser...? Tvert imot, jeg spiser, men altfor uregelmessig og feil ifht dimensjoneringen av måltidet (altså altfor lite fett). Etter en veldig "innhenting" på fettsiden viste det seg at stixen igjen ga utslag, og tilfeldigvis(?) skjedde det samme på denne jobbturen, der de uryddige måltidene gjentok seg. Blir isåfall spennende å se om måltidet jeg har hatt nå, der jeg har økt inntaket av fett veldig, klarer å kompensere igjen og dermed gi utslag. Jeg har vært yhyre forsiktig med karbs, men dersom jeg får for lite fett vil jeg jo anta at de få karbene raskt er i overtall.

Forøvrig har jeg god vektnedgang, så jeg er forsåvidt ikke bekymret (enda)

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:59   #373
Mocca :)
Medlem
 
Mocca :) sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Troms
Innlegg: 63
Mocca :) er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Venus Willendorf, her.

Det er så vanskelig

Kjæresten min vil på peppes og så vil han ha grøt, og jeg sier at jeg ikke har lyst og ikke har lyst på, så blir han irritert på meg.. Jeg hadde masse forslag (riktignok litt uvanlige forslag, til oss å være) til hva vi kunne lage med hva vi har (vi glemte å stikke innom butikken pga en merkelig lyd i bilen), men det endte med at han tok litt brødmat med en sur mine.

Greia er at jeg har en unnvikende personlighetsforstyrelse (han vet ikke om den heller, annet enn at han vet jeg har problemer med visse ting), så jeg er feks ekstremt opptatt av å ikke bli kritisert og derfor veldig privat med slike ting som at jeg slanker meg og hvordan jeg gjør det (ketolyse er jo en relativt omstridt kur, så jeg vet ikke hvordan han ville tenke om det). Så selv om jeg har veldig lyst til at han skal vite, så er det absolutt umulig for meg å få ut ordene. Jeg har vurdert å feks la boksen med ketolysestix stå fremme på badet så han ser dem, for det ville jo vært et ganske tydelig hint. Men jeg tviler nesten på at han hadde lagt merke til dem Eventuelt kunne han spurt "hva er dette", og da ville jeg vært like langt

Jeg ville absolutt funnet en måte å fortelle han om Ketolyse-kuren.
Han kan jo være en viktig støttespiller i din nye livstil.
Håper du finner ut av det!!!

Mocca :) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:00   #374
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Venus Willendorf, her.

Det er så vanskelig

Kjæresten min vil på peppes og så vil han ha grøt, og jeg sier at jeg ikke har lyst og ikke har lyst på, så blir han irritert på meg.. Jeg hadde masse forslag (riktignok litt uvanlige forslag, til oss å være) til hva vi kunne lage med hva vi har (vi glemte å stikke innom butikken pga en merkelig lyd i bilen), men det endte med at han tok litt brødmat med en sur mine.

Greia er at jeg har en unnvikende personlighetsforstyrelse (han vet ikke om den heller, annet enn at han vet jeg har problemer med visse ting), så jeg er feks ekstremt opptatt av å ikke bli kritisert og derfor veldig privat med slike ting som at jeg slanker meg og hvordan jeg gjør det (ketolyse er jo en relativt omstridt kur, så jeg vet ikke hvordan han ville tenke om det). Så selv om jeg har veldig lyst til at han skal vite, så er det absolutt umulig for meg å få ut ordene. Jeg har vurdert å feks la boksen med ketolysestix stå fremme på badet så han ser dem, for det ville jo vært et ganske tydelig hint. Men jeg tviler nesten på at han hadde lagt merke til dem Eventuelt kunne han spurt "hva er dette", og da ville jeg vært like langt


Skjønner godt at det er vanskelig. Men min erfaring er at å holde ting skjult i de fleste tilfeller blir en slitsom prosess. En person sa en gang at "Det beste med å alltid si sannheten er at du ikke trenger å huske hva du har sagt" Jeg har erfart at den energien man bruker på å unnvike realitetene er best å bruke på helt andre ting. Lykke til!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:13   #375
mumfie
Medlem
 
mumfie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 36
Innlegg: 62
mumfie er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Det er mye motiverende lesning her, supert!
Jeg har nå tatt av 1.2kg denna uka, superfornøyd! Har et "mål"/ønske om 0.5 i uka, det ser jeg på som realistisk! Men det går rette veien, så da får man bare være glad for det
Ny uke nå, med nye muligheter. Klarte og følge opp ut på tur 4 dager forrige uke, og er nå godt i gang denna uka også! Rir to ganger i uka, mandag og tirsdag, pluss at jeg i dag tok skia fatt en tur etter middag! *klappesegsjølpåhue*
Står på folkens, sterke er vi!

__________________


mumfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Start i desember ¤Lene¤ Ketolysekuren 39 06-01-10 11:50
Tanker om desember achillea Ketolysekuren 29 08-11-08 17:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no