Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Mitt aller beste brød

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-11, 13:49   #451
sol66
Juniormedlem
 
sol66 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 15
sol66 er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Dette brødet hørtes veldig godt ut. Det må jeg prøve. Må bare få tak i litt mer ingredienser

__________________


sol66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 13:05   #452
pippi53
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 2
pippi53 er på en erverdig vei
Talking

Sv: Mitt aller beste brød

Dette brødet har reddet meg kjempegodt brød jeg er så glad
Tusen takk Karin

pippi53 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 11:57   #453
Fauna
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
Fauna er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Veldig spent nå. Brødet står i ovnen og håper på en saftig og god brødskive med gräddost Opplevde deigen som ganske fast. Skal den være det eller har jeg for lite væske i? Eggene var ganske små så jeg tok 1 ekstra. Regnet at det var 300 g cottage cheese som var ment når det sto en boks. Har en 500 g boks fra Sverige, men her er det vel vanlig med 300g?

Fauna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 12:34   #454
vibsen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 95
vibsen er ny på veien

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Fauna, her.

Veldig spent nå. Brødet står i ovnen og håper på en saftig og god brødskive med gräddost Opplevde deigen som ganske fast. Skal den være det eller har jeg for lite væske i? Eggene var ganske små så jeg tok 1 ekstra. Regnet at det var 300 g cottage cheese som var ment når det sto en boks. Har en 500 g boks fra Sverige, men her er det vel vanlig med 300g?

Min deig er alltid ganske fast. Det er snakk om å klemme den ned i brødformen heller enn å helle den ned for å si det sånn.

__________________


vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 13:30   #455
Fauna
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
Fauna er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av vibsen, her.

Min deig er alltid ganske fast. Det er snakk om å klemme den ned i brødformen heller enn å helle den ned for å si det sånn.

Sånn var det her også. Nå er det ferdig og det var kjempegodt!!! Beste lavkarbobrød jeg har spist de siste 6 månedene :-)

Fauna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 18:23   #456
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Mitt aller beste brød

Dette er et nydelig brød, jeg så det egentlig allerede da jeg leste oppskriften. Takk for at du har knekket koden, Karin

Jeg har bare lyst til å innfomere om at brødet blir helt likt om man bruker jbkm eller xanthan gum, jeg har brukt xanthan de fire siste gangene, fordi jeg var tom for jbkm.

Årsaken er enkel, de to stoffene oppfører seg rimelig likt.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 18:53   #457
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Mitt aller beste brød

Umm, jo, og så glemte jeg å tilføre at jeg bruker 1 ts salt, og ikke 2, synes det meste lavkarbopålegget har mye salt som det er. Og jeg liker salt! Det er vel første gangen jeg reduserer saltinnholdet i en oppskrift :O

Husker vi lagde brød på heimkunnskapen, og jeg syntes det smakte bløtlagte gryn, fordi vi nesten ikke hadde salt oppi.

Men slikt gjør jo ikke noe med hvordan deigen oppfører seg. Anbefaler alle på ketolyse/Atkins, å ha noen skiver av Karins brød i fryseren, det gjør livet så mye enklere!

Jeg elsker dette brødet!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 19:19   #458
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Mitt aller beste brød

Uff, glemte enda noe - og det var kanskje det viktigste! Med silikonbrødformer som man får billig på f.eks, Claes Ohlson, så blir brødet jevnt brunt på alle kanter uten at man må ta det ut, etc.....

Jeg har alltid bakt i gammeldagse metallformer, og fikk en aha-opplevelse for ca 4 uker siden da jeg byttet de ut!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 20:29   #459
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Uff, glemte enda noe - og det var kanskje det viktigste! Med silikonbrødformer som man får billig på f.eks, Claes Ohlson, så blir brødet jevnt brunt på alle kanter uten at man må ta det ut, etc.....

Jeg har alltid bakt i gammeldagse metallformer, og fikk en aha-opplevelse for ca 4 uker siden da jeg byttet de ut!

Aha, da lærte jeg noe nyt, og skal på shopping etter nyttår

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 16:33   #460
pippi53
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 2
pippi53 er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Uff, glemte enda noe - og det var kanskje det viktigste! Med silikonbrødformer som man får billig på f.eks, Claes Ohlson, så blir brødet jevnt brunt på alle kanter uten at man må ta det ut, etc.....

Jeg har alltid bakt i gammeldagse metallformer, og fikk en aha-opplevelse for ca 4 uker siden da jeg byttet de ut!

Lurte bare på om du måtte kle denne formen med papir også

pippi53 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 13:30   #461
Hellokitty0210
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 45
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Jeg skjønner ikke hvordan denne oppskriften bare kan inneholde 30 kh. Jeg har akkurat laget en litt annen vri av oppskriften, kuttet ned til 1 egg, ikke cottage cheese, og byttet halvparten av glutenmelet med soyaprotein som nesten ikke inneholder noe kh i det hele tatt. Brødet mitt fikk like vel 26 kh.

Kruskakli kom jo på 11 kh på 60 gram.

Har jeg regnet noe feil???

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 18:47   #462
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Hellokitty0210, her.

Jeg skjønner ikke hvordan denne oppskriften bare kan inneholde 30 kh. Jeg har akkurat laget en litt annen vri av oppskriften, kuttet ned til 1 egg, ikke cottage cheese, og byttet halvparten av glutenmelet med soyaprotein som nesten ikke inneholder noe kh i det hele tatt. Brødet mitt fikk like vel 26 kh.

Kruskakli kom jo på 11 kh på 60 gram.

Har jeg regnet noe feil???

Jeg innbiller meg at det ble brukt en type kruskakli med mye mindre kh enn i andre. Pt finner jeg faktisk ikke igjen den typen i butikken, hadde den 9g kh pr 100 g mon tro?? De jeg finner nå ligger jo oppunder 20 dessverre...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 18:49   #463
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg innbiller meg at det ble brukt en type kruskakli med mye mindre kh enn i andre. Pt finner jeg faktisk ikke igjen den typen i butikken, hadde den 9g kh pr 100 g mon tro?? De jeg finner nå ligger jo oppunder 20 dessverre...

Jupp, og den med 9 var feilmerka

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 18:50   #464
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jupp, og den med 9 var feilmerka

Haha, ja sånn var det ja

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:15   #465
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Mitt aller beste brød

Eg byttar ut kruskakli med fibrex/sukkerroefiber. Den innholder 3,5 gram karb pr 100 gram og 70 % kostfiber.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:45   #466
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Eg byttar ut kruskakli med fibrex/sukkerroefiber. Den innholder 3,5 gram karb pr 100 gram og 70 % kostfiber.

Hvor kjøper en fibrex i Norge? Vil også prøve dette.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:46   #467
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Hvor kjøper en fibrex i Norge? Vil også prøve dette.

Jeg kjøpte på Meny

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:47   #468
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Hvor kjøper en fibrex i Norge? Vil også prøve dette.

Jeg vet at du kan bestille fibrex hos spisdegslank.no, men jeg antar du finner det i helsekosten også?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 22:32   #469
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg vet at du kan bestille fibrex hos spisdegslank.no, men jeg antar du finner det i helsekosten også?

Eg kjøper på helsekost, og det er ganske billig

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 23:24   #470
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Re: Sv: Mitt aller beste brød

Tusen takk dere. Da skal jeg prøve dette. Kan kanskje bruke det i Nannahs knekkebrød også.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 23:43   #471
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Tusen takk dere. Da skal jeg prøve dette. Kan kanskje bruke det i Nannahs knekkebrød også.

Ingen problem det

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 02:17   #472
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Eg byttar ut kruskakli med fibrex/sukkerroefiber. Den innholder 3,5 gram karb pr 100 gram og 70 % kostfiber.

Har du like mye, dvs. 60 gr. fibrex i?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 09:45   #473
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Har du like mye, dvs. 60 gr. fibrex i?

Ja, eg byttar likt

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:13   #474
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Mitt aller beste brød

Har funnet fibrex i både små flak og ferdig oppmalt. Kan kanskje bruke litt av hvert i både brødet her og i knekkebrød. Spennende.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 19:52   #475
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Elsker denne oppkriften
Samboeren bele også kjempe fornøyd med smaken og konsstensen, å han liker ikke lavkarbo "brød". Men dette er som Karin sier et brød

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Svar

Emneord
brød, brøderstatning


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nannahs beste brød! Nannah Bakst 13 25-05-11 22:49
Hva er din aller beste induksjonssnack? mofe Induksjonen 29 08-08-07 22:31
Verdens aller beste guro Kake/dessert og snacks 20 19-05-07 01:35
Mitt beste motivasjonstips Eva Fysisk og mental helse 18 14-08-06 23:17
Mitt beste tips mot godtesyke. :) Iset Lavkarbo generelt 12 19-09-04 02:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no