Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lungemos av lam + storfe, men ikke svin

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-16, 08:50   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Lungemos av lam + storfe, men ikke svin

Det skal finnes, tror jeg, siden jeg leste i en beskrivelse av hva lungemos er at det besto av storfe og lam, men gildes lungemos består av storfe og svin. Jeg vil ikke spise svin. Noen som har sett et merke utenom gilde som lager uten svin? Lungemos er innmat av lunger, lever og hjerte. Så det er jo supersunt. Hjerte skal visst smake vidunderlig.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 18:59   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lungemos av lam + storfe, men ikke svin

Eneste lungemosen jeg har funnet i butikk er den fra Gilde (som blir brukt jevnlig her i huset) og den fra Finnsbråten. Begge inneholder svin.

Om du ikke finner tak i svinefri lungemos, så er det en grei oppskrift på hjemmelaget lungemos her
http://godtsuntogbillig.blogspot.no/...ft-lunger.html

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 25-05-16, 11:27   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lungemos av lam + storfe, men ikke svin

Jeg ville sjekket på en av innvandrerbutikkene i Oslo øst. De kaller det kanskje ikke lungemos, men noe i samme området burde være mulig å finne.
Dessuten maler de gjerne opp for deg om du spør, så hvis du kjøper hjerte, lever ++ så maler de det sammen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 20:35   #4
Eva Gullichsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lungemos av lam + storfe, men ikke svin

ja, jeg også liker å lage hjemmelaget lungemos, selv om det ser ikke så godt ut, men det smaker mye bedre en fra butikken, og det er SUNT matt

  Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 16:46   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lungemos av lam + storfe, men ikke svin

Takk. Hadde vært kuult å kune lage både lungemos og leverpostei selv. Ikke så kuult å vite at jeg spiser ansjos når jeg spiser den lille kyllingposteien fra stabburet (som forsvinner på et par dager). Litt vel krevende å lage selv for meg nå, tror jeg. Smart tips å be butikken kverne for meg, da. Takk. Da tipper jeg det ikke lages av storfe mer.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-16, 16:39   #6
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Lungemos av lam + storfe, men ikke svin

Jeg lager kyllingpostei selv

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Løk og nakkekoteletter, svin? Momse Spørsmål og svar 5 03-07-11 22:34
Karber i lungemos? mallilen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 27 19-04-11 11:36
Ytrefilet av storfe med sopp- og spinatstuing og brokkoli. Kitt Middag 3 11-02-11 00:17
Tilbehør til lungemos Photobscura Oppskrifter 7 30-08-09 13:54
Lavkarbodiettfølgerer spiser mer kylling enn storfe og svin HP Nyheter / media 2 23-05-04 16:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no