Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

LCHF Pizza – Test av lavkarbo pizzabunn bakemix

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-10-11, 14:41   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

LCHF Pizza – Test av lavkarbo pizzabunn bakemix

Se bilder her!

Vanligvis lager jeg min egen bunn som her, men i går testet vi en de solgte på sunnkost. Den var grisedyr, men tenkte jeg kunne få litt inspirasjon til å gjøre min egen bunn bedre. Bakemixen er fra Adam’s Fitness Food, og er nok til en bunn. om Det er en enmannsbunn eller vanlig bunn ble jeg derimot litt usikker på når jeg prøvde å smøre den utover bakepapiret, for det var ikke lett. Jeg fikk beskjed om å bruke en slikkepott, og det gjorde jeg. Vil kanskje anbefale å ha enda litt mer veske i bunnen for å få den enda mer utover.

Det ble uansett en klassiker: Skinke (200 gram), champinjong, masse ost og paprika og litt løk. Veldig enkelt og veldig godt! Som tomatfyll blandet jeg hakkede tomater med basilikumsmak og en boks tomatpuree.

Man kan legge på fyllet med en gang, men den skal heve 25 minutter etter at fyllet er tatt på. Sett ovnen på 200 grader

Etter heving stekes den i 25 minutter i ovnen. Veldig spent på resultatet!

Desverre smakte ikke bunnn spesielt godt. Den var tørr og svampete og tok over hele smaksopplevelsen fra fyllet. Kan bli bedre om man vanner den ut enda mer så den ikke blir så tjukk (selv om min var veldig tynn når jeg dro den utover). Eneste pluss er at pizzakanten ble litt sprø, det blir ikke den jeg lager. Neste gang vil vi nok holde oss til egen pizzabunn, den tar hvertfall ikke bort smaken fra fyllet, selv om man ikke får den deilige crispige pizzakanten!

Teningkast 2!

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 14:55   #2
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: LCHF Pizza – Test av lavkarbo pizzabunn bakemix

Jeg har også prøvd denne. Kan vel ikke helt forsvare prisen på sånn omtrent 48,- men jeg syntes den ble god. Jeg brukte kjevle og gladplasten for å få den utover, det fungerrte ypperlig. Ble da tynn og dekte hele langpanna.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Superenkel og kjempegod LCHF-pizza! Ingen spesialingredienser |Ingrrid Middag 17 12-04-14 23:16
Nydelig pizzabunn a la lavkarbo 3zza Middag 2 15-05-11 18:38
Lovende test av pizzabunn raskall Middag 77 29-01-11 21:09
Lavkarbo pizzabunn Pirtsi Middag 12 08-02-10 17:17
lavkarbo bakemix Fjonken Lavkarbo generelt 4 16-02-06 22:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no