Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Jacobs utvalgte sauser?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-13, 18:05   #1
suzi29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 24
suzi29 er på en erverdig vei

Jacobs utvalgte sauser?

noen av dere som spiser dette? så hjernevasket jeg har blitt i det siste leser jeg på karboinnhold i alt som er av matvarer og i dag kom jeg over denne sausen i butikken. jeg kjøpe bearnaise sause og det står det er 4 karbo pr 100g. kan jeg da spise denne? står at det er litt potetstivelse i den men ikke hvor mye, står ikke om det er sukker i den heller. ville dere tatt sjansen på å spise den?

suzi29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 18:21   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Jacobs utvalgte sauser??

Opprinnelig lagt inn av suzi29, her.

noen av dere som spiser dette? så hjernevasket jeg har blitt i det siste leser jeg på karboinnhold i alt som er av matvarer og i dag kom jeg over denne sausen i butikken. jeg kjøpe bearnaise sause og det står det er 4 karbo pr 100g. kan jeg da spise denne? står at det er litt potetstivelse i den men ikke hvor mye, står ikke om det er sukker i den heller. ville dere tatt sjansen på å spise den?


Har du først kjøpt den, så spis den! Det er ikke sååå farlig.

På den annen side trodde jeg at Jacobs utvalgte var dyre kvalitetsprodukter. Det skal ikke være potetmel i bernaisesaus. Sausen skal inneholde fem ingredienser; eggeplommer, smør, fløte, hvitvinseddik og estragon. Ikke noe mer eller mindre. Lag bernaisesaus selv fra bunnen neste gang, det er svært enkelt.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 18:42   #3
suzi29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 24
suzi29 er på en erverdig vei

Sv: Jacobs utvalgte sauser??

ja sto de 5 indegriesnene men sto et annet sted potetstivelse. denne ser jeg bare bort i fra. sausen var god den. har savnet saus til maten. bør kanskje ikke bruke så mye av den. så nå for det holde for denne uken har prøvd og lage bernasaus før skjønner du og det var ikke mye vellykket. den smakte igrunnen bare surt og ekkelt.

suzi29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 18:43   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Jacobs utvalgte sauser??

Gidder du å skrive opp ingrediens listen for meg? (Kanskje jeg også tåler den!)

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 19:35   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Jacobs utvalgte sauser?

Den hadde jeg spist uten å blunke! Når jeg tenker meg om har jeg faktisk også gjort det et par ganger...

Jeg lager en prosjon Toro Bernaisesaus, men med smør og fløte i stedet for melk og margarin. Nå når jeg ikke lenger spiser poteter eller ris så går det mye mindre saus, så en slik pose holder glatt til fire middager for meg. Så da er det ikke mange karbene det blir ut av det. Kjøpte også en annen ferdigsaus for et par uker siden, en liten eske med tre små porsjonsposer i som bare skal varmes i mikroen. Veldig praktisk....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 23:10   #6
suzi29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 24
suzi29 er på en erverdig vei

Sv: Jacobs utvalgte sauser?

oki godt og høre for det var forferdelig godt med saus og den smakte hjemmelaget. kan skrive indegriensliste i morgen når jeg kommer hjem

suzi29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 11:02   #7
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Jacobs utvalgte sauser??

Opprinnelig lagt inn av suzi29, her.

har prøvd og lage bernasaus før skjønner du og det var ikke mye vellykket. den smakte igrunnen bare surt og ekkelt.


Da har du brukt for mye hvitvinseddik. 5 eggeplommer, 250 g smør, 1,5 dl fløte, 1-2 ts hvitvinseddik (bruk 1 ts til å begynne med og smak til), 1-2 ts estragon. MÅ IKKE KOKE!

Jeg har ikke smakt Jacob-varianten, men sammenlignet med posesaus er denne hjemmelagde sausen svært god!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 11:36   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Jacobs utvalgte sauser?

Fant navnet på den andre Bernaisesausen: Christian Potier, fransk bernaisesaus. En liten eske med tre porsjonsposer i, med 1,7 gram karbo pr 100. Det blir ca 1 gram pr posjon. Ikke ille det...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 11:40   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jacobs utvalgte sauser?

Bare minner om denne tråden: Vår fantastiske lavkarbosauser

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 18:50   #10
suzi29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 24
suzi29 er på en erverdig vei

Sv: Jacobs utvalgte sauser?

da skal jeg ta en titt på den tråden for inspirasjon men greit og kjøpe og da hehe.

suzi29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 20:31   #11
knuttien
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Nesodden
Innlegg: 36
knuttien er på en erverdig vei

Sv: Jacobs utvalgte sauser?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Fant navnet på den andre Bernaisesausen: Christian Potier, fransk bernaisesaus. En liten eske med tre porsjonsposer i, med 1,7 gram karbo pr 100. Det blir ca 1 gram pr posjon. Ikke ille det...

Den bruker jeg hele tiden! Genialt at den kommer i en liten porsjonspose som bare varmes 20 sekunder i mikro. Og hvem klager på 0,9 gram karber per pose? Veldig grei når man har liten tid, og den ferdigsausen jeg har funnet med minst karber.

knuttien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jacobs belgiske trøfler lizzie Ketolysekuren 3 30-08-11 19:40
Jacobs utvalgte juice! Tverra Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 22-02-10 22:54
Pølser fra Jacobs Viclin Lavkarbo generelt 28 18-02-10 09:43
Sauser, sauser og atter sauser Carbokiller Annen mat 4 23-02-04 13:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no