Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det uheldig å gå inn og ut av ketose?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-11, 15:43   #1
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Er det uheldig å gå inn og ut av ketose?

Jeg har fulgt Sofie Hexebergs råd noen uker nå, og kuttet ut karbohydrater fra kosten. Men jeg spiser fortsatt frukt et par-tre ganger om dagen, så jeg antar at jeg går litt inn og ut av ketosetilstanden. Har dette noen betydning? Jeg er godt fornøyd med vekttapet så langt, snaut fem kg på fem uker. Synes heller egentlig ikke ketoseånden er noe særlig behagelig, men det venner man seg kanskje til? Har dere kanskje noen gode råd til en nybegynner for å skjule denne rare smaken i munnen?

Utover dette er jeg svært fornøyd, god mat som metter lenge og et energinivå jeg ikke har vært i nærheten av på flere år! Så dette er jeg bare nødt til å fortsette med!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 15:56   #2
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Er det uheldig å gå inn og ut av ketose?

SB12 er din venn mot ketose ånden. :-)

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 15:57   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Er det uheldig å gå inn og ut av ketose?

Notert! Blir kjøpt inn i kveld! Noe annet?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 16:01   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det uheldig å gå inn og ut av ketose?

Anbefaler Hexenberg et par-tre frukt om dagen?

Anyways. Jeg VET ikke noe sikkert, men vet jo at det er ganske naturlig for mennesker å gå ut og inn av ketose på daglig basis. Karbohydrater forbrennes jo i løpet av dagen og mange våkner f.eks og er i ketose etter en natts søvn. Så det TROR jeg ikke er noe farlig i det hele tatt. Tror det er verre om man er i ketose i noen dager også bryter den også går inn i noen dager og bryter og holder på sånn hele tiden..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 16:25   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Er det uheldig å gå inn og ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Anbefaler Hexenberg et par-tre frukt om dagen?

Nei. Derfor teksten Fritt etter Hexeberg! Men jeg synes det er ganske godt, og inntil nå har det til og med vært en sunn vane. Blir stort sett to til dagen, Hexeberg sier egentlig helst ikke mer enn 1 om dagen. Men vi kan ikke forandre alt på en gang vet du. Og så lenge jeg uansett har gått ned en liten kg i uka så er jeg egentlig ganske fornøyd. Har til og med spist noe peanøtter, da jeg så et sted at nøtter er sunt.

Søtsuget er så godt som borte, og vekta går jevnt nedover. Så jeg må da gjøre noe rett. Så får vi heller tilpasse underveis om det skulle stoppe opp. Ser jeg lærer litt hele tiden, og dette forumet er jo helt unikt!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt Tomjay Ketolysekuren 24 30-01-09 13:05
Er det veldig uheldig for kroppen å komme inn og ut av ketose? Millsi Ketolysekuren 3 25-11-07 22:45
Er det uheldig å få for lite karber? Ingis-37 Ketolysekuren 2 26-08-07 18:26
En uheldig affirmasjon? guro Livets lyse side 1 22-03-06 22:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no