Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hei!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-13, 22:10   #1
sus
Nytt Medlem
 
sus sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 1
sus er på en erverdig vei
Smile

Hei!

Tenkte bare jeg skulle presentere meg. Jeg er helt ny her... idag faktisk. Er ikke kjent enda, men håper å kunne plukke opp noen tips.

Jeg er 35 år, mamma til ei jente på snart 9, og har tidligere gjort Grete Roede flere ganger, men tenkte at det var dags for å forsøke noe nytt. Jeg har gått 2.5 uke på Xtravaganza, og holder foreløpig på med shaker. Jeg skal ned mye. Helst 40 kilo. Hjelp! Har foreløpig tatt i overkant av 5, så har et godt stykke igjen.

Det er altså første gang jeg forsøker meg på lavkarbo så jeg er rimelig grønn. Første gang jeg er i ketose. Siden jeg har skada kneet og går med skinne fra låret og ned er det veldig begrensa hvor mye jeg får trent foreløpig, men håper jeg skal gå ned litt likevel. Dessuten merker jeg at energinivået er helt på bunn. Jeg blir sliten av den aller minste ting! Jeg som trodde jeg skulle bli så energisk når jeg er i ketose... Noen andre som har det sånn?

Har en haug av ting jeg lurer på, så jeg satser på å få vite masse her inne.

sus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 01:20   #2
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei! :)

Hei og velkommen hit og masse lykke til

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 01:36   #3
nlerka
Medlem
 
nlerka sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 77
nlerka er på en erverdig vei

Sv: Hei! :)

HeiHei, og VELKOMMEN

Jeg er ikke ny, men nybegynner.. (igjen, ei uke på lavkarbo foreløbig for denne gang)
Det er helt normalt å bli sliten, og føle seg tappa for energi, sånn har ihvertfall jeg det, og slik har jeg opplevd det før! orka ikke en dritt, men det jeg skal glede deg med nå er... det går over! (uten at jeg er 100% sikker, men som regel, og aller oftest)
Ikke gi deg, og IKKE gi etter for sukker-satan! Kroppen din omstiller seg, og skriker etter "hjelp".. Etter mange år med karbohydrater i kosten, så tar det bare litt tid å avvenne den

__________________


nlerka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 06:08   #4
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Hei! :)

Hei, velkommen hit!
Overskudd og energi vil komme. Bare hold ut.

Lykke til!

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 08:12   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hei! :)

Man føler seg gjerne litt kraftløs den første tiden før kroppen har vent seg til fettforbrenning. Men bare slapp av, etter en måneds tid eller så slipepr det taket og du får mer energi enn på lenge!

Angående trening så ser jeg ikke noe problem i det. Trening har minimal påvirkning på vekttap, det er mer for å stramme opp og gi overskudd. Vekttapet er det kostholdet som styrer!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 09:09   #6
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei! :)

Velkommen. Spis rett, spis deg mett, så kommer resten etterhvert. Masse lykke til den som ikke gir seg, vinner!

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 09:06   #7
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: Hei!

hei du... velkommen hit.. jeg har vært M:I:A det siste året men jeg har tidligere gått ned 15 kilo ved hjelp av lavkarbo og nå etter at jeg la på meg mye i løpet av graviditeten så "starter" jeg igjen.

skal kvitte med 30 kilo i første omgang. men ideal vekten for min høyde når jeg først etter 40 kilo.

anywho det beste tipset jeg kan gi deg er å komme deg over angsten for fett. du går ned mye fortere og lettere om du spiser nok fett.

det andre tipset er drikk masse vann

det tredje er ikke begynn med erstattere før du har gått ned minst halvparten av det du skal ned. sukkererstatning, brød-erstatning, lavkarbo pasta, lavkarbo dessert... osv... det er for de som har gått ned det de vil gå ned og skal nå holde seg der.

lykke til

og som alle andre sier her inne, energien vil komme... bare vær tålmodig

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no