Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Angående lavkarbo mat til barn

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-08, 12:19   #1
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei
Question

Angående lavkarbo mat til barn

mine barn går i barnehage. her i Sverige får dem 2 brödmåltider, et varmt måltid som består som regel av kjött/fisk/kylling med enten ris,poteter eller pasta til.noen ganger har di vegetarisk mat,da med ris..og frukt to ganger.
di går bare 6 timer til dagen så er ikke så mye.

men kan jeg da kutte ut ris,pasta og poteter som tilbehör hjemme til middagene???

og et spörsmål til.

kan for mye karbohydrater til barn gjöre dem hyper???

takker for svar

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 15:18   #2
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Angående lavkarbo mat til barn

Mine barn er overfølsomme for karbohydrater, spesielt to av de.

Og da er det sukker de ragerer mest på, men det er også veldig merkbart på pasta og loff i store posjoner.

De blir ekstremt hypre og det nytter ikke å "stoppe kjeften" på dem...

__________________


Sist redigert av elian : 01-12-08 kl 21:07.
elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 15:45   #3
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Angående lavkarbo mat til barn

etter vi kuttet ut alt slikkeri og godis til barn her hjemme så ser jeg egentlig hva sukker gjör mot di, i går fikk di en is fra mcdonald når di var ute med onkel, og han ble helt vill gutten.fikk jo nesten raseri anfall....nektet alt...

skulle önske vi ble lärt mer om kosthold til barn mens di enda var små...

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:09   #4
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Angående lavkarbo mat til barn

Opprinnelig lagt inn av kiril, her.

etter vi kuttet ut alt slikkeri og godis til barn her hjemme så ser jeg egentlig hva sukker gjör mot di, i går fikk di en is fra mcdonald når di var ute med onkel, og han ble helt vill gutten.fikk jo nesten raseri anfall....nektet alt...

skulle önske vi ble lärt mer om kosthold til barn mens di enda var små...


Ja de gjør jo et forsøk på å lære oss det på helsestasjon, men de har ikke riktige kunnskaoer om hva som er bra og ikke... desverre... De lever etter den regelen hvor de tror at man dør uten poteter og brød og at vi MÅ ha litt sukker, for å fungere... desverre...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 08:36   #5
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Angående lavkarbo mat til barn

Tror unger tåler mer karber enn voksne. Men når det er sagt må jeg si at man gjør ungene en bjørnetjeneste ved å lære de til å bli glad i det søte. Kan bli fryktlig vanskelig å legge om til et karbofattig kosthold når de kommer opp i 3-4 års alderen.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 16:36   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Angående lavkarbo mat til barn

alt med måte ifht unger..og når man finner ut at egne unger tåler det ene elelr det andre dårlig så tilpasser man seg jo til det. Lar være å ha det i hus, forkklarer og gir dem alternativer etc. Mine to tenåringer er pt umulige ifht å styre i kosten. Jeg bestemmer jo middag og sånt,men ut over det..så ville de helst levd på pizza og loff. Regner like vel med de har fått med seg en del de vil ta frem igjen siden i livet.Han minste derimot spiser jo det jeg gir han..og han akspterer glatt at godt få han litt av på lørdag.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vår erfaring med lavkarbo til barn Binnemamma Barns kosthold 10 15-08-08 20:00
Barn og lavkarbo Sense Ketolysekuren 10 18-06-08 20:28
Barn på lavkarbo? Eliram Ketolysekuren 3 26-09-07 23:54
Angående lavkarbo blandet med vanlig kosthold Kanari Lavkarbo generelt 6 28-03-06 21:15
Barn og Lavkarbo Thula Barns kosthold 38 06-03-05 23:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no