Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Chiapudding (melkefri)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-15, 20:45   #101
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Chiapudding (melkefri)

Mine chiafrø fra Superfood (kjøpt på helsekost med norsk merking) har 4.9 gram karbohydrater per 100 gram. Dette er med kostfibrene trukket fra.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 21:22   #102
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Chiapudding (melkefri)

Jeg spiser 1/3 av chiagrøten til frokost hver dag, dvs at jeg får i meg 1 ss chiafrø dagligt. Selv om det er karbohydrater i de 50 grammene med bær jeg har sammen med grøten og også karbohydrater i kokosmelken, så påvirker IKKE denne grøten blodsukkeret mitt (og jeg tester grundig)

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 09-02-15, 15:29   #103
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Chiapudding (melkefri)

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg spiser 1/3 av chiagrøten til frokost hver dag, dvs at jeg får i meg 1 ss chiafrø dagligt. Selv om det er karbohydrater i de 50 grammene med bær jeg har sammen med grøten og også karbohydrater i kokosmelken, så påvirker IKKE denne grøten blodsukkeret mitt (og jeg tester grundig)

Da konkluderer jeg med at chia er veldig lavkarbo vennlig, siden jeg vet du har nevnt at du må ligg veldig lavt i kh for ikke å få blodsukkersvingninger og tester derfor jevnlig

Og når det er sagt må jeg bare si at jeg bryr meg ikke så mye om jeg får en, to eller 3 karber i mine 25 gram med chia. For meg betyr blodsukkersvingningene mye mer enn det totale kh innholdet

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-04-15, 00:11   #104
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Chiapudding (melkefri)

Syns denne ble kvalmende pga kokkoisinnholdet, men noen som har prøvd å lage med eggemelk?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 12:57   #105
Ofelia
Juniormedlem
 
Ofelia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 39
Innlegg: 45
Ofelia er på en erverdig vei

Sv: Chiapudding (melkefri)

Gammel tråd, men det får være. Nå har jeg prøvd med både kokosmelk og fløte og klarte ikke få ned noen av delene. Det blir så alt for fettete. Kan man bruke noe annet som ikke har like mye fett? Er ny på dette.

__________________


Ofelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 15:09   #106
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Chiapudding (melkefri)

Opprinnelig lagt inn av Ofelia, her.

Gammel tråd, men det får være. Nå har jeg prøvd med både kokosmelk og fløte og klarte ikke få ned noen av delene. Det blir så alt for fettete. Kan man bruke noe annet som ikke har like mye fett? Er ny på dette.

Jeg har brukt en blanding av melk og naturell yoghurt. Det funker, men blir mye tynnere så du må enten ha mindre væske eller mer frø. Karbohydratinnholdet blir jo da selvfølgelig også mer.

Men hvis du med fettete mener en slags slimete konsistens, så er det frøene sin skyld og det kommer du nok ikke utenom uansett hva du bruker.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 15:21   #107
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Chiapudding (melkefri)

Jeg har også blandet de med youghurt, men den bitre smaken kommer enda tydeligere frem da. Ville trodd motsatt, men faktisk skjuler fett den bede enn syre.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 15:26   #108
Ofelia
Juniormedlem
 
Ofelia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 39
Innlegg: 45
Ofelia er på en erverdig vei

Sv: Chiapudding (melkefri)

Hmm, nei, vet ikke, kanskje det bare ikke er noe for meg. Kanskje jeg prøver en liten porsjon med melk og funker ikke det, gir jeg opp hele greia. Får spise noe annet til frokost. Skal sies at jeg er veldig kresen, da.

__________________


Ofelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 15:46   #109
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Chiapudding (melkefri)

Hva er favoritten, med fløte? Fløte og vann? Mandelmelk? Kokosmelk?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lakrisfudge (melkefri) hjertemat Kake/dessert og snacks 4 06-06-11 18:53
Sjokoladepudding (melkefri) hjertemat Kake/dessert og snacks 0 05-06-11 15:28
Melkefri smørkrem for OE danish Kake/dessert og snacks 14 23-06-09 22:24
Melkefri sjokolademousse Enid Kake/dessert og snacks 1 25-08-08 03:14
Melkefri lavkarbo Enid Lavkarbo generelt 20 18-08-08 21:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no